Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U ‘Gošinim’ vagonima ‘Končarova’ elektronička oprema

Autor: Darko Bičak
20. veljača 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Prema riječima direktora ‘Goše’ Jovice Stefanovića, suradnja će značiti ugradnju Končarovih sustava razvijenih za HŽ u putničke vagone koje bi proizvodila ‘Gošina’ tvornica ‘Šinska vozila’

Predstavnici holdinga “Goša” iz Smederevske Palanke i zagrebačke tvrtke “Končar” dogovorili su se za nastavak poslovno-tehničke saradnju u vagonogradnji, koja je u vrijeme bivše Jugoslavije bila veoma razvijena. Predstavnici “Končara” koje je predvodio Željko Tukša, predsjednik uprave “Končar Elektronika”, posjetili su “Gošu” i s njenim rukovodstvom razgovarali o obnavljanju saradnje.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Klimatizirani vagoni
“Goša je renomirani proizvođač putničkih vagona u regiji, a mi smo proizvođači elektronske opreme koja se koristi u suvremenim klimatiziranim vagonima. S obzirom na iskustvo koje imamo tijekom proteklih nekoliko godina na modernizaciji Hrvatskih željeznica, smatramo da ova iskustva možemo prenijeneti na ‘Gošu’ jer je ta tvrtka potencijalno nosilac modernizacije putničkih vagona u Srbiji”, kazao je Tukša.
Prema riječima Jovice Stefanovića, direktora kompanije iz Smederevske Palanke, suradnja će podrazumijevati ugradnju Končarovih sistema razvijenih za Hrvatske željeznice u putničke vagone, koje bi proizvodila ”Gošina“ tvornica “Šinska vozila”.
“Končar Inem je za HŽ razvio sisteme, prije svega statički pretvarač i neke dijelove elektroopreme koje je ‘Gredelj’ ugradio u suvremene putničke vagone sa klimom za HŽ. Ta oprema je ispitana i pokazala odlične rezultate”, kazao je Stefanović. Direktor “Goše” objašnjava da bi im hrvatska tvrtka prodavala opremu pod povoljnijim uslovima, i na taj način kreditirala proizvodnju sa kojom bi tvornica iz Smederevske Palanke konkurirala na tenderima u inostranstvu.
“Mi u Srbiji i Crnoj Gori ne proizvodimo opremu koju nudi hrvatski partner. Tu opremu svakako moramo kupiti, a da li od ‘Simensa’, ‘Bombardiera’ ili ‘Končara’, to zavisi od kvaliteta i uvjeta pod kojima opremu nabavljamo”, precizirao je direktor “Goše” Jovica Stefanović. Iako tvrtka koju on vodi trenutno ne proizvodi putničke vagone u realizaciji je isporuka Iranu 30 vagona za transport automobila, a ti vagoni su deklarirani za brzine čak do 160 kilometara na sat.

Predstavnici holdinga “Goša” iz Smederevske Palanke i zagrebačke tvrtke “Končar” dogovorili su se za nastavak poslovno-tehničke saradnju u vagonogradnji, koja je u vrijeme bivše Jugoslavije bila veoma razvijena. Predstavnici “Končara” koje je predvodio Željko Tukša, predsjednik uprave “Končar Elektronika”, posjetili su “Gošu” i s njenim rukovodstvom razgovarali o obnavljanju saradnje.

Klimatizirani vagoni
“Goša je renomirani proizvođač putničkih vagona u regiji, a mi smo proizvođači elektronske opreme koja se koristi u suvremenim klimatiziranim vagonima. S obzirom na iskustvo koje imamo tijekom proteklih nekoliko godina na modernizaciji Hrvatskih željeznica, smatramo da ova iskustva možemo prenijeneti na ‘Gošu’ jer je ta tvrtka potencijalno nosilac modernizacije putničkih vagona u Srbiji”, kazao je Tukša.
Prema riječima Jovice Stefanovića, direktora kompanije iz Smederevske Palanke, suradnja će podrazumijevati ugradnju Končarovih sistema razvijenih za Hrvatske željeznice u putničke vagone, koje bi proizvodila ”Gošina“ tvornica “Šinska vozila”.
“Končar Inem je za HŽ razvio sisteme, prije svega statički pretvarač i neke dijelove elektroopreme koje je ‘Gredelj’ ugradio u suvremene putničke vagone sa klimom za HŽ. Ta oprema je ispitana i pokazala odlične rezultate”, kazao je Stefanović. Direktor “Goše” objašnjava da bi im hrvatska tvrtka prodavala opremu pod povoljnijim uslovima, i na taj način kreditirala proizvodnju sa kojom bi tvornica iz Smederevske Palanke konkurirala na tenderima u inostranstvu.
“Mi u Srbiji i Crnoj Gori ne proizvodimo opremu koju nudi hrvatski partner. Tu opremu svakako moramo kupiti, a da li od ‘Simensa’, ‘Bombardiera’ ili ‘Končara’, to zavisi od kvaliteta i uvjeta pod kojima opremu nabavljamo”, precizirao je direktor “Goše” Jovica Stefanović. Iako tvrtka koju on vodi trenutno ne proizvodi putničke vagone u realizaciji je isporuka Iranu 30 vagona za transport automobila, a ti vagoni su deklarirani za brzine čak do 160 kilometara na sat.

Modernizirana lokomotiva
Končar je već prije u Beogradu predstavio moderniziranu električnu lokomotivu JŽ 444 -001. Ta lokomotiva trebala bi biti prva od ukupno 38 klase JŽ 444 koje su građene za srpske željeznice.
Hrvatska elektronička industrija Končar trudi se izaći na međunarodno tržište, čemu u prilog govori i njihov nedavni nastup na velikom međunarodnom sajmu energetike u Dubaiju “Middle East Electricity”.
Na tom sajmu sudjelovalo je više od 800 izlagača iz 51 zemlje, a iz Končara su izvjestili da su uspostavljeni brojni kontakti s postojećim i potencijalnim partnerima iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali i iz tamošnjih susjednih zemalja poput Jordana, Irana, Iraka, Libije, Turske, Saudijske Arabije i Kuvajta.

Autor: Darko Bičak
20. veljača 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close