FOTO: U Sv. Ivanu Zelini predstavili se izlagači iz cijele Hrvatske

Autor: Darko Bičak , 15. travanj 2016. u 14:23
Foto: Petar Glebov / Pixsell

Fučkan je etablirana tvrtka iz Sv. Ivana Zeline koja se bavi proizvodnjom betonskih elemenata za urešenje okućnica i javnih površina.

Festival poduzetništva, obrta i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG) doživio je u petak u Sv. Ivanu Zelini svoje treće izdanje. Poslovno događanje, koje zajednički organiziraju Večernji list, Poslovni dnevnik i 24 sata, okupio je u srcu Prigorja 50-ak poduzetnika i OPG-ova koji su došli predstaviti svoje proizvode. Iako je većina izlagača bila iz same Zeline i Zagrebačke županije, nisu nedostajali ni oni iz ostalih dijelova zemlje.

Fučkan je etablirana tvrtka iz Sv. Ivana Zeline koja se bavi proizvodnjom betonskih elemenata za urešenje okućnica i javnih površina. Najpoznatiji su po svojim vrtnim roštiljima koji su popularni i diljem Europe. Kako pojašnjavaju Franka i Lucija Puhelek, snaha i kćer vlasnice tvrtke, Vesne Fučkan Puhelek, njihov obiteljski biznis ima korijene u obrtu koji je nastao 1972. da bi kasnije nastala i tvrtka koja danas zapošljava 20-ak radnika. Većina njihova asortimana se plasira putem velikih prodajnih centara poput Peveca, a sve je veća prodaja i u njihovu maloprodajnom punktu u Blažev Dolu kod Sv. Ivana Zeline. Iako za sada još nema značajniji udio u prodaji, Fučkan razvija i internetsku trgovinu. Najveći dio prihoda tvrtka ostvaruje na domaćem tržištu, a značajniji izvoz se bilježi u Sloveniju te Bosnu i Hercegovinu. "U godinama prije ekonomske krize smo bili prisutni u pola Europe, od Njemačke i Francuske do Belgije i Skandinavije. Sada je to znatno slabije, ali očekujemo da će se u narednom razdoblju tržište opet oporaviti", kaže Lucija Puhelek.

Iz Zelini obližnje Bedenice je Ivan Škledar čija obitelj se već 29 godina bavi medičarskim i svjećarskom biznisom. Obrt Milek ima u svom asortimanu 40-ak proizvoda, uglavnom medenjaka, licitarskih srca, svijeća i sličnih artikala. Milek ima stalnu trgovinu u Mariji Bistrici, ali su sa svojim štandovima prisutni na većini sajmova i proštenja u središnjoj Hrvatskoj. "Najviše idu najjeftiniji proizvodi jer je vidljivo da ljudi imaju sve manje novca. Prije su se puno prodavala licitarska srca. Danas to ide puno manje", kaže Škledar.

Snježana Mikulčić Jakupović iz Pake u Varaždinskoj županiji se u Sv. Ivan Zelinu došla predstaviti svojom kolekcijom ekološke kozmetike od ljekovitog bilja. Njezin OPG Jakupović zapošljava pet članova obitelji te dva druga zaposlenika koji su zaduženi za prodaju i distribuciju. "Imamo vlastite nasade ljekovitog bilja, prije svega melisu, smilj, neven, kadulju i mentu. Ukupno u asortimanu imamo 45 proizvoda za njegu lica, kose i tijela. Većinu proizvodnje plasiramo preko trgovačkih lanaca, prije svega Bio&bio u Hrvatskoj i sličnog lanca trgovina u Sloveniji", kaže ova poduzetnica. Dodaje da se njihovi proizvodi mogu naći u ekološkim trgovinama diljem Europe, od Poljske, Finske i Njemačke pa sve do Švedske. Izvoz im trenutno čini 30 posto ukupnih prihoda s tendencijom rasta.

Ljekoviti sok od aronije je proizvod OPG-a Zadravec vlasnice Jasminke Zadravec iz Čakovca. Njezina obitelj uzgaja aroniju na površini od jednog hektara, a proizvode ekološki matični sok od aronije te sirup od aronije koji za sada još nema ekološki certifikat. Iako proizvodnju imaju na vlastitom imanju u Čakovcu, sok u boce pune ipak u jednom pogonu u Krapini zbog strogih uvjeta koji moraju biti zadovoljeni pri punjenju. Ovim biznisom se bave od 2012., a Jasminka pojašnjava da im on nije jedini izvor prihoda jer da su ona i suprug zaposleni, a ovo im dolazi kao hobi i dodatni izvor prihoda. "Uglavnom smo prisutni na hrvatskom tržištu. Imamo problem da smo preveliki za domaće tržište, a premali za ozbiljniji nastup u izvozu", kaže Jasminka Zadravec.

Obitelj Bože Kušinca iz Lakteca kod Sv. Ivana Zeline se već 40 godina bavi proizvodnjom kiselog zelja koji je postao i županijski robni brend Zagrebačke županije. "Godišnje proizvedemo oko 80 tona zelja na dva hektara. Prodaja uglavnom ide preko naše trgovine na Trešnjevačkoj tržnici. Idemo i na ovakve sajmove i festivale gdje promoviramo našu proizvodnju. Zelje plasiramo na domaćem tržištu jer za izlazak u inozemstvo ipak nemamo dovoljne količine", kaže Kušinec. Njegov OPG je svojevremeno imao suradnju i s trgovačkim lancima, ali zbog loših uvjeta, niske cijene i dugih rokova plaćanja su odustali od toga kanala prodaje.  

Komentirajte prvi

New Report

Close