Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Sprema se velika promjena u načinu plaćanja, korisnici žele besprijekorno iskustvo

Autor: Ana Blašković
01. listopad 2025. u 19:59
Podijeli članak —
Čak 14 posto Europljana odustane od kupnje ako moraju ručno unositi podatke s kartice/Shutterstock

Četiri od pet kupaca u srednjoj i istočnoj Europi sigurnost smatra presudnom.

Kupci u srednjoj i istočnoj Europi (CEE) koji šopingiraju na internetu sigurnost stavljaju na prvo mjesto: čak 87 posto njih spremno je prijeći na novi način plaćanja ako on jamči veću zaštitu, pokazuje studija Visa E-commerce Payment Study (CEE) 2025.

Brzorastuća internetska trgovina iz “udobnosti vlastitog doma” rapidno oblikuje nova očekivanja. Prema istraživanju Vise, četiri od pet kupaca sigurnost smatraju najvažnijim faktorom plaćanja. Gotovo devet od deset bilo bi spremno promijeniti metodu plaćanja ukoliko im ona donosi veću sigurnost.

Brzina i jednostavnost ključni

Istraživanje, koje je uključilo i potrošače u Hrvatskoj, pokazuje da korisnici žele besprijekorno iskustvo: sedam od deset kupaca transakciju završi unutar 30 sekundi. Ranija istraživanja pokazuju da 14 posto Europljana odustane od kupnje ako moraju ručno unositi podatke s kartice. Za 93 posto ispitanika dostupnost željenog načina plaćanja ostaje presudna, pa trgovci moraju minimizirati “trenje” pri naplati i ponuditi širi raspon opcija.

“Digitalno plaćanje u CEE regiji razvija se ubrzano, a kupci traže sigurnost i praktičnost. Kada svaka sekunda odlučuje o uspjehu transakcije, rješenje poput Visa Click to Pay donosi promjenu. Tokenizacijom zamjenjujemo osjetljive kartične podatke enkriptiranim tokenima, čime smanjujemo rizik od prijevara i ubrzavamo naplatu”, izjavio je Mateusz Oleksy, v.d. generalnog direktora Visa Poljska i voditelj strateških inicijativa za CEE.

Sigurnost i praktičnost

Studija potvrđuje da sigurnost i praktičnost ostaju temeljni kriteriji digitalnih plaćanja. Oni trgovci koji na vrijeme prepoznaju trend i integriraju nova rješenja, imat će konkurentsku prednost na sve zahtjevnijem online tržištu, zaključuje se.

Online trgovina u Europskoj uniji iz godine u godinu raste, a Hrvatska prati taj trend. Prema istraživanju o potrošačkim navikama koje je provela Hrvatska gospodarska komora krajem prošle godine, 71 posto naših građana kupuje na internetu, a gotovo svaki drugi u internetskim trgovinama registriranim u trećim zemljama.

Autor: Ana Blašković
01. listopad 2025. u 19:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close