‘Naša rješenja omogućavaju bankama iskorak na globalnom tržištu’

Autor: PD VL native tim , 17. ožujak 2023. u 07:00
Goran Bosankić,direktor ABC TECH Group/PD

Goran Bosankić, direktor ABC TECH Group, govori o inovativnim rješenjima i novim proizvodima koje razvijaju.

ABC TECH Group je tvrtka koja je osnovana s vizijom da pruži najbolja rješenja za svoje klijente iz financijskog sektora, spajajući dugogodišnje iskustvo u tradicionalnom bankarstvu s inovativnim tehnološkim rješenjima iz fintech industrije. A kakve se inovacije i novi trendovi naziru na fintech sceni razgovarali smo s direktorom tvrtke Goranom Bosankićem.

Kako biste opisali glavnu viziju poslovanja ABC TECH Group? Čime se firma bavi, koje usluge nudite i čime se ističete u moru IT firmi i startupova?

Tvrtka je fokusirana na pružanje sigurnih i učinkovitih proizvoda i usluga kroz vlastiti razvoj i primjenu inovativnih tehnologija. Uz korištenje vlastitog znanja i iskustva u razvoju fintech rješenja, ABC TECH Group pruža svojim klijentima konkurentsku prednost na dinamičnom tržištu financijskih usluga.

Naši proizvodi za temeljne bankarske sustave (tzv. Core banking) i rješenja za digitalno bankarstvo prepoznali su klijenti na lokalnom i međunarodnom tržištu, uključujući zahtjevna tržišta poput Austrije i Švicarske. No isto tako u relativno kratkom roku ostvarili smo partnerstva s nekim od najvećih imena u industriji na svjetskom nivou, bilo da se kroz naše kanale distribuiraju njihovi proizvodi ili što je još važnije, naši proizvodi poput spomenutog digitalnog bankarstva plasiraju kroz njihove kanale kupcima na globalnom tržištu.

Trenutno smo prisutni u četiri zemlje s lokalnim uredima, u Hrvatskoj s dva ureda, u Zagrebu i Varaždinu, a uskoro otvaramo i ured u Londonu čime otvaramo novo poglavlje u poslovanju ABC TECH grupe.

Prepoznati od klijenata

Leonus digitalno bankarstvo najprodavanije je digitalno bankarsko rješenje u zadnje dvije godine u cijeloj regiji.

Gotovo je nemoguće sjetiti se neke sfere poslovanja u kojoj digitalne inovacije danas nisu imperativ, a posebno je dinamično na fintech sceni, koja je jedan od najvećih pokretača modernog globalnog gospodarstva. Vi ste se tu pozicionirali s vrlo uspješnim rješenjem – Leonus Digital Solution. Koje su njegove prednosti u odnosu na druga digitalna bankovna rješenja?

Leonus digitalno bankarstvo je proizvod na koji smo posebno ponosni, jer smo u samim temeljima proizvoda ugradili glavne prednosti suvremenog bankarstva I općenito financijskih usluga. Leonus je od početka dizajniran s digitalnim bankama na umu, kako bi našim postojećim i svim novim klijentima omogućio ravnopravnu borbu na današnjem financijskom tržištu.

Kvalitetno i inovativno rješenje za digitalno bankarstvo omogućava čak I manjim igračima na tržištu da se bore za svakog klijenta s najvećim bankama, te da tu borbu okrenu upravo na svoju stranu. To je upravo bio cilj kada smo projektirali Leonus: digitalizacija, jednostavna implementacija i inovativnost.

U njega smo utkali naše tradicionalno bankarsko znanje, oplemenjeno s najsuvremenijim tehnološkim rješenjima I inovacijama, usmjereno na novi digitalni način poslovanja. Činjenica da se radi o najprodavanijem digitalnom bankarskom rješenju u zadnje dvije godine u cijeloj regiji dovoljno govori za sebe.

Radite li na nekim novim rješenjima u svrhu bolje, jednostavnije, brže i manje komplicirane budućnosti?

Inovacija je u srži svake tehnološke kompanije, a usudio bih se reći posebno značajna kada govorimo o pružateljima tehnoloških rješenja za bankarski i općenito fintech sektor. ABC TECH je već treću godinu član hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju, CroAI, gdje intenzivno surađujemo s raznim partnerima na inovativnim rješenjima koja će omogućiti našim klijentima jednostavnije, brže i usmjerenije poslovanje, s naglaskom na iznimno poboljšanom i personaliziranom korisničkom iskustvu, upravo koristeći AI tehnologiju.

