Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Istraživanje otkrilo koji su to ‘najčišći’ automobili, proizvode 73% manje emisija stakleničkih plinova

Autor: Poslovni.hr
09. srpanj 2025. u 08:26
Podijeli članak —
FOTO: Pixsabay, ilustracija

Jedan od glavnih razloga za ovako rezultate je brza dekarbonizacija europske elektroenergetske mreže. ICCT navodi da europska energetska mreža postaje “zelenija” brže od svih očekivanja.

Najnovije istraživanje pokazalo je da baterijska električna vozila (BEV) prodana u Europi tijekom svog životnog vijeka proizvode čak 73% manje emisija stakleničkih plinova u usporedbi s ekvivalentnim automobilima na benzinski pogon. Ovi podaci dolaze od istraživačke organizacije, Međunarodnog savjeta za čisti transport (ICCT), te naglašavaju ključnu ulogu električnih vozila u borbi protiv klimatskih promjena.

Istovremeno, studija upozorava da drugi oblici pogona, poput klasičnih hibrida i plug-in hibrida, pokazuju tek marginalan ili gotovo nikakav napredak u smanjenju svog utjecaja na klimu. Iako se često percipiraju kao “zelenija” alternativa, hibridna i plug-in hibridna vozila nude značajno manje ekološke prednosti nego što se mislilo.

Prema brojkama koje je objavio ICCT: Hibridni automobili nude smanjenje emisija od samo 20% tijekom životnog vijeka u odnosu na benzince. Plug-in hibridi (PHEV) smanjuju emisije za oko 30%, što je znatno niže od očekivanja. Glavni razlog je taj što se u stvarnim uvjetima vožnje koriste na električni pogon puno rjeđe nego što su proizvođači pretpostavljali. Iako hibridizacija donosi određene koristi, ICCT naglašava kako su te redukcije premale da bi zadovoljile dugoročne klimatske ciljeve Europske unije.

Ovi nalazi dolaze u trenutku kada se donose ključne odluke o budućnosti transporta u Europi. Europski parlament nedavno je podržao ublažavanje pravila o CO2 emisijama za automobile i kombije, dajući proizvođačima više vremena za prilagodbu. Međutim, ICCT jasno poručuje da jedino baterijska električna vozila mogu osigurati smanjenje emisija velikih razmjera, koje je nužno za rješavanje problema najzagađenijeg sektora u Europi. Putnički automobili čine gotovo tri četvrtine ukupnih emisija u transportu, što ih stavlja u središte klimatske politike.

Jedan od glavnih razloga za ovako rezultate električnih automobila je brza dekarbonizacija europske elektroenergetske mreže. ICCT navodi da europska energetska mreža postaje “zelenija” brže od svih očekivanja. Procjenjuje se da će do kraja 2025. godine obnovljivi izvori energije činiti čak 56% ukupne proizvodnje električne energije u Europi, što predstavlja porast od 18 postotnih bodova u samo pet godina u odnosu na 2020. godinu. Cjelokupno izvješće, kako ga prenosi Reuters, potvrđuje da je put prema nultim emisijama izravno povezan s usvajanjem baterijskih električnih vozila.

Autor: Poslovni.hr
09. srpanj 2025. u 08:26
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close