Stalno vare nove stilove i jedva čekaju odaslati ih u Europu i svijet

Autor: Marta Duić , 10. studeni 2020. u 22:00
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Craft pivovara nakon lockdowna jača za svoj web shop i širu mrežu maloprodaje.

Craft pivovara Varionica uspješno posluje od 2014. kada su radili jedino osnivači Matija Mrazek i Davor Simičić, a danas broje sedam zaposlenih. U zadnjih godinu dana otvorili su vlastiti proizvodni pogon u Pisarovini uz pomoć EU fondova zahvaljujući čemu planiraju proširenje proizvodnje i kreiranje novih proizvoda. Uz to, ove su godine na tržište izbacili šest novih piva i ostvarili suradnje sa chefom Matom Jankovićem na pivu Papak i s jedinim zagrebačkim restoranom s Michelinovom zvjezdicom Noelom.

Kao i mnogi poduzetnici tijekom proljetnoga lockdowna nisu mirovali već su pokrenuli webshop i proširili mrežu ugostitelja s kojima surađuju.

˝Proizvodnjom piva smo se krenuli baviti iz hobija za vrijeme faksa na malom kućnom pogonu koji smo sami konstruirali. Nakon više godina eksperimentiranja, odlučili smo otvoriti jednu od prvih craft pivovara u Hrvatskoj i unajmili smo mali pogon u Međimurju. Ideja se javila iz ljubavi prema dobrom pivu kojeg se nije moglo tada kupiti u Hrvatskoj. Putovanjima po svijetu otkrili smo da postoje brojni pivski stilovi i da je priča o pivu puno kompleksnija od industrijskih lagera na našem tržištu. Pošto su kod nas bila dostupna samo neka belgijska i njemačka piva vrijedna spomena, odlučili smo se sami proizvoditi pivo”, prisjetio se početaka Matija Mrazek. On i Simičić tad su radili sve sami- od kuhanja, punjenja, prodaje i marketinga sami, a do danas su osmislili 25 različitih piva. Veći dio sirovina uvoze jer u Hrvatskoj nema onoga što njihova proizvodnja zahtijeva.

Za više suradnje s domaćima

“Hmelj, sladove i kvasce uvozimo iz SAD-a, Njemačke, Belgije i Češke. Iz Hrvatske koristimo slad Badass Barley iz Nove Gradiške, papričice od Volim Ljuto i kavu od pržionice Lively Roasters. Voljeli bismo puno više surađivati s domaćim proizvođačima, no njih nažalost nema”, objašnjava Mrazek. Pet godina proizvodili su pivo u unajmljenom pogonu u Donjem Vidovcu te su krajem prošle godine otvorili vlastiti pogon uz bespovratna sredstva EU u vrijednosti od 1,5 milijuna eura. Preseljenjem su učetverostručili proizvodni kapacitet i on trenutačno iznosi 40.000 litara mjesečno.

˝Krenuli smo samo s jednim proizvodom na tržište, pale aleom koji je i danas naše najpopularnije pivo. Od 25 dosad napravljenih stilova 11 imamo trenutačno u ponudi. Svako pivo je specifično prema svojim sastojcima i aromatici koju pružaju. Često koristimo razne dodatke poput voća i začina kako bismo pokazali da pivo može biti vrlo uzbudljivo piće. Stalno planiramo nova piva i do kraja godine ćemo sigurno izbaciti barem jedno. Budući da smo veliki zaljubljenici u hranu i piće, stalno razmišljamo o novim proizvodima pa smo nedavno započeli projekt proizvodnje whiskyja s našom prvom craft destilerijom Brigljević”