Nedavno lansirani ChatGPT je značajno podigao svjesnost o mogućnostima umjetne inteligencije te nas svakako veseli budućnost koja dolazi u svim sferama poslovanja, pa tako i u našem segmentu. No naravno, ne stajemo samo na umjetnoj inteligenciji. Konstantno poboljšavamo naše proizvode, uvodimo nove značajke i općenito poboljšavamo korisničko iskustvo.

Osim na digitalnim kanalima kao nositeljima korisničkog iskustva, intenzivno radimo na rješenjima iz sfere platnog poslovanja I tzv. Open bankinga, pa smo tako među najznačajnijim dobavljačima takvih rješenja u cijeloj regiji.

Biti kreativan i ponuditi nešto novo, danas kad se čini da je već sve izmišljeno, zvuči kao nemoguća misija no IT industrija tu je kao nepresušan izvor dobrih ideja. Kako je biti na čelu jedne takve firme? Što vas inspirira, kako vodite svoj tim, što od njega očekujete, kako ih motivirate?

Iskreno, svako jutro se budim razmišljajući o tome što sam jučer propustio od noviteta na tržištu.  Srećom, internet je nepresušan izvor kvalitetnih informacija, a fintech spada u nekolicinu rekao bih sretnih industrija koje jednostavno neprestano inoviraju i donose nešto novo, nameću standarde koji su npr. samo 2-3 godine ranije bili nezamislivi.

Konstantno učim, i to u ovoj industriji nije floskula, zaista morate pratiti trendove i intenzivno promišljati o njima, kako se uklapaju u vašu filozofiju i viziju, kako ih možete uklopiti u postojeće proizvode ili morate raditi novi i sl. Ako to ne radite, stagnirate, a nakon toga propadate jer je tržište surovo, i svaki dan se pojavljuju novi igrači i nova rješenja. Kvaliteta i inovativnost su dobitna kombinacija koja zahtjeva puno truda i rada, ali se na kraju neminovno isplati. Istu takvu filozofiju konstantno prenosim i na svoje ljude.

Moj stil vođenja se zasniva na “zasukanim rukavima”,zajedno s njima svakodnevno tražim nove mogućnosti za poboljšanje naših proizvoda, doslovno ih “guram” da premišljaju ono što rade i ponekad sam I dosadan, ali trudim se prenijeti taj entuzijazam i uzbuđenje i na njih. Da se razumijemo, i ja puno učim od njih, jer zaista imamo tim fantastičnih, pametnih i vrijednih ljudi, bez čega ne bi bilo niti svega ovoga o čemu pričamo.

Protekle dvije godine mnogima su bile i najteže, poslovne godine koje su predstavljale konstantnu borbu za opstanak. Kod vas je bilo upravo suprotno. Kad se osvrnete, kako biste saželi protekle dvije godine vašeg poslovanja?

Moja prva godina na čelu kompanije je bila 2020. Mislim da to dovoljno govori. Svakako da nas je cijela situacija, kao i sve druge na svijetu, usporila i natjerala da se pregrupiramo i sve što smo planirali do tada resetiramo i krenemo iznova.

Srećom, u doba pandemije, nakon početnog šoka i neizvjesnosti,  IT je imao značajan rast upravo zbog fokusa na digitalno pa smo tako i mi na temelju toga ostvarili značajne rezultate, gdje nam je 2021 bila najbolja poslovna godina do tada. Da li je bilo izazova, bilo je, mislim da ne postoji tvrtka koja nije bila zahvaćena u manjoj ili većoj mjeri, uz i dodatak naših lokalnih problema u vidu potresa.

Od samog utjecaja na već do tada ustaljenu kulturu IT zajednice u smislu druženja kroz uredski koncept, što je s pandemijom jednostavno stalo i prebacilo na famozni rad od doma, do nesigurnosti uzrokovane COVID-om I rizikom da jednim pogrešnim potezom ostanete bez pola tima na par tjedana u roku od dan – dva, da ne govorim o gorim stvarima. Srećom, prošli smo tu relativno bezbolno, implementirajući na vrijeme potrebne procese i procedure te uz iznimnu discipliniranost i odgovornost naših djelatnika.

S početkom godine dočekala nas je i tranzicija na euro, kako je to razdoblje izgledalo na vašoj sceni, je li bilo stresno? Hoće li nam euro pojednostaviti i stabilizirati živote ili zakomplicirati?

