Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Zagrebačka pivovara outsourcingom IT/IS-a poboljšava poslovanje

Autor: Darko Bičak
20. kolovoz 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Za informatiku i komunikacije u pivarskom koncernu gotovo 500 milijuna eura u idućih sedam godina

Outsourcing je danas sve više način na koji kompanije organiziraju dijelove svojeg poslovanja koje ne spada u njihov glavni biznis. Tako tvrtke najčešće outsoursaju pomoćne djelatnosti poput čišćenja i održavanja, zaštitarske službe, prehrane, transporta, a u novije vrijeme, pogotovo za velike multinacionalne kompanije, sve je važniji i outsourcing informatičkih i komunikacijskih usluga (IT/IS). Tvrtke koje se odlučuju za korištenje IT/IS usluga u vanjskom aranžmanu, najčešće tom vanjskom partneru prepuštaju sve; od nabavke opreme – hardvera, softvera i potrebnih aplikacija pa sve do sveopće komunikacije. Ovaj trend slijedi i Zagrebačka pivovara koja od 1994. godine posluje u sastavu najvećeg svjetskog proizvođača piva, po volumenu proizvodnje, belgijskog InBeva. U toj multinacionalnoj korporaciji koja posluje na području Europe, Azije te Južne i Sjeverne Amerike odlučili su se za izdvajanje IT/IS usluga tijekom 2005. godine, a nakon podrobnih analiza koje su pokazale da će se povećati profit i kvaliteta ako se tvrtka koncentrira na temeljni biznis – proizvodnju, prodaju i transport piva. Manager IT/IS-a Zagrebačke pivovare, ali i direktor IT/IS-a za poslovnu jedinicu Hrvatska, Madžarska i Češka. Branko Lugarić kaže da se ovakvim načinom poslovanja smanjuju troškovi, ujednačuju standardi te centralizirano koristi najbolja poslovna praksa iz svake poslovne jedinice koncerna. Lugarić pojašnjava da je InBev za partnere odabrao najbolje svjetske tvrtke za te usluge i to IBM za hardver, Logica CMG za poslovne aplikacije te BT za osiguranje komunikacijskih usluga. Ugovor s IBM-om potpisan je na sedam godina i težak je ukupno 250 milijuna eura. Suradnja s britanskim telekomom (BT) trajat će također sedam godina, a vrijednost ugovora je 175 milijuna eura dok će Logica CMG pružati usluge poslovnog softvera tijekom pet godina, a ugovor vrijedi 70 milijuna eura. “Mi u InBevu smatramo, osim što smo najveća svjetska pivovara, da smo i najbolja. Stoga, u izboru naših poslovnih partnera želimo da su i oni takvi – najbolji su svojoj djelatnosti, a IBM, BT i Logica CMG su zasigurno takvi”, kaže Branko Lugarić.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Direktor IT/IS-a pojašnjava da su za sada vidljivi rezultati poboljšanja usluga u vidu sigurnosti i svedostupnosti potrebnih podataka svim ljudima unutar koncerna InBev, bez obzira gdje se oni nalaze. Kao primjer, Lugarić navodi mogućnost da se on sa svojim prijenosnim računalom može na jednak način spojiti na sustav, bilo da se nalazi u Zagrebu, Budimpešti ili Pragu. Za sada još ne postoje konkretni podaci o uštedama korištenjem IT/IS outsourcinga za pojedine dijelove sustava unutar InBeva, no očekuje se da će do kraja godine, nakon dvije godine korištenja, koncern objaviti prve službene podatke na globalnoj razini za to. Korporacija je pristupila implementaciji zajedničkog Europskog ERP-a, sustava koji će na isti način kao zajedničko standardizirano rješenje koristiti sve pivovare InBev-a u zemljama zapadne, centralne i istočne Europe. Za sada su unutar korporacije ovaj sustav u potpunosti implementirali Luxembourg i Ukrajina, neke zemlje su u fazi uvođenja (Belgija, V. Britanija, Rusija, Rumunjska …). Krajni rok u kojem on prema planu mora u potpunosti biti uveden u Zagrebačku pivovaru je 2009. godina. No, razlog za to leži u činjenici da ZAPI već neko vrijeme, kao i pivovare u Mađarskoj i Češkoj, koriste na sličan način vrlo kvalitetan SAP-ov poslovni sustav koji je dobrim djelom komplementaran s ovim novim globalnim InBevovim. Glede optimizacije računalne infrastrukture, cilj je, kaže Lugarić, koncentrirati servere i ostalu računalnu opremu u četiri globalna IT/IS centra, po jedan za svaki kontinent, u koji bi se slijevale sve informacije te onda na najbolji način obrađivale i koristile za unapređenje poslovanja čitavog pivarskog koncerna.

