Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Staničić: Javni sektor mora poticati turizam

Autor: Marija Crnjak
16. lipanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Kristijan Staničić, predsjednik Uprave Liburnija Rivijere i član izvršnog odbora HUP – Udruge ugostiteljstva i turizma, govori o potrebi za većim sredstvima koja bi se kroz poticaje usmjerila u turizam

Turizam je potencijalno najvažniji pokretač ulaganja, razvoja i gospodarskog rasta Hrvatske, posebice zbog njegovog multiplikativnog učinka na druge djelatnosti u gospodarstvu. No turizam, a posebice hotelijerstvo kao žila kucavica hrvatskog turizma, danas je nekonkurentno i neprofitabilno zbog niza čimbenika, upozorava Kristijan Staničić, predsjednik uprave Liburnia Riviera Hotela te član izvršnog odbora Udruge ugostitelja i turizma u Hrvatskoj udruzi poslodavaca. Udruga je nedavno dobila garanciju Ministarstva turizma da će HUP biti konzultiran pri izmjeni zakona u turizmu.“Jedan od faktora koji turizam u Hrvatskoj čini nekonkurentnim ograničavajući su makroekonomski uvjeti koji ograničavaju mogućnosti uspješnog poslovanja i razvoja sektora, te institucionalno i pravno okruženje koje ne stvara osnove za profitabilno poslovanje. U takvim uvjetima sektor dodatno ugrožavaju i efekti globalne ekonomske krize, pa je gotovo nemoguće uspješno poslovati. U tim je okolnostima vrlo važna uloga institucija javnog sektora koje moraju u cilju poticaja razvoja turizma i jačanja njegove konkurentnosti kroz realizaciju niza mjera i u stvarnosti objektivizirati položaj turizma kao strateške djelatnosti.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Što bi Vlada trebala učiniti da pokaže kako je Hrvatskoj turizam strateška grana gospodarstva?
Prvi, mali korak na tom putu je učinjen činjenicom da je turizam dobio resorno ministarstvo. Međutim, za konkretniji iskorak i snažniji učinak potrebno je mnogo više. Prije svega ovdje mislim na nužnost izrade glavnog strateškog dokumenta koje će definirati budući razvoj a time i položaj turizma u nas, ali i na veća sredstva koja se mogu kroz razne poticajne mjere usmjeriti u razvoj turizma. Važno je naglasiti da je upravo sada trenutak da odgovorni u sektoru turizma i javnim institucijama naprave temeljiti zaokret za budućnost.

Turizam je potencijalno najvažniji pokretač ulaganja, razvoja i gospodarskog rasta Hrvatske, posebice zbog njegovog multiplikativnog učinka na druge djelatnosti u gospodarstvu. No turizam, a posebice hotelijerstvo kao žila kucavica hrvatskog turizma, danas je nekonkurentno i neprofitabilno zbog niza čimbenika, upozorava Kristijan Staničić, predsjednik uprave Liburnia Riviera Hotela te član izvršnog odbora Udruge ugostitelja i turizma u Hrvatskoj udruzi poslodavaca. Udruga je nedavno dobila garanciju Ministarstva turizma da će HUP biti konzultiran pri izmjeni zakona u turizmu.“Jedan od faktora koji turizam u Hrvatskoj čini nekonkurentnim ograničavajući su makroekonomski uvjeti koji ograničavaju mogućnosti uspješnog poslovanja i razvoja sektora, te institucionalno i pravno okruženje koje ne stvara osnove za profitabilno poslovanje. U takvim uvjetima sektor dodatno ugrožavaju i efekti globalne ekonomske krize, pa je gotovo nemoguće uspješno poslovati. U tim je okolnostima vrlo važna uloga institucija javnog sektora koje moraju u cilju poticaja razvoja turizma i jačanja njegove konkurentnosti kroz realizaciju niza mjera i u stvarnosti objektivizirati položaj turizma kao strateške djelatnosti.

Što bi Vlada trebala učiniti da pokaže kako je Hrvatskoj turizam strateška grana gospodarstva?
Prvi, mali korak na tom putu je učinjen činjenicom da je turizam dobio resorno ministarstvo. Međutim, za konkretniji iskorak i snažniji učinak potrebno je mnogo više. Prije svega ovdje mislim na nužnost izrade glavnog strateškog dokumenta koje će definirati budući razvoj a time i položaj turizma u nas, ali i na veća sredstva koja se mogu kroz razne poticajne mjere usmjeriti u razvoj turizma. Važno je naglasiti da je upravo sada trenutak da odgovorni u sektoru turizma i javnim institucijama naprave temeljiti zaokret za budućnost.

Kakva rješenja će HUP predložiti Ministarstvu turizma za Zakon o pomorskom dobru te Zakonu o turističkom zemljištu?
Članice HUP-a svakom prijedlogu zakona odnosno izmjene zakonskih rješenja pristupaju vrlo studiozno i na osnovu vrlo pomno proučenih argumenata pa će tako biti i u slučajevima s dva navedena zakona. O konkretnim prijedlozima ne mogu govoriti budući da oni još nisu verificirani od strane nadležnog tijela naše udruge, iako prijedlozi postoje. Međutim, kod donošenja zakonskih propisa važno je naglasiti da je nužno da se u samu proceduru izrade prijedloga bilo kakvog zakona koji se odnosi na područje turizma uključi struka, i to od početka izrade prijedloga, jer se na taj način mogu izbjeći vrlo česta nelogična rješenja koja se u pojedinom području definiraju u zakonu, pa na kraju proizlaze u praksi teško provediva zakonska rješenja. I to je ono na čemu insistiraju članice HUP-a.

Kakve pokazatelje sezone dosad bilježi LRH?
Ostvarenje fizičkog prometa za prvih pet mjeseci ove godine ukazuje na pad broja noćenja u odnosu na plan za 6 posto, dok financijski promet bilježi pad od 9 posto u odnosu na plan. To je posljedica prije svega većeg pada prometa u mjesecu svibnju kada nismo uspjeli ostvariti planirani obujam prometa, iako smo s obzirom na informacije s turističkih tržišta očekivali manji promet u predsezoni. Trenutne prognoze nisu optimistične ni za mjesec lipanj, dok su procjene za srpanj i kolovoz na razini prošlogodišnjih. Nadamo se da će glavna turistička sezona ipak malo ublažiti minuse u ostvarenju turističkog prometa. Ipak, vrlo je teško precizno prognozirati konačne rezultate, ali nadamo se ostvarenju prometa iz 2009. i s time bismo bili vrlo zadovoljni.

Promidžba

Kakve sugestije HUP ima za Hrvatsku turističku zajednicu kako bi bilo što učinkovitije oglašavanje?
“Veliki dio sredstava za oglašavanje uplaćuju upravo turističke tvrtke kroz uplatu turističke članarine i boravišne pristojbe, pa je razumljivo da je članstvo zanima način trošenja tih sredstava. Kako bi se članovi HUP-a bolje upoznali s radom HTZ-a, dogovoreno je s predstavnicima Ministarstva turizma da se na slijedećoj sjednici IO udruge pozove predstavnike HTZ-a i s njima razmotre mogućnosti još bolje i efikasnije prezentacije i promidžbe na glavnim turističkim tržištima.”

Autor: Marija Crnjak
16. lipanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close