Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Korporativni div koji stoji iza Lidla i Kauflanda pokreće mega-projekt izgradnje najvećeg podatkovnog centra

Autor: Poslovni.hr
17. studeni 2025. u 15:09
Podijeli članak —
FOTO: Pixabay

Ovaj ambiciozni pothvat, kako prenosi njemački Bild, vode Rolf Schumann i Christian Müller, izvršni direktori digitalnog odjela grupe, Schwarz Digits.

U srcu Spreewalda, njemačke regije poznate po idiličnim kanalima i slavnim krastavcima, rađa se projekt koji bi trebao redefinirati budućnost i ojačati digitalnu sigurnost cijele zemlje. Grupa Schwarz, korporativni div koji stoji iza trgovačkih lanaca Lidl i Kaufland, pokreće mega-projekt izgradnje najvećeg podatkovnog centra u Njemačkoj.

Ovaj ambiciozni pothvat, kako prenosi njemački Bild, vode Rolf Schumann i Christian Müller, izvršni direktori digitalnog odjela grupe, Schwarz Digits. U razgovoru su otkrili detalje investicije koja se penje na vrtoglavih 11 milijardi eura i čiji je cilj osigurati digitalni suverenitet, ne samo za vlastite potrebe, već i za cijelu njemačku industriju.

Na pitanje što točno nastaje u mjestu Lübbenau, odgovor je jasan: budućnost umjetne inteligencije zahtijeva goleme računalne kapacitete.
“U eri umjetne inteligencije trebamo mjesta gdje se mogu obrađivati ogromne količine podataka. Zato gradimo podatkovni centar na površini od 13 hektara. U njemu će biti smješteno više od sto tisuća grafičkih čipova najnovije generacije, od kojih je svaki veličine kutije za pizzu,” objašnjava Rolf Schumann.

Iako se lokacija u istočnoj Njemačkoj, relativno blizu trenutačnih geopolitičkih napetosti, može činiti neobičnom, Christian Müller, koji je odrastao u blizini, ističe kako se priroda prijetnji promijenila. “Problem više nije fizička prijetnja oružanim sustavima, već hibridna prijetnja – sabotaže i kibernetički napadi – koja ne poznaje granice.”

Cjelokupna investicija u regiji doseže 11 milijardi eura, a završetak radova planiran je za kraj 2027. godine. Zanimljivo je da će na samoj lokaciji raditi uglavnom osoblje za sigurnost i održavanje, dok će se stvarna vrijednost i nova radna mjesta stvarati kroz analizu i primjenu podataka koje će ovaj centar obrađivati.

Jedna od najvećih kritika upućenih podatkovnim centrima jest njihova ogromna potrošnja energije. Iz Schwarz Grupe tvrde da imaju inovativno rješenje.
Najveći dio energije troši se na hlađenje. Mi tu otpadnu toplinu planiramo preusmjeriti u lokalnu mrežu daljinskog grijanja, čime ćemo stvoriti ekološki zatvoreni krug. Već imamo potpisane ugovore koji će omogućiti opskrbu toplinskom energijom za 75.000 kućanstava,” navodi Müller.

Dodatno, umjesto gradnje na netaknutoj prirodi, centar se podiže na mjestu bivše termoelektrane na ugljen. “Želimo pokazati da se 20.000 kubičnih metara betona i 110.000 tona čelika iz starog postrojenja može reciklirati i ponovno iskoristiti,” dodaje Schumann, naglašavajući posvećenost kružnom gospodarstvu.
Iako je podatkovni centar primarno namijenjen rastućim potrebama Lidla i Kauflanda – grupe koja broji 600.000 zaposlenika i 14.200 poslovnica u 32 zemlje – bit će otvoren i za druge tvrtke.

Ovaj potez dio je šire strategije osiguravanja neovisnosti. Prije nekoliko godina, grupa je razvila vlastitu cloud platformu “STACKIT”, koju danas koriste i drugi globalni klijenti.
“Neovisnost je oduvijek bila dio našeg DNK. Podaci su nafta 21. stoljeća, a vi želite da vaši podaci budu pohranjeni tamo gdje vrijede zakoni i vrijednosti koji su u skladu s vašim korporativnim vrijednostima,” kaže Müller.

Okidač za ovu odluku bio je incident u inozemstvu kada su im lokalne vlasti zaplijenile servere zbog spora oko dizajna ambalaže. “Tada smo shvatili da moramo nešto poduzeti. Kada su naši podaci u našem oblaku u Njemačkoj, primjenjuje se njemačko pravo,” pojašnjava Schumann. Na njihovom cloudu danas se čuvaju ključni podaci – od cijena i zaliha robe do podataka korisnika iz programa vjernosti poput LidlPLUS, uz jamstvo da se koriste isključivo za dogovorene svrhe, poput personaliziranih ponuda.

Menadžeri Schwarz Grupe ocjenjuju trenutačno stanje digitalnog suvereniteta Njemačke kao “nedovoljno”. Smatraju da je zaštita znanja i inovacija ključna za nacionalni opstanak, pogotovo u kriznim situacijama.
“Što je najveći resurs koji imamo u Njemačkoj? Naše znanje i obrazovanje. Nikada ne smijete ispustiti iz ruku ono što ste stvorili na temelju tog znanja,” strastveno govori Schumann.

Iako je maloprodaja i dalje srce poslovanja, u Schwarz Grupi vjeruju da digitalizacija i trgovina idu ruku pod ruku. Optimistični su oko budućnosti i vide Njemačku kao zemlju inženjera spremnu za sljedeći veliki tehnološki skok: kvantno računalstvo.
“Kvantno računalstvo i umjetna inteligencija bit će nerazdvojni duo. Neki kažu da je to prijelaz s konja na automobil. Ne! To je kao prijelaz s konja na raketu za Mjesec,” zaključuje Müller, izražavajući nadu da će upravo ta tehnologija nositi oznaku “Made in Germany”.

Autor: Poslovni.hr
17. studeni 2025. u 15:09
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close