Potez koji bi iz temelja mogao promijeniti tržište: EU planira zabraniti izvoz ovih automobila

Autor: Poslovni.hr/Hina , 13. srpanj 2023. u 15:10
Foto: Igor Soban/PIXSELL

Prođe li prijedlog koji je Europska komisija u četvrtak predstavila, stari, dotrajali automobili ne bi se više mogli prodavati izvan EU-a i pridonositi nesigurnosti na cestama i onečišćenju okoliša u trećim zemljama te bi se umjesto toga trebali reciklirati.

“Sljedećih će godina na tržište doći sve više automobila s nultim emisijama, čime će se povećati potražnja za vrijednim primarnim materijalima. Današnjim će se prijedlogom osigurati recikliranje i ponovna uporaba što većeg broja tih materijala, čime će se omogućiti novi život sastavnim dijelovima naših automobila i znatno smanjiti ekološki otisak cestovnog prometa”, izjavio je izvršni potpredsjednik Komisije Frans Timmermans, nadležan za europski Zeleni plan.

Komisija je predložila uredbu koja bi zamijenila postojeće direktive o otpadnim vozilima i o mogućnosti ponovne uporabe i recikliranja. Komisija tvrdi da bi novi propisi doveli do godišnjeg smanjenja emisija CO2 za 12,3 milijuna tona do 2035., bolju valorizaciju 5,4 milijuna tona materijala i povećanu ponovnu uporabu ključnih sirovina. “Provedba uredbe dovest će do dugoročne uštede energije u fazi proizvodnje, smanjenja ovisnosti o uvoznim sirovinama i promicanja održivih i kružnih poslovnih modela”, navodi Komisija.

Osim gospodarskih, ekoloških i socijalnih koristi za EU-u, uredba bi pridonijela većoj sigurnost na cestama u trećim zemljama jer bi spriječila izvoz isluženih automobila i smanjila onečišćenja u zemljama koje uvoze takve automobile. Svake godine više od šest milijuna vozila u Europi dostigne kraj svojeg životnog vijeka.

Automobilska industrija postat će najveći potrošač ključnih sirovina koje se upotrebljavaju u trajnim magnetima e-motora u Europi. Stoga je jačanje otpornosti EU-a na poremećaje u lancu opskrbe i smanjenje njegove ovisnosti o uvozu tih sirovina ključno za prelazak na vozila s nultim emisijama.

Prema prijedlogu nove uredbe, proizvođači automobila morat će osigurati jasne i detaljne upute za rastavljanje vozila i o tome kako zamijeniti i ukloniti dijelove i komponente tijekom uporabe i na kraju životnog vijeka vozila. Najmanje 25 posto plastike u novim automobilima morat će se dobiti od recikliranja, a od toga najmanje 25 posto mora biti reciklirano iz vozila na kraju životnog vijeka.

Područje primjene tih mjera postupno će se proširiti na nove kategorije kao što su motocikli, kamioni i autobusi, čime će se osigurati sveobuhvatnija pokrivenost.

O prijedlogu Komisije sada odlučuju Vijeće EU-a i Europski parlament.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ova civilizacija europska je gadno zapela u protuprirodnom bludu..

 

2012 vrijeme je stalo..

 

Otad nema poboljšanja u automobilima ni u čemu drugome.. ajd mobitel.. big deal..

 

U prošlom stoljeću neimenovani Europljanin na plaći srednjoškolskog profesora engl. Kupio je kuću  na kat i othranio osmero djece i ženu kućanicu..

Jugoslaven je isto lako do nekretnine dolazio ( nije da je teško sagradit?)

 

Normalno držao se ozbiljno i pametno jer pola sela nije znalo čitati, danas multitalenti, pa i  “uspješni niži meneđment” ne može do nekretnine maltene..

Tko je uspio do 2015. uspio je, ko nije gotovo je..

Nego otkud svi ovi Fiati

500?

 

Dizajn je vrhunski.. ko Mercedes je iznutra

New Report

Close