Brza i sigurna dostava pošiljaka važna je za svakog poduzetnika koji namjerava izvoziti svoje proizvode. Također, važna je i u njihovoj komunikaciji s poslovnim partnerima kao i potencijalnim kupcima iz inozemstava. Iako pošiljke u Hrvatsku još uvijek u većoj mjeri stižu nego što ih tvrtke šalju van, jer smo dominantno uvozna zemlja, postoji optimizam kurirskih tvrtki da će se takva situacija promijeniti ulaskom u Europsku uniju.
Carinski zahtjevi
Igor Jakovljević, direktor DPD-a, ističe da korisnici njihovih usluga znatno više primaju pakete nego što ih šalju van. Međutim, očekuje da će omjer izvoznih paketa biti sve veći, što bi se prema njegovim procjenama moglo dogoditi već ulaskom u EU."Ulazak u EU za hrvatske će izvoznike značiti znatno pojednostavljenje postupaka izvoza, a također i jeftiniji postupak, jer primjerice, neće biti troškova izvoznog carinjena", napominje. Tvrtka DPD nudi sve vrste usluga kurirske dostave, a kako objašnjava Jakovljević, najčešće se koriste one klasične bez definiranog roka isporuke. Standardna cijena klasične DPD usluge u domaćem prometu, za dostavu u roku od 24 sata, razlikuje se ovisno o kilaži. Tako dostava paketa do dvije kile košta 35 kuna, a ona do 31,5 kilograma 95 kuna. Dostava prema zemljama Europske unije, gdje paketi najčešće putuju, ovise i o kilogramima i o odredištu. Primjerice, pošiljka paketa do deset kilograma do Njemačke koštat će 375 kuna. Jakovljević napominje da velik rast bilježi usluga dostave paketa s otkupnom vrijednosti, koju najčešće koriste fizičke osobe i vezana je uz porast broja korisnika e-trgovine.Da raste broj korisnika e-trgovine potvrđuje i Zdravko Fajl, direktor Međunarodnih polova Hrvatske pošte (HP). Fajl ističe da raste broj zahtjeva, osobito malih i srednjih tvrtki, koje svoje proizvode prodane putem interneta žele otpremiti kupcima u inozemstvo. Njihov je osnovni zahtjev pritom što niža ili "flat rate" cijena kako bi naručitelji mogli što jednostavnije izračunati svoje troškove.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu