Worcon u nekoliko godina stao uz bok svjetskim B2B liderima

Autor: Darko Bičak , 05. prosinac 2022. u 22:01
Worcon je pojednostavio digitalizaciju proizvodnih procesa/Shutterstock

Porsche Consulting u svjetskih top 5 uvrstio i akviziciju Tridero Techa.

Digitalna platforma Worcon, koju je nedavno preuzela tvrtka Tridero Tech, našla se među pet najperspektivnijih B2B platformi prema istraživanju Porsche Consultinga o ulozi platformi u redefiniranju pravila poslovanja u B2B industriji.

Worcon je pojednostavio digitalizaciju proizvodnih procesa i time omogućio tvrtkama da slobodnije ostvaruju suradnje, pronalaze suradnike i unaprjeđuju poslovanje.

Kako pojašnjava Gordan Razumić, osnivač i direktor Tridero Techa, glavna uloga platforme wor-con.com je povezivanje kupaca i dobavljača u industriji strojne obrade metala i plastike te aditivne proizvodnje.

Razumić

Glavna uloga platforme wor-con.com je povezivanje kupaca i dobavljača u industriji strojne obrade metala i plastike te aditivne proizvodnje.

”Platforma je u samo nekoliko godina i, uz još uvijek, relativno skromna ulaganja stala uz bok trenutno najrelevantnijim svjetskim platformama u industriji kao što su Kreatize, Fictiv, SpareTech, Zetwerk i Xometry.

Svi vodeći ljudi ovih ključnih platformi imaju nešto zajedničko – iskustvenu spoznaju da B2B industrija ne može napredovati u digitalnom svijetu bez prilagodbe platformskom modelu poslovanja”, navodi Razumić. Iz Tridero Techa naglašavaju da su danas najvrijednije tvrtke u svijetu izgrađene na platformskim poslovnim modelima kao što su B2C platforme poput Amazona, Alphabeta i Tencenta.

B2B platforme po zaradi i zastupljenosti nisu još dosegle razmjere B2C platformi, ali vodeći ljudi u B2B industriji prepoznali su potencijal i sve više pokušavaju unijeti platforme u svoje industrije kako bi pojednostavili stvaranje vrijednosti i potrošnju.

Strateški dokument Porsche Consultinga pod nazivom “B2B Platform Play” navodi tri ključna koraka važna za sve tradicionalne industrijske igrače koji žele preživjeti digitalizaciju i zadržati konkurentnost na tržištu.

“Prije svega potrebno je razumjeti poslovnu vrijednost B2B platformi, koje ne pokreću velike tvrtke, već start-upovi u suradnji s VC fondovima, a velika imena u industriji moraju proaktivno djelovati žele li se što bolje pozicionirati. Taj korak i dalje ne znači puno ne provede li se sustavna transformacija postojećeg poslovanja i B2B platforma ne postane ključnim dijelom korporativne strategije.”

1400

registriranih poslovnih korisnika prikupio je Tridero u dvije i pol godine

Kako bi implementacija te strategije bila uspješna te kako bi se izgradio temelj za održivu transformaciju, potrebno je čvrsto strateško usidrenje i posvećeni operativni model na razini cijele tvrtke”, stoji u zaključku Porsche Consultinga, vodeće njemačke tvrtka za strateško i operativno savjetovanje, a njezini konzultanti savjetuju lidere u industriji o strategiji, inovacijama, poboljšanju performansi i održivosti.

Most prema zapadu
Lani je Tridero Tech postao fokus ulaganja Fil Rouge Capitala, fonda rizičnog kapitala koji je od početka rada. Tridero je platforma za povezivanje dobavljača i kupaca u aditivnoj (3D printing) i CNC industriji, za čiji je daljnji rast i razvoj investicijom Fil Rougea osigurano 325.000 eura.

Platforma je nastala prije dvije i pol godine, a od početne ideje i izgradnje stigla je na više od 1400 registriranih poslovnih korisnika iz Hrvatske i 51 zemlje svijeta. Investicija FRC-a tvrtki bi trebala pomoći u ostvarenju plana širenja na nova tržišta, prvenstveno istočne Europe te biti most prema povezivanju sa zapadnom.

Osnivač Gordan Razumić (na slici lijevo sa Stevicom Kuharskim)/PD

”Sa svojom ekspertizom u aditivnoj proizvodnji te strojnoj obradi metala, plastike, gume, tekstila i drva Tridero postaje sveobuhvatna platforma industrijske proizvodnje za povezivanje dobavljača materijala, proizvođača i krajnjih kupaca”, objašnjavaju.

Na platformi postoji i industrijski oglasnik gdje registrirani korisnici mogu objavljivati kupnju i prodaju strojeva, opreme, alata i drugih industrijskih proizvoda. Usto, dodaju, ona služi i kao odličan marketinški alat za male i srednje tvrtke koje žele podići vidljivost i lakše stupiti na globalno tržište.

U vezi s najnovijom investicijom naglašava se da je aditivna industrija, laički poznatija kao industrija 3D printanja, jedna od najbrže rastućih u svijetu, sa sve većom primjenom u industrijama poput autoindustrije, medicine, energetike, ali je i komplementarna i s tradicionalnim industrijama obrade metala i plastike.

325

tisuća eura investicije Fil Rougea lani je privukla platforma Tridero za daljnji razvoj

Prošli tri razvojne faze
Gordan Razumić reći će da u odnosu na konkurenciju koja cijeli taj sustav “centralizira i zatvara u sebe, Tridero rješava jedan od najvećih problema u aditivnoj industriji – razjedinjenost tržišta”. Stvaraju, kaže, kompletan ekosustav unutar proizvodnog lanca omogućavajući povezivanje i suradnju subjekata na svim pozicijama u lancu.

Razumić napominje da je sve prisutniji trend da strane tvrtke izvan Europe u nastojanju da uđu na europsko tržište koriste takve platforme kao glavni alat jer imaju direktan pristup provjerenim i njima zanimljivim tvrtkama.

Kako na sličan način i poduzeća iz zapadne Europe traže dobavljače s istoka, upravo u tome osnivač i direktor Tridero Techa vidi priliku. Zahvaljujući FRC-u tvrtka je u rekordnom vremenu prošla kroz sve tri razvojne faze unutar Fil Rougea, od Startup Schoola, preko Acceleratora pa sve do prve VC investicije, kaže Razumić. Dakle, primila je sva tri kruga ulaganja, od startup investicije, Akceleratora pa do VC ulaganja.

Komentirajte prvi

New Report

Close