Američki portal za grupnu kupnju Groupon i njegova američka konkurencija nalaze se u sve većim problemima, a da bi se spasili od propadanja, morat će promijeniti model poslovanja. Njihova je osnovna namjena bila da promijene način oglašavanja malih poduzeća, a umjesto toga poduzeća su shvatila da im takva promocija previše i ne koristi. I dok se u Americi najveći bum grupne kupnje dogodio prošle godine, na hrvatskom tržištu sve je više portala za grupnu kupnju. Njihov broj, čini se, bit će još i veći, što znači da će im biti sve teže opstati na tržištu i izboriti se za svoj dio kolača.
Raznovrsnost usluga
Da im se to ne bi dogodilo, hrvatske inačice ovakvih portala možda bi trebale učiti na tuđim greškama. Na tržištu koje u Hrvatskoj vrijedi tek oko milijun eura, već sada ih je više od 50, s tim da vodeća tri (Kolektiva, KupiMe i Ponudadana) zajedno drže više od 70 posto tržišta. "U vrijeme recesije kada su kupci još više cjenovno osjetljivi, pogotovo oni mlađi koji čine najveći dio kupaca, portali za grupnu kupnju imaju šanse opstati samo ako su cjenovni popusti vrlo izraženi (prelaze 30 posto od redovne cijene proizvoda)", smatra Blaženka Knežević, profesorica na Katedri za trgovinu Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Luka Baranović, menadžer u Odjelu poslovnog savjetovanja Deloittea, smatra pak da će se dugoročno portali za grupnu kupnju morati usmjeriti na povećanje kvalitete i raznovrsnosti usluga koje nude ponuđačima proizvoda ili usluga kako bi im takav oblik oglašavanja bio isplativ, a osim toga morat će se usredotočiti na znatno šira zemljopisna područja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu