Tisak će sljedeći tjedan otvoriti svoja prva četiri multimedijalna centra u Hrvatskoj. Prvi se otvara u Zagrebu, a potom po jedan u Puli, Splitu i Hvaru. Riječ je o prodajnim mjestima površine od 50 do 150 četvornih metara u kojima će se osim primarnih proizvoda iz Tiskova asortimana poput novina, cigareta i časopisa, prodavati i knjige te sadržaji multimedije. U planu je otvaranje desetak takvih novih formata u ovoj godini čime kompanija ulazi u segment u kojem su dosad primat držale izdavačke kuće Algoritam i Profil.
Informatizacija kioska
Iako će Tiskove trgovine biti manje kvadraturom, može se govoriti o ulasku ovog specijaliziranog maloprodajnog lanca u novi segment poslovanja. Istodobno s projektom multimedije, kompanija radi na još nekoliko inovacijskih projekata koji bi trebali poboljšati efikasnost poslovanja. Primjerice, uskoro se očekuje potpuna implementacija projekta uvođenja PC blagajni na svakom prodajnom mjestu, a razrađuje se i ideja redizajna kioska u funkciji bolje preglednosti i prodaje tiskovina. Također, pokrenuta je informatizacija poslovnih procesa kojoj je cilj, između ostalog, podignuti razinu kvalitete informacija o prodaji prema izdavačima. Kako se saznaje u Tisku, usporedo s ovim projektima zaposlenici prolaze raznovrsne edukacijske treninge.Pokrenuti investicijski ciklus odrazio se i na profit Tiska u prvom kvartalu. Za razliku od povijesnog skoka dobiti u prošloj godini na 165 milijuna kuna (šest puta većoj nego godinu prije), profit u prvom kvartalu u odnosu na isto razdoblje lani više je nego prepolovljen. Prema informacijama iz izvješća o poslovanju u prvom tromjesečju ove godine, kompanija je ostvarila neto dobit od 7,7 milijuna kuna. Za usporedbu, godinu dana prije dobit u prvom kvartalu bila je 17,2 milijuna kuna. Ukupni prihod, međutim, u istom je razdoblju povećan za 50 milijuna kuna – sa 491 milijun u prvom kvartalu 2007. na 540 milijuna kuna u prvom tromjesečju 2008. godine. Prema objašnjenju Uprave, ukupan promet u porastu je devet posto u odnosu na prethodnu godinu, promet maloprodaje narastao je 15 posto, a veleprodaje dva posto. Ukupan poslovni prihod veći je za 10 posto – sa 481,5 na 528,6 milijuna kuna. Zbog povećanja ukupnog prometa, koji za sobom povlači i povećanje ukupnih troškova nabave roba, rashodi kompanije narasli su u prvom tromjesečju za 12 posto. Osim u vlastitom maloprodajnom lancu koji broji 1102 specijalizirana prodajna mjesta, prodaja je potpomognuta i uvođenjem projekta e-kiosk, odnosno internetskih narudžbi za kupnju. Veleprodaju Tisak obavlja više od 5000 tuđih prodavaonica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu