Nekoliko tjedana nakon smrti Giorgia Armanija, brenda koji je simbolizirao neovisnost i odmak od velikih konglomerata, kompanija se otvara prema transakciji koja bi mogla redefinirati njezinu budućnost, ali i odnose snaga u luksuznom sektoru.
Prema izvorima Reutersa, L’Oréal se spominje među zainteresiranim kupcima, dok se ulazak investicijskih fondova u ovom trenutku ne razmatra. Kao savjetnik angažiran je Rothschild, što dodatno signalizira ozbiljnost procesa. Oporuka preminulog dizajnera nalaže da nasljednici u roku od 18 mjeseci moraju prodati najmanje 15 posto udjela, dok se kasnije otvara mogućnost postupnog preuzimanja do 55 posto ili alternativno izlaska na burzu. Procjene analitičara govore da bi vrijednost Armanija mogla biti između 5 i 12 milijardi eura. Za razliku od mnogih luksuznih brendova koji su već pod okriljem konglomerata poput LVMH-a ili Keringa, Armani je godinama njegovao reputaciju samostalnog igrača. Sada se, međutim, otvara pitanje dugoročne održivosti takvog modela u uvjetima globalne konsolidacije i rastućeg pritiska kapitala potrebnog za digitalizaciju, održivost i međunarodnu ekspanziju. Struktura vlasništva ostaje specifična – Fondacija Giorgio Armani i Pantaleo Dell’Orco drže 70 posto glasačkih prava, dok oporuka predviđa da fondacija i dalje mora zadržati najmanje 30,1 posto čak i nakon ulaska strateškog partnera. To znači da će kupac dobiti značajan, ali ne i kontrolni paket, čime će se nastaviti tradicija Armanijeve neovisnosti, barem u formalnom smislu.
Potencijalni ulazak L’Oréala, koji već ima snažan portfelj luksuzne kozmetike i modnih licenciranih brendova, otvorio bi prostor za sinergije u segmentu parfema i beauty industrije, ali i dodatni globalni marketinški doseg. No, analitičari upozoravaju da bi interes mogao pokazati i LVMH, koji je kroz akvizicije izgradio najveće carstvo luksuza na svijetu i koji bi teško propustio priliku da razmotri udio u Armaniju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu