Upoznajte ženu koja je na čelu tima koji razvija prvi električni super automobil – Neveru

Autor: Josipa Ban , 18. svibanj 2023. u 10:56
PD

Snježana Miliša, koja je proglašena Inženjerkom godine, godinu je dana pokušavala dobiti posao u Rimac Automobilima. To joj napokon uspjeva 2016., a danas vodi tim od 850 ljudi s kojima radi na razvoju Nevere, prvog u svijetu homologiranog električnog super automobila.

Prvi put u Hrvatskoj izabrana je Inženjerka godina. Titulu je osvojila Snježana Miliša iz tvrtke Bugatti Rimac. Cilj ovog izbora, a koji su organizirali Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora (AHK) i partner Mediade uz inicijativu Siemensa Hrvatska, je predstaviti inženjerku koja će svojim primjerom, karijernim putem i osobnošću nadahnuti mlade djevojke da upišu STEM studije i odluče se na STEM zanimanja.

Žiri je odlučio da je za tu ulogu najbolja upravo Snježana Miliša.

“Među deset finalistica ovogodišnjeg izbora žiri je u Snježani Miliši prepoznao “predsjednicu generacije”. Istaknule su se njezina strast prema inženjerstvu, neustrašivost u utiranju novih karijernih puteva, želja za usvajanjem novih znanja – ali i neposrednost, elokventnost i jednostavnost”, rečeno je na dodjeli nagrade koja je bila održana u sklopu Njemačko-hrvatskog gospodarskog foruma.

Snježana Miliša je završila FER, a danas kao Nevera Program Manager u Bugatti Rimcu, vodi tim od 850 ljudi s kojima razvija prvi u svijetu homologirani električni super automobil.

Prije nego što je došla u Bugatti Rimac Miliša se profesionalno razvijala u raznim kompanijama, od Elektre Zagreb gdje je radila na planiranju i razvoju niskonaponske distribucijske mreže, preko FINA-e, Hypo-a (danas Addiko banke) te Erste Group Card Processoru. Nakon bogate karijere, 2016. se napokon uspijeva zaposliti kao project manager u Rimac Automobilima, a od 2017. vodi projekt razvoja Nevere.

Snježana Miliša dokaz je da inženjerska zanimanja, a onda i razvoj uspješne karijere u njima, nisu rezervirana za muškarce, iako oni u njima i dalje prednjače.

“Budući da su većina inženjera pretežito muškarci, mislim da sa svojim primjerom mogu pokazati kako žena može sve postići ako ima dovoljno volje, znanja i želje. Smatram da su edukacije, škola i obrazovanje iznimno važni za uspjeh, čemu i ja mogu zahvaliti na uspjehu u svojoj dosadašnjoj karijeri. Uz karijeru sam i podigla na noge dvije kćeri, te koliko mi je bitno biti uspješna na poslu, toliko truda ulažem i u izgradnju svojeg obiteljskog života”, ističe Miliša.

Zanimljivo je i to da se Miliša na karijeru u Bugatti Rimcu odlučila nakon što je godinama radila u financijskoj branši.

“Shvatila sam da imam dovoljno znanja i iskustva, a i djeca su mi već bila odrasla i samostalna, te sam zaključila da je došao trenutak da počnem raditi ono što zaista želim i volim. To je za mene uvijek bila znanost te bavljenje električnom energijom jer sam energetičar po stuci. U Rimac Automobilima sam se više od godinu dana pokušavala zaposliti, a to mi je u konačnici u uspjelo. Već sam sedam godina tu i presretna sam. Ispunila sam svoj san”, kaže.

Kao najveći izazov navodi uspostavu balansa između poslovnog i privatnog života. Primjećuje i da je broj žena koje se bave inženjerskim poslom sve manji. “Ne vidim značajno povećanje udjela žena, što mi je žao. No tješi me što su žene koje susrećem u ovoj struci sve bolje, a u mnogo slučajeva i puno bolje od muških kolega”, napominje.

Ističe i da je dobar inženjer onaj koji je posvećen traženju rješenja. Svojim će primjerom Snježana Miliša nastojati da takvih – dobrih inženjerka – u Hrvatskoj bude što je moguće više.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Miliša i inženjerstvo… haha

nadam se da je USKOK poceo cesljati malo time Rimševe kompanije

New Report

Close