Upravljanje poslovanjem u mikro i malim poduzećima najčešće je individualan posao u kojem vlasnici samostalno vode većinu procesa, uključujući i vođenje financija. Upravo zato, korištenje digitalnih alata koji omogućuju učinkovito i zakonito poslovanje te kvalitetnu kontrolu i analizu podataka, postaju nezaobilazan element poslovne prakse. Takvi poslovni alati ne štede samo vrijeme i novac, nego su ujedno pokazatelj spremnosti na promjene na tržištu u suvremenom poslovnom okruženju.
“Mikro poduzetnik koji razumije osnovne računovodstvene i porezne propise, redovito i aktivno prati novčane tokove svoga poduzeća te želi donositi pravovremene odluke na temelju točnih informacija, uvijek će izabrati dobar digitalni sustav koji će mu u tome pomoći”, istaknula je Barbara Barić, voditeljica Sektora prodaje, CRM-a i marketinga u tvrtki Elektronički računi. Jedan od takvih alata, proteklih godina najčešće korišten među obrtnicima i mikro poduzetnicima, je Kreiraj, besplatna aplikacija za slanje i zaprimanje eRačuna.
Aplikacija Kreiraj je razvijena prije gotovo deset godina upravo za poduzetnike koji ne koriste računovodstvene programe ili ERP rješenja u koje je integrirana mer usluga (mojeRačun). Kroz vrijeme je kontinuirano nadograđivana, prateći potrebe korisnika, pa danas predstavlja cjelovito rješenje koje zadovoljava sve potrebe mikro i malih poduzetnika.
“Kreiraj je danas najkompletnija besplatna aplikacija za eRačune na hrvatskom tržištu jer nudi funkcionalnosti koje ne nudi nijedna druga”, naglašava Barić.
Siguran arhiv dokumenata
Aplikacija omogućuje korisnicima pregled svih izdanih i primljenih eRačuna, uz opciju aktivacije zakonski usklađenog eArhiva. To postaje posebno važno u kontekstu novog Zakona o fiskalizaciji, prema kojem svi poslovni subjekti u Hrvatskoj morati uspostaviti siguran i kontroliran elektronički arhiv. “Iako mnogi obrtnici i mikropoduzetnici koji nisu obveznici PDV-a misle da imaju vremena za odabir pristupne točke i informacijskog posrednika za eRačune, moraju znati da će mnogi njihovi kupci i dobavljači s prelaskom započeti u rujnu jer su od 1. siječnja obvezni slati i zaprimati isključivo eRačune. Zbog toga je pravovremena priprema nužna”, pojašnjava Barić.
Osim strukturiranih eRačuna, aplikacija Kreiraj omogućuje i izradu PDF računa koji se mogu izravno slati iz sustava, bez potrebe za dodatnim slanjem putem e-maila. Sve dokumente korisnici mogu automatski proslijediti svom knjigovođi, što značajno smanjuje administraciju i povećava točnost obrade.
Plaćanje iz Kreiraj aplikacije
Jedna od najnovijih funkcionalnosti aplikacije Kreiraj je mogućnost izravnog plaćanja računa putem usluge PIS (Payment Initiation Services). Riječ je o fintech rješenju koje omogućuje iniciranje plaćanja direktno iz aplikacije, bez ulaska u internetsko bankarstvo.
“Digitalna razmjena eRačuna jamči da dokumenti neće biti izgubljeni u prijenosu, a plaćanje računa izravno iz aplikacije skraćuje cijeli proces na svega nekoliko minuta”, ističe Matija Ekart, product owner usluge. Za mikro i male poduzetnike koji žele imati potpunu kontrolu nad poslovanjem, uz uštedu vremena i smanjenje troškova, ovakvi alati predstavljaju konkretan odgovor na izazove svakodnevice. Besplatna aplikacija Kreiraj pokazuje da digitalna transformacija ne mora biti skupa ni komplicirana, ali mora biti pametna i pravovremena.
Sadržaj omogućio mojeRačun