Iako su sve industrije bile zahvaćene ovom kolosalnom promjenom, nepobitna je činjenica da je bankarski sektor kao okosnica monetarnog sustava i ishodišna točka bio pod najvećim povećalom. Isto se prenijelo i na nas vendore, budući da je na nama bio ogroman pritisak vremena, koji nije imao alternativu.

Bankarski sustavi su iznimno kompleksni, i cijela euro tranzicija je bila zahvat neviđenih razmjera na tržištu, troškovi čega su se za banke mjerile u milijardama. Bilo je tu besanih noći i radnih vikenda, posebno je uzbudljivo bilo na sami zadnji vikend u godini, ali ponosan sam na činjenicu da su svi naši klijenti zahvaljujući stručnosti i predanom radu naših timova mirno ušli u 2023 godinu i neometano podržali svoje klijente u euro valuti. Hoće li nam euro pojednostavniti ili zakomplicirati, zaista je nebitno iz današnje perspektive. On je tu, nepobitna činjenica sastavni dio svakodnevice i kao takav postaje nova konstanta kako u poslovanju tako i u životima naših sugrađana.

Kao i svaka promjena donosi pozitivne i negativne strane, no svakako se nadam više ovih pozitivnih. Poslovnim subjektima će većinom olakšati u dijelu gdje ih je kočila valutna klauzula u poslovanju s euro zemljama, a u svakom slučaju će građane osvijestiti po pitanju cijena kod nas i u ostatku euro zone. Da li je to dobro ili loše, vrijeme će pokazati.

Kakvi se novi trendovi naziru na fintech tržištu, kako na njih planirate odgovoriti i koji su najveći izazovi s kojima se suočavate?

Trendova je zaista puno, no nužno je odabrati one koji se uklapaju u viziju tvrtke i ispravno ih implementirati u postojeće poslovanje i ponudu. Ako krenemo za svime što je trenutno popularno, bez fokusa, nećemo stići nigdje. Stoga je naš fokus na nekoliko najznačajnijih, barem za nas, trendova u ovoj industriji.

Ono što će svakako biti poseban fokus grupe i temelj budućeg poslovanja je transformacija u SaaS I BaaS, odnosno Software as a Service i Banking as a Service dobavljača. Osobno smatram da kod tehnološke kompanije, gledano po kvaliteti ponude i strategiji poslovanja možemo razlikovati tri osnovna nivoa: usluge, proizvodi te najviši: proizvod kao usluga. Upravo iz tog razlog sljedeći korak za ABC TECH je pružanje proizvoda u oblaku, odnosno “cloudu” po principu proizvod kao servis, gdje ćemo našim budućim klijentima omogućiti da u rekordnom roku implementiraju servise prema krajnjim klijentima s minimalnim ulaganjima u vlastite resurse, jer će sve potrebno dobiti od nas.

Tu idemo i korak dalje, tako da smo u procesu licenciranja vlastite financijske institucije unutar EU, čime ćemo omogućiti implementaciju nove digitalne banke ili financijskih usluga za nefinancijske sudionike na tržištu u tren oka. Time se planiramo pozicionirati i kao bitan sudionik na takozvanom tržištu “embedded financea” odnosno pružanja tradicionalnih financijskih usluga kroz ne-financijske kanale kao što su trgovci, osiguranja, telekomi i sl.

Drugi snažan trend koji ne smijemo zanemariti je već spomenuta umjetna inteligencija. Budući da već godinama podržavamo kroz razne inicijative komplementarne usluge gdje AI uklapamo u naše proizvode, smatramo da se kroz nadolazeće servise kao što je ChatGPT svaka industrija, pa tako i financijska može značajno unaprijediti i u konačnici promijeniti na bolje. Iako se vode silne rasprave o prednostima I manama ovih rješenja, nepobitna je činjenica da su tu, imaju snažan potencijal i samo je pitanje tko će to prepoznati i prilagoditi se novom načinu rada te obogatiti svoju ponudu prema krajnjim korisnicima.

Mi kao inovativna tehnološka kompanija svakako idemo u tom smjeru, te nam je krajnji cilj postati vodeći pružatelj inovativnih rješenja za financijski sektor i šire. Tu smo svakako već sada na dobrom putu I veseli nas ono što nam donosi budućnost.

* Sadržaj omogućio ABC TECH Group

New Report

Close