Békeffy: Turističkom sektoru krediti uz poček od 12 mjeseci

Autor: Poslovni.hr , 21. svibanj 2020. u 10:31

Prvi čovjek OTP banke Békeffy kaže da je kriza pokazala da poslovanje može biti jednostavnije, pa se i preko aplikacije može zatražiti moratorij na kredite, a ne naplaćuju ni solemnizaciju

Kriza izazvana pandemijom korone bankama je donijela digitalizaciju koja je olakšala pojedine procedure, a s obzirom da je njome pogođeno svo društvo u OTP-u su spremno omogućili klijentima da zatraže moratorije na otplatu kredita. Predsjednik uprave OTP banke d.d. Balázs Békeffy pridružio se kampanji “Budite heroji koje Hrvatska treba” u organizaciji Styria Media Group govoreći o tome kako su banke pristupile krizi te je li ona iznjedrila što dobro.

– Mjere uvedene u svrhu suzbijanja pandemije koronavirusa, nažalost ostavljaju, ozbiljne i dugotrajne posljedice za gospodarstvo. Od početka smo toga bili svjesni pa se OTP banka odmah uključila u provođenje svih mjera pomoći kako gospodarskim subjektima tako i građanima pogođenima ovom krizom. Broj klijenata u poslovnici smo ograničili na broj aktivnih šaltera te uputili klijente na čekanje reda van poslovnice. Klijentima smo preporučili da sve poslove s bankom obavljaju što je više moguće putem digitalnih kanala kako bi broj klijenata orijentiran na dolazak u poslovnicu bio što manji. Omogućili smo podizanje gotovine debitnim karticama na svim bankomatima u Hrvatskoj bez naknade, uključujući i klijente sa zaštićenim računima – kaže naš sugovornik.

Nastavlja kako su, olakšavajući klijentima materijalnu situaciju, odgodili ažuriranje dozvoljenih prekoračenja po tekućem računu do 1. srpnja bez obzira na eventualno smanjenje redovnih prihoda. U rekordnom su roku omogućili i podnošenje zahtjeva za moratorij našim klijentima klijenata pogođenima krizom na sve vrste kredita za građane i to online aplikacijom, bez potrebe dolaska u poslovnicu omogućujući im moratorij uz aneks ugovora o kreditu bez troška solemnizacije.

– Bili smo prva banka koja je ponudila takve mogućnosti. Svim poslovnim klijentima omogućujemo podnošenje zahtjeva za moratorij postojećih kreditnih obveza, za kredite za likvidnost kao i reprogram postojećih obveza. S HBOR-om smo potpisali Sporazum o osiguranju portfelja za kredite za likvidnost izvoznika u koje se ubraja i turistički sektor – rekao nam je Békeffy.

Nastavio je kako svim poslovnim klijentima iz turističkog sektora, koji je posebno pogođen, odobravaju poček od minimalno 12 mjeseci. Potražnja za kreditima u gospodarskom sektoru je orijentirana na kredite za likvidnost dok su investicije pale u drugi plan zbog, ipak, još uvijek neizvjesnog razvoja situacije.

– Naši poslovni klijenti u izravnom kontaktu sa svojim poslovnim savjetnikom pronalaze rješenja kako se na najbolji mogući način nositi s nastalom situacijom. Pad potražnje za novim kreditima bilježimo i kod građana. Na sve sektore i grane gospodarstva ova će kriza imati značajan utjecaj – kaže naš sugovornik.

erste | Autor: Davor Puklavec/PIXSELLfoto: Davor Puklavec/PIXSELLOmogućili su svim klijentima da debitnom karticom podižu gotovinu na svim bankomatima bez naknade, uključujući onima sa zaštićenim računom

Nastavlja kako je kriza sve stavila pred velike izazove – kako prilagoditi poslovanje da ono ostane održivo, što sve moraju mijenjati u poslovnom planiranju u okolnostima u kojima je puno toga nepredvidljivog.

– Svijet će postajati sve kompleksniji, bit će sve više neizvjesnosti i nejasnoća. Svi sektori pa tako i financijski moraju razmisliti o promjenama poslovne paradigme, načina upravljanja te inovacijama. Kriza nam je dokazala da poslovanje može biti jednostavnije, manje opterećeno administracijom, da se puno toga može ostvariti online. Na ljudskoj strani nas je više povezala te smo, premda izolirani u našim kućama, ubrzo bili spremni uspješno surađivati, dobro komunicirati, ali i pokazati razumijevanje i suosjećanje prema kolegama i drugim dionicima. Mi smo u banci u najkraćem roku osigurali najveće mjere zaštite našim zaposlenicima a za više od tisuću naših kolegica i kolega u osigurali rad od kuće. Odmah smo reagirali i ulaganjima u zajednicu donirajući zagrebačke bolnice stradale u potresu kao i sedam općih bolnica diljem Hrvatske. Naše smo klijente uključili u donacijski program u našem programu lojalnosti, a zaposlenike u posebnom donacijskom projektu koji nas povezuje s udrugama i inicijativama koje sada pomažu najugroženijima u našim lokalnim zajednicama – navodi Békeffy.

Navodi kako sve dobro što se steklo u ovim teškim vremenima treba zadržati i dalje – humanost, solidarnost, kolegijalnost, jednostavnost i fleksibilnost poslovanja, spremnost da brzo mijenjamo sebe kao i načine na koje radimo, sposobnost razvoja novih rješenja i proizvoda.

– Gospodarstvo možemo oživljavati pozitivnim pristupom i suradnjom, a to će tražiti sudjelovanje svih segmenata društva, uz to da se od države očekuje da ponudi dobra rješenja i da sasluša i prihvaća savjete gospodarstvenika. Jako će biti važna suradnja s lokalnim gospodarstvom i partnerima. Mi smo kao banka smo na mnoge načine povezani s lokalnim zajednicama, zapošljavajući lokalno stanovništvo, najmom poslovnih prostora za poslovnice i za bankomate, birajući lokalne dobavljače različitih usluga i naravno izravno ulažući u razvoj sporta, kulture, zdravstva te socijalnih i obrazovnih institucije ili inicijativa našim donacijskim aktivnostima ili izravnom volonterskom pomoći naših djelatnika. I dalje ćemo nastojati u razgovoru sa svim našim lokalnim partnerima provjeravati koja su najbolja rješenja za suočavanje s krizom –  govori Békeffy.

Békeffy se osvrnuo i na suradnju s medijima: -Suradnja s lokalnim medijima je od izravnog značaja kako za nas i za naše klijente koji putem oglašavanja dobivaju sve potrebne informacije o našim proizvodima i uslugama i poslovanju. Uz to, suradnja s medijima može biti usmjerena i na pokretanje društveno važnih tema i informiranje o njima. Bez obzira na sadašnju gospodarsku krizu, u oglašavanju dajemo prednost domaćim oglašivačima i platformama dok međunarodne platforme oduvijek zauzimaju samo manji dio budžeta banke predviđenom za zakup medija u odnosu na platforme domaćih medija. Ovakvu strategiju ne namjeravamo mijenjati, iako nas je ova situacija navela da još veći dio budžeta usmjeravamo upravo na društveno odgovorno ponašanje prema onima kojima je to sada nužno za opće dobro svih nas. Važno je da svi mi u Hrvatskoj podržimo lokalna mala i srednja poduzeća te obrte, poslujemo s njima i angažiramo domaće dobavljače kako bismo im omogućili da opstanu te osiguramo održivost sredina u kojima živimo.
Komentirajte prvi

New Report

Close