Eurostar je zaključio ugovor vrijedan dvije milijarde eura s francuskim proizvođačem Alstomom o kupnji nove generacije brzih vlakova koji će postati temelj njegove buduće ekspanzije na europskom tržištu. Ugovor predviđa nabavu ukupno 30 dvokatnih modela Avelia Horizon, od kojih će prvih šest biti isporučeno 2031. godine. Nova flota zamijenit će postojećih 34 Alstomovih kompozicija i nadopuniti trenutačnih 17 Siemensovih e320 vlakova. Time Eurostar postavlja temelje za širenje usluga u trenutku kada se suočava s mogućim ulaskom konkurencije na linije kroz kanal ispod La Manchea, koje je dosad ekskluzivno opsluživao, objavio je Financial Times.
Doseg od pet sati
“Ova narudžba konkretan je korak u provedbi naše strategije rasta”, izjavila je izvršna direktorica Gwendoline Cazenave, naglasivši kako kompanija namjerava povećati broj polazaka između Londona i Pariza te pokrenuti nove linije prema Ženevi i Frankfurtu.
Cilj je, dodala je, povezati velike gradove koje je moguće dosegnuti iz Londona za manje od pet sati – granicu nakon koje vlak, prema njezinim riječima, “više nije konkurentan u odnosu na avion”. U sklopu šireg plana Eurostar nastoji integrirati svoje linije s drugim europskim brzim željeznicama, uključujući francuski TGV te budući britanski High Speed 2. Istodobno, tvrtka se priprema na kraj svog monopola u prometu putnika kroz tunel ispod La Manchea.
Britanski regulator za željeznički sektor, Office of Road and Rail, uskoro bi trebao odlučiti hoće li Eurostar zadržati isključivo pravo korištenja Temple Mills servisa u Londonu, jedinog mjesta u Ujedinjenom Kraljevstvu gdje se mogu održavati brzi vlakovi za međunarodne rute. Pristup tom pogonu ključan je i za potencijalne konkurente poput Virgin Raila, Evolyna, Geminija i Trenitalije, koji najavljuju vlastite usluge kroz kanal ispod La Manchea.
Nova zapošljavanja
Kako bi servisirao proširenu flotu, Eurostar planira zaposliti dodatnih 350 radnika u pogonu Temple Mills, čime bi ukupni broj zaposlenih ondje porastao na 800. Nova generacija vlakova imat će kapacitet od 1080 sjedala, oko 20 posto više od sadašnjih 890. Uz to, kompanija ima opciju narudžbe još 20 kompozicija te je već osigurala proizvodne termine za svih 50 potencijalnih vlakova. Financiranje kupnje uglavnom će biti osigurano putem zaduživanja, a omogućeno je restrukturiranjem dugova koje je Eurostar akumulirao tijekom pandemije. Tunelom svakodnevno prođe oko 400 vlakova, uključujući teretne i kompozicije za prijevoz automobila, dok upravitelj infrastrukture Getlink procjenjuje da kapacitet omogućuje i do 1000 prolazaka dnevno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu