Prekoračenja po minusu zbog krize produljili i šest mjeseci

Autor: Poslovni.hr , 20. svibanj 2020. u 09:07
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL

Erste banka u krizi je uvela udaljeno savjetovovanje pa klijenta kontaktiraju putem videopoziva na pametni telefon, računalo ili tablet, a klijentima iz turističkog sektora omogućili poček otplate i do 12 mjeseci.

Erste banka u krizi je olabavila mnoge uvjete, od toga da je obustavila prisilnu naplatu do toga da je otvorila portfelj za osiguranje likvidnosti poduzetnicima. Uz snažnu digitalizaciju, postali su bliži građanima koji više ne moraju za mnoge stvari ići u banku. O tome govori predsjednik uprave Erste&Steiermärkische Bank d.d. Christoph Schoefboeck koji se uključio u kampanju “Budite heroji koje Hrvatska treba” u organizaciji Styria Media Group. U njoj razgovaramo s čelnicima gospodarstva u Hrvatskoj o teškoćama koje je donijela kriza, ali i o mogućim prilikama.

Erste banka je od samog početka krize povezane s epidemijom koronavirusa zauzela proaktivan i društveno odgovoran pristup, kako bi osigurala kontinuitet svojih poslovnih aktivnosti te dostupnost svojih usluga klijentima. Pritom nastoji dati maksimalan doprinos kako bi klijenti, građani i tvrtke, bili što manje pogođeni trenutačnim okolnostima te, posebno kad je riječ o tvrtkama, održali kontinuitet svog operativnog poslovanja. Poduzela je sve preventivne radnje s ciljem zaštite zdravlja zaposlenika i klijenata, uvela rad od kuće gdje god je to bilo moguće, adekvatno prilagodila rad poslovne mreže, pritom posebno imajući u vidu potrebe osjetljivijih skupina klijenata, a kroz donacije zdravstvenim ustanovama, samostalno i u suradnji s Erste Card Clubom, pružila je podršku i u širem kontekstu potreba društvene zajednice.

 Uvažavajući objektivnu situaciju, još sredinom ožujka donijela je odluku o prolongaciji odobrenih dopuštenih prekoračenja građana po tekućim računima, na dodatnih 3-6 mjeseci, bez promjene postojećih uvjeta. U skladu s preporukama HNB-a, omogućila je podizanje gotovine na bankomatima van svoje mreže bez naknada, a podigla je limit za beskontaktno plaćanje bez unosa PIN-a, na 250 kuna. Privremeno je obustavila aktivaciju instrumenata prisilne naplate, građanima i tvrtkama ponudila je mogućnost odgode otplate kreditnih obveza, a poslovnim subjektima novo financiranje u vidu kredita za očuvanje likvidnosti. S Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak potpisala je sporazum o portfeljnom osiguranju kredita za likvidnost, čime je ostvaren jedan od bitnih preduvjeta za operativnu realizaciju novih kredita za očuvanje likvidnosti poslovnih subjekata – izvoznika – rekao je Schoefboeck.

foto: Dalibor Urukalovic/PD/PIXSELLErste banka ponudila je gospodarstvu novu liniju kreditiranja za očuvanje likvidnosti, a građanima moratorije na otplatu kredita

Također, u suradnji s domaćim i inozemnim financijskim institucijama njihova banka osigurava adekvatne izvore financiranja i povoljne garantne sheme, koji će, u trenutačnim tržišnim okolnostima, poslovnim subjektima omogućiti što je moguće povoljnije financiranje. Schoefboeck je nastavio i da su poslovnim subjektima i fizičkim osobama, koji obavljaju turističku djelatnost ili neku drugu ovisnu djelatnost, omogućili korištenje počeka otplate u trajanju i do 12 mjeseci.

– Digitalna transformacija poslovanja u trenutačnim izmijenjenim okolnostima, dobiva novu, širu dimenziju te u još većoj mjeri stavlja naglasak na razvoj i upotrebu digitalnih rješenja, koji značajno olakšavaju poslovanje, kako iz perspektive klijenata i njihovog korisničkog iskustva, tako i dostupnih mogućnosti interne organizacije rada. Osim redovnih usluga internetskog i mobilnog bankarstva, kao pozitivan primjer može se izdvojiti usluga tzv. udaljenog savjetovanja, odnosno video poziva korištenjem pametnog telefona, računala, laptopa ili tableta, namijenjena za male poduzetnike. Osim toga, uvedeni su i neki noviteti za određene kategorije klijenata, poput obrtnika i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, kojima je kroz aplikaciju Keks Pay omogućena beskontaktna naplata proizvoda i usluga, bez rukovanja gotovim novcem, što se pokazuje kao vrlo korisno rješenje u trenutačnim okolnostima – istaknuo je čelnik ove banke.

Erste banka odgovorno postupa i kad su u pitanju aktivnosti oglašavanja na lokalnom tržištu, pri čemu treba podsjetiti da je vrlo brzo nakon eskalacije krize pokrenula obuhvatnu medijsku kampanju promovirajući Keks Pay aplikaciju, pritom uključivši medijske partnere s kojima uspješno surađuje dugi niz godina. Transparentnom javnom komunikacijom prema klijentima, poslovnim partnerima i društvenoj zajednici, Erste banka će i dalje biti aktivan sudionik u traženju i pronalaženju adekvatnih rješenja, koji će hrvatskom gospodarstvu osigurati što je moguće brži oporavak. Zajedničkim, koordiniranim pristupom svih dionika, Hrvatska može prevladati trenutačne izazove i minimizirati sve njihove potencijalne negativne učinke. Uloga banaka u tome će biti izuzetno značajna, jer robustan, snažan i adekvatno kapitaliziran hrvatski bankarski sektor bit će stup i oslonac kreiranja ponovnog ekonomskog rasta i osiguravanja prosperiteta cjelokupne društvene zajednice.
Komentirajte prvi

New Report

Close