Outsourcing je danas sve više način na koji kompanije organiziraju dijelove svojeg poslovanja koje ne spada u njihov glavni biznis. Tako tvrtke najčešće outsoursaju pomoćne djelatnosti poput čišćenja i održavanja, zaštitarske službe, prehrane, transporta, a u novije vrijeme, pogotovo za velike multinacionalne kompanije, sve je važniji i outsourcing informatičkih i komunikacijskih usluga (IT/IS). Tvrtke koje se odlučuju za korištenje IT/IS usluga u vanjskom aranžmanu, najčešće tom vanjskom partneru prepuštaju sve; od nabavke opreme – hardvera, softvera i potrebnih aplikacija pa sve do sveopće komunikacije. Ovaj trend slijedi i Zagrebačka pivovara koja od 1994. godine posluje u sastavu najvećeg svjetskog proizvođača piva, po volumenu proizvodnje, belgijskog InBeva. U toj multinacionalnoj korporaciji koja posluje na području Europe, Azije te Južne i Sjeverne Amerike odlučili su se za izdvajanje IT/IS usluga tijekom 2005. godine, a nakon podrobnih analiza koje su pokazale da će se povećati profit i kvaliteta ako se tvrtka koncentrira na temeljni biznis – proizvodnju, prodaju i transport piva. Manager IT/IS-a Zagrebačke pivovare, ali i direktor IT/IS-a za poslovnu jedinicu Hrvatska, Madžarska i Češka. Branko Lugarić kaže da se ovakvim načinom poslovanja smanjuju troškovi, ujednačuju standardi te centralizirano koristi najbolja poslovna praksa iz svake poslovne jedinice koncerna. Lugarić pojašnjava da je InBev za partnere odabrao najbolje svjetske tvrtke za te usluge i to IBM za hardver, Logica CMG za poslovne aplikacije te BT za osiguranje komunikacijskih usluga. Ugovor s IBM-om potpisan je na sedam godina i težak je ukupno 250 milijuna eura. Suradnja s britanskim telekomom (BT) trajat će također sedam godina, a vrijednost ugovora je 175 milijuna eura dok će Logica CMG pružati usluge poslovnog softvera tijekom pet godina, a ugovor vrijedi 70 milijuna eura. “Mi u InBevu smatramo, osim što smo najveća svjetska pivovara, da smo i najbolja. Stoga, u izboru naših poslovnih partnera želimo da su i oni takvi – najbolji su svojoj djelatnosti, a IBM, BT i Logica CMG su zasigurno takvi”, kaže Branko Lugarić.

Direktor IT/IS-a pojašnjava da su za sada vidljivi rezultati poboljšanja usluga u vidu sigurnosti i svedostupnosti potrebnih podataka svim ljudima unutar koncerna InBev, bez obzira gdje se oni nalaze. Kao primjer, Lugarić navodi mogućnost da se on sa svojim prijenosnim računalom može na jednak način spojiti na sustav, bilo da se nalazi u Zagrebu, Budimpešti ili Pragu. Za sada još ne postoje konkretni podaci o uštedama korištenjem IT/IS outsourcinga za pojedine dijelove sustava unutar InBeva, no očekuje se da će do kraja godine, nakon dvije godine korištenja, koncern objaviti prve službene podatke na globalnoj razini za to. Korporacija je pristupila implementaciji zajedničkog Europskog ERP-a, sustava koji će na isti način kao zajedničko standardizirano rješenje koristiti sve pivovare InBev-a u zemljama zapadne, centralne i istočne Europe. Za sada su unutar korporacije ovaj sustav u potpunosti implementirali Luxembourg i Ukrajina, neke zemlje su u fazi uvođenja (Belgija, V. Britanija, Rusija, Rumunjska …). Krajni rok u kojem on prema planu mora u potpunosti biti uveden u Zagrebačku pivovaru je 2009. godina. No, razlog za to leži u činjenici da ZAPI već neko vrijeme, kao i pivovare u Mađarskoj i Češkoj, koriste na sličan način vrlo kvalitetan SAP-ov poslovni sustav koji je dobrim djelom komplementaran s ovim novim globalnim InBevovim. Glede optimizacije računalne infrastrukture, cilj je, kaže Lugarić, koncentrirati servere i ostalu računalnu opremu u četiri globalna IT/IS centra, po jedan za svaki kontinent, u koji bi se slijevale sve informacije te onda na najbolji način obrađivale i koristile za unapređenje poslovanja čitavog pivarskog koncerna.

Outsourcing bez otkaza

Iako je za očekivati da ukoliko se neka djelatnost izdvoji iz tvrtke i da na upravljanje vanjskom partneru, da će neki ljudi unutar tvrtke ostati bez posla, u ZAPI-u objašnjavaju da to nije slučaj. Tako direktor IT/IS-a Branko Lugarić kaže da se u njihovoj tvrtki informatikom i komunikacijama bavilo sedam djelatnika od kojih su svi dobrovoljno preraspoređeni na druge funkcije unutar InBeva, a jedan je prešao vanjskom outsourcing partneru. Slična situacija je bili i na razini čitavog koncerna gdje su takvi radnici mogli birati žele li na drugu funkciju unutar matične tvrtke ili žele prijeći k vanjskom partneru.




Autor: Darko Bičak
20. kolovoz 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close