Splitski trgovački lanac Tommy u prošloj je godini ostvario prihod od 950 milijuna kuna, što je za dvadeset posto više u odnosu na prethodnu godinu, a za ovu godinu planira širenje izvan Dalmacije, otvaranjem hipermarketa u Zagrebu vrijednog više od šest milijuna eura. Riječ je o do sada najvećem prodajnom mjestu splitskog trgovačkog lanca u vlasništvu Tomislava Mamića čije je otvaranje najavljeno za zadnji kvartal ove godine. Hipermarket, koji se gradi na Žitnjaku, prostirat će se na šest tisuća četvornih metara, te će zapošljavati 150 radnika. “Pored hipermarketa, planiramo i daljnje širenje prodajne mreže u gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji, otvorenjem nekoliko supermarketa’, kaže Dario Mamić, komercijalni direktor Tommyja. Tommy je danas tržišni lider u maloprodaji prehrambene robe u Splitu, Solinu, Trogiru, Kaštelima, Dubrovniku, Metkoviću, Opuzenu i Imotskome, a s ekspanzijom izvan granica Dalmacije započeo je još u 2005. godini otvorenjem supermarketa u Novom Vinodolskom. Splitski lanac time je započeo realizaciju planiranoga širenja prodajne mreže izvan Dalmacije, odnosno namjerava prerasti okvire snažnog regionalnog ‘brenda’. Na području Dalmacije Tommy ima četrdeset prodajnih objekata u formatu hipermarketa, supermarketa i malih marketa, ukupne površine veće od dvadeset tisuća metara četvornih prodajnog prostora, te distribucijski i logistički centar u Dugopolju veći od sedam tisuća metara četvornih skladišnog prostora. Samo u prošloj godini otvorio je pet novih prodajnih mjesta, i to dva hipermarketa u Splitu i Opuzenu, te supermarkete u Splitu, Novom Vinodolskom i Trogiru. Ukupne investicije u prošloj godini iznosile su nešto više od 75 milijuna kuna. U Tommyju radi više od tisuću i četiristo radnika, pretežito mlađe životne dobi, raznih profila i zanimanja među kojima je i veći broj visokoobrazovanih profesionalaca.
“Otvaranje novih prodajnih kapaciteta radi nacionalne pokrivenosti tržišta, Tommy planira i u drugim hrvatskim gradovima i regijama, kao i nastavak širenja u Dalmaciji i Splitu gdje je Tommy izrastao u vodeći maloprodajni brend i postao tržišni lider”, ističe Dario Mamić. Dodaje kako će strateško fokusiranje tvrtke u pogledu djelatnosti i dalje ostati na razvitku maloprodajne mreže, ali će biti i određenih ulaganja u prehrambenu proizvodnju tradicionalnih autohtonih proizvoda, visoke kvalitete poput maslinarstva, sušionice pršuta i ostalih trajnih mesnih prerađevina. Prema objavljenim poslovnim rezultatima, Tommy pripada redu najvećih i vodećih 100 hrvatskih kompanija, s godišnjom stopom rasta od petnaest do dvadeset posto. Posluju sa svim istaknutim domaćim proizvođačima, te s više od četrdeset inozemnih tvrtki iz cijeloga svijeta. Tommy prodajni asortiman sastoji se od više od 30 tisuća artikala iz raznih robnih grupa, uz zastupljenost svih relevantnih hrvatskih i inozemnih robnih marki. Prema procjenama, u prodavaonicama Tommy dnevno kupuje više od 50 tisuća potrošača. Tommyjev udio na hrvatskom tržištu iznosi između 2,5 i 3 posto. Zajedno s Kerumom i Presoflexom, osnivač je Narodnog trgovačkog lanca (NTL) kojima su se nedavno pridružile tri nove članice, Dinova-Diona, Merkur i Gavrilović trgovina, sve u vlasništvu Đure Gavrilovića. Tržišni udjel NTL-a iznosi oko 12 posto. S novim članicama NTL ima 350 prodajnih objekata svih formata, strateški dobro raspršenih na prostoru svih županija, te zapošljava više od 4500 radnika, a promet na godišnjoj razini iznad je 4,4 milijarde kuna. Poseban naglasak u novom projektu, izdvajaju u NTL-u, dogovor je o razvoju vlastite robne marke koji se koncepcijski naslanja na promociju hrvatskih proizvoda jer će se realizirati isključivo s domaćom prerađivačkom industrijom. Zajedno već imaju oko sto artikala koji su jeftiniji u odnosu na ponudu konkurencije. “NTL ima određene uvjete i kriterije za prijam novih članica. I do sada smo imali nekoliko zahtjeva za članstvo, ali profili kandidiranih članica nisu nam bili bliski. Spremni smo na suradnju s ostalim hrvatskim trgovcima, koji nam svojom kvalitetom mogu dati novi razvojni potencijal”, kaže Dario Mamić, koji predsjeda NTL-om.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“hrvatski retaileri” je mali jezicni paradoks.
Isto kao sto “Hrvatsko tržište sve je napučenije….Hrvatsko tržište maloprodaje jedno je od najkoncentriranijih u regiji” je kontradikcija. Pa ne moze biti napucenije ako je sve manje igraca (mozda je napucenije “vecim igracima”).
Uključite se u raspravu