Električni romobili nestaju s ulica Bruxellesa a vlasti su konačno istjerale Lime, jednog od najvećih globalnih operatora mikromobilnosti. Nakon što je belgijsko Vijeće države odbacilo posljednju žalbu američke tvrtke, Lime je početkom srpnja morao povući svih 6000 svojih romobila i bicikala iz grada. Time je završila višemjesečna pravna bitka koja je započela još 2023., kada je gradska uprava odlučila smanjiti broj vozila i ograničiti broj licenciranih operatora na troje.
Potez briselskih vlasti dio je šire strategije uvođenja reda na ulicama i smanjenja broja vozila za dijeljenje i to s 20 000 na 8 000 jedinica. Nova pravila na snazi su od veljače 2024., a dozvolu za rad dobili su samo estonski Bolt, nizozemski Dott i švedski Voi. Svaki od njih smije upravljati s najviše 2500 električnih bicikala, dok Bolt i Dott mogu iznajmljivati i do 4 000 romobila.
Lime, podružnica Ubera, je do posljednjeg trenutka osporavao kriterije izbora, tvrdeći da proces nije bio transparentan i da gradske vlasti nisu objektivno procijenile prijave. Iako mu je licenca istekla 2. srpnja, tvrtka i dalje vodi pravne postupke protiv Bruxellesa, upozoravajući da će zbog prisilnog povlačenja trpjeti gubitke od oko milijun eura mjesečno. Neki operateri poput Tier, Poppe i Ponyja već su povukli svoje romobile.
Službeni cilj gradske politike je povećati sigurnost, osloboditi javni prostor i spriječiti nered koji su prekomjerni romobili i bicikli izazivali u proteklim godinama. Uz ograničenja broja, uvedene su i obavezne zone za parkiranje. Iako su električni romobili predstavljeni kao ekološki prihvatljiva alternativa automobilima, izazvali su podijeljena mišljenja, od pohvala za smanjenje gužvi do kritika zbog nesreća i zagušenja pločnika.
Bruxelles se tako sada svrstao među europske gradove koji postrožuju pravila za mikromobilnost, poput Pariza, Barcelone i Rima – uz pitanje koje ostaje otvoreno: gdje je granica između održive mobilnosti i urbanog kaosa?
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu