Uspješni projekti i zadovoljni klijenti obvezuju na još veću kreativnost i izvrsnost 

Autor: PD VL native tim , 22. prosinac 2020. u 09:30
FOTO: Millenium promocija

Millenium promocija, utemeljena 1999. godine, jedna je od najdugovječnijih agencija u ovom dijelu Europe i jedna od najuspješnijih regionalnih agencija za integrirano komuniciranje.

Povodom obilježavanja 21 godine rada, o budućnosti PR-a i komunikacija, posebice u kontekstu pandemije koronavirusa, razgovarali smo, među ostalim, s izvršnim direktorom Millenium promocije Vladimirom Preseljom.

Obilježavate 21 godinu rada. Iz ove perspektive, kakav vam je bio poslovni put, s obzirom na činjenicu da ste u početku poslovanja zapravo trebali educirati i samo tržište, što se promijenilo do danas? 

Millenium promocija je, u trenutku mog dolaska u agenciju, bila odlično organiziran i uigran sustav, tada smo se već afirmirali kao vodeća PR agencija na domaćem tržištu. Tu smo poziciju i zadržali, a definira ju nekoliko bitnih parametara, poput financijske vrijednosti naših suradnji u području PR-a, broj klijenata s kojima surađujemo, kao i broj ljudi koji su angažirani na PR projektima, njih više od 20. Da se vratimo na moj dolazak u MPR, situacija je tada bila znatno bolja po pitanju prepoznavanja i uvažavanja potreba za agencijama nego je to bio slučaj krajem 90-ih godina prošlog stoljeća, kada su Mario Petrović i Božo Skoko osnovali agenciju. To su bili sami počeci suvremenog PR-a u Hrvatskoj i doista se puno ulagalo u edukaciju tržišta i približavanju ove profesije kompanijama i drugim potencijalnim korisnicima. Mnogi su već tada imali izražene potrebe za odnosima s javnošću, samo to nije bilo u dovoljnoj mjeri prepoznato, pa samim time ni primijenjeno. Tada ste morali doslovno objašnjavati što je PR, kako se realizira, kakvu ulogu i značaj ima u poslovanju, koje su koristi i koji su potencijalni rezultati… Danas je situacija bolja, oko toga nema dvojbe, ali i dalje postoji puno prostora za poboljšanje pozicije i uloge odnosa s javnošću.  

Kolika je odgovornost biti lider na agencijskom PR tržištu, u smislu činjenice da, zajedno s vašim klijentima, oblikujete javno mnijenje i svijest ljudi?
Ta pozicija svakako obvezuje i nosi sa sobom odgovornost, jer izravno ili neizravno utječete na postavljanje određenih poslovnih ili komunikacijskih trendova i sve što činite u određenoj se mjeri reflektira na ostale aktere na tržištu. Međutim, od toga nikada nismo zazirali, uvijek se iznova želimo potvrđivati kvalitetom naših usluga i projekata, a upravo ta dugogodišnja liderska pozicija na tržištu i višegodišnje povjerenje brojnih klijenata potvrđuju da u tome i uspijevamo.  

Je li se granica između PR-a i marketinga izgubila, što je danas ključno za uspjeh vaših agencijskih projekata? Imate li najdraže projekte?
Nikada nisam bio pobornik „čvrstih“ granica između PR-a i marketinga, koji obuhvaća širok spektar komunikacijskih usluga i alata. Siguran sam da se upravo kroz sinergijsko djelovanje ostvaruju najbolji rezultati, čak bih rekao da je danas to i nužna pretpostavka uspješnih komunikacijskih projekata. To je ujedno i smjer kojeg je MPR prihvatio i razvijao kroz zadnje desetljeće, gdje smo se iz agencije specijalizirane za pružanje usluga odnosa s javnošću uspješno transformirali u agenciju za integrirano tržišno komuniciranje. Danas na tržištu pružamo sveobuhvatan spektar komunikacijskih usluga iz područja PR-a i marketinga, odnosno idejnih i kreativnih rješenja, produkcije, event managementa, digitalnog marketinga, planiranja i zakupa medija… Do te transformacije dijelom je došlo zbog promjena na tržištu i potreba klijenata, odnosno sve izraženijih očekivanja da od jedne agencije mogu dobiti kvalitetnu i potpunu uslugu, a dijelom i zbog anticipiranja takvog razvoja događanja, zbog čega smo bili u mogućnosti ponuditi integrirani komunikacijski pristup prije nego je on na domaćem tržištu uistinu i zaživio. Naravno da i danas postoje agencije specijalizirane za jedan određen segment spektra komunikacijskih usluga, njihova pozicija na tržištu nije upitna, ali što se nas tiče, integrirani pristup daje izvrsne rezultate i svakako ćemo se nastaviti razvijati u tom smjeru te povećavati naše resurse i kapacitete, kao i paletu usluga. Uostalom, vrijednost integriranih komunikacija najbolje potvrđuju projekti koje smo realizirali. Teško je izdvojiti najdraže, jer mi koji radimo na tim projektima često u obzir uzimamo detalje koji nisu poznati široj javnosti. Od onih eksponiranijih svakako bih izdvojio „Croatia je Hrvatska“, višestruko nagrađivan projekt koji je izazvao veliku pozornost i interes javnosti, a koji smo realizirali zajedno s kolegama iz Adrisa i Croatia osiguranja te agencijama Bruketa&Žinić i Brigada. Zatim projekt „EY poduzetnik godine“ na kojem kontinuirano radimo, iza nas je već šest ciklusa s odličnim rezultatima, što naravno ne bi bili moguće bez kvalitetne suradnje s kolegama iz EY-a i drugim partnerima. Zadnju, šestu po redu dodjelu ovog „poduzetničkog Oscara“ nedavno smo realizirali u nešto drugačijem obliku, prilagođenom aktualnoj situaciji. Tu je i projekt „Za žene u znanosti“ kojeg L’Oreal Adria i Hrvatsko povjerenstvo za UNESCO pri Ministarstvu kulture i medija u kontinuitetu provode već 15 godina. Kao komunikacijski partner uključeni smo od samih početaka i zahvalni smo klijentu L’Oreal Adria na tom dugogodišnjem povjerenju i iznimno kvalitetnoj suradnji. Svakako moram istaknuti i naš projekt „Zagreb Advent Run“, adventsku kostimiranu utrku humanitarnog karaktera koja je u samo nekoliko godina stekla status jedne od najboljih i najpopularnijih utrka te vrste. Ovaj projekt provodimo zajedno s partnerom „Run Croatia“, a ovogodišnju petu po redu utrku organiziramo u prilagođenom formatu, u skladu s aktualnom situacijom i epidemiološkim mjerama. Utrka se održava kroz tri dana, od 31. prosinca 2020. do 2. siječnja 2021., uz još jednu bitnu novost – sudionici mogu trčati rutom koju samostalno odaberu. I ovom prilikom pozivam sve da nam se pridruže, da trče u blagdanskom ozračju i da podrže djelovanje Zaklade „Ana Rukavina“, koja je ove godine partner utrke. 

Kvalitetu ovih projekata prepoznala je i sama struka, pa je tako, primjerice, svim navedenim projektima dodijeljena nagrada Grand Prix Hrvatske udruge za odnose s javnošću. Do sada smo nagrađeni s ukupno 10 spomenutih nagrada, osam za projekte koje smo realizirali i dvije za doprinos struci, ali naravno da ne namjeravamo stati na tome. Postoje brojni drugi projekti i suradnje na koje smo ponosni, nabrajanje bi doista potrajalo, ali najvrjednija potvrda da radimo kvalitetno upravo je dugogodišnje povjerenje i zadovoljstvo velikog broja naših klijenata.  

Pandemija COVID 19 promijenila je sve naše poslovne i privatne navike. Što to znači za PR i marketinške agencije, mijenjaju li se metode rada, u kojoj ste se mjeri prilagodili novom normalnom u ovoj izazovnoj godini?
Točno, puno toga se promijenilo i doslovno smo preko noći morali usvojiti neka nova pravila ponašanja i poslovanja. Pandemija je utjecala na sva područja života i poslovanja, na sve sektore, pa tako i na komunikacijsko, odnosno agencijsko tržište. U ovakvim situacijama brzina adaptacije je ključna, a moram istaknuti da smo se mi jako brzo prilagodili novonastalim okolnostima. To je podrazumijevalo promjene u načinu rada, od strateškog pristupa do modifikacije redovnih aktivnosti koje provodimo za klijente, ali i promjene u samom načinu obavljanja posla. Učili smo iz prethodnih većih i manjih kriza, pa nam je utoliko bilo jednostavnije i lakše odgovoriti na ovu aktualnu. Ne mogu reći da smo bili unaprijed spremni za sve što nas je zadesilo, jer je ova kriza donijela određene izazove i poteškoće koje su specifične za nju, poput nužnosti socijalne distance, ali bili smo spremni brzo i kvalitetno odgovoriti na sve to. Naš agencijski sustav je agilan i prilagodljiv, što nam omogućava brzo djelovanje kad smo suočeni s krizom na tržištu i sa specifičnim izazovima. To su neki od razloga zbog kojim smo i u ovim okolnostima uspjeli zadržati stabilnost poslovanja, pa čak i rasti u određenim segmentima. 

Koliko su vaši klijenti svjesni novih trendova, kako biste ocijenili njihove odgovore na ovu krizu, je li se povećala uloga agencija u njihovim komunikacijskim menadžmentima, posebice u odnosu na krizno komuniciranje?
U kriznim okolnostima logično se povećava angažman na području komunikacijskog menadžmenta kojeg možemo okarakterizirati kao krizno komuniciranje. To su usluge koje podrazumijevaju strateško i operativno komunikacijsko savjetovanje te provedbu custom-made komunikacijskih aktivnosti kojima se odgovara na određenu kriznu situaciju ili se djeluje preventivno. Tako je i u ovoj situaciji, jer su zbog komunikacijskih izazova pojačane potrebe za proaktivnim i reaktivnim komuniciranjem, a pojačano do izražaja dolazi i nužnost ulaganja u kvalitetne odnose s dionicima. Općenito sam dojma da su klijenti sve osvješteniji po pitanju trendova i opravdanosti ulaganja u komunikacijski menadžment. Kao što sam ranije i spomenuo, danas je razumijevanja odnosa s javnošću i njihove uloge u poslovanju znatno bolje nego je to bilo, primjerice, prije 20, pa i 10 godina.  

Pandemija je znatno promijenila turističku potražnju i poslovne modele u turizmu. S obzirom na to da ste uspješno obavljate i konzultantske usluge u segmentu razvoja turizma, kako vidite blisku budućnost hrvatskoga turizma? Imamo li razloga za optimizam već u 2021.?
Prostor za optimizam postoji, bar za umjereni optimizam. Turistički je sektor među onima koji su najviše osjetili negativne utjecaje krize izazvane pandemijom koronavirusa, iako su zapravo rijetki sektori kojima se ova kriza nije u većoj ili manjoj mjeri odrazila na poslovanje. Puno je varijabli koje treba uzeti u obzir kada se prognozira sljedeća turistička godina, a determinirajući faktor i dalje je razvoj situacije s koronavrusom. U kojoj ćemo fazi biti s cijepljenjem do predsezone, odnosno sezone, kako će se virus dalje ponašati, možemo li i dalje računati na sezonalnost temeljem ove tekuće godine… sve su to otvorena pitanja, predviđanja su razna, ali malo toga je za sada potvrđeno. Sigurnost destinacije će zasigurno i dalje biti ključna za uspjeh turističke sezone, uz adekvatnost ponude u odnosu na potražnju i interese tržišta.  

Imate veliku i vrijednu kolekciju nagrada i priznanja struke. Obično se kaže da su to priznanja za minuli rad. No, koliko vas one obvezuju na izvrsnost u radu i u budućim projektima?
Da, kroz proteklih 21 godinu nisu izostala priznanja i nagrade za projekte na kojima smo radili, neke sam već ranije i spomenuo. Naravno da vam je drago kada struka prepoznaje izvrsnost onoga što radite, to je odličan osjećaj i velika motivacija. Ali isto tako, kao što ste u pitanju spomenuli, to definitivno obvezuje da radite još bolje i kvalitetnije. Kada ste jednom dosegnuli određenu razinu, idući put želite tu letvicu postaviti više i pokazati da možete bolje. Kako sebi, tako i klijentima i tržištu. Naravno da to onda stvara očekivanja, da idući put budete još inovativniji, učinkovitiji, kreativniji, ali to su izazovi koji nas vesele i motiviraju, stagnacija nikad nije bila opcija. A niti neće.  

Kakva će, prema vašim iskustvima izgledati komunikacijska industrija nakon pandemije? Kakvi su vaši planovi, hoćete li mijenjati ili nadopunjavati portfolio usluga?
S pandemijom ili bez nje, komunikacijska se industrija ubrzano mijenja u kontekstu svega što ju okružuje, ali pandemija će neke procese sigurno i dodatno ubrzati, odnosno već jest. Primjerice po pitanju digitalizacije, koja danas nije trend nego nužnost, a u tom području sigurno predstoji još jako puno promjena koje će se događati sve bržim tempom. Nove tehnologije, nova znanja i vještine kontinuirano se razvijaju, pa se tako i komunikacijska industrija mora adaptirati i usvajati sve te novitete, što paralelno znači ulaganje dodatnih resursa u tehnologije i alate, osposobljavanje stručnjaka i edukaciju tržišta. Našu ponudu usluga kontinuirano usavršavamo, proširujemo s novim uslugama, a ove smo godine također dodatno prošili i pojačali naš tim, unatoč okolnostima. Pojačano smo ulagali u razvoj određenih segmenata poslovanja, osobito u područja digitalnog marketinga, contenta i social media managementa. Tu svakako očekujemo značajan rast narednih godina, a vjerujem da je kontinuirani razvoj jedini način da ostanete u igri i budete dio budućnosti komunikacijske industrije.  

Sadržaj omogućuje Millenium promocija

New Report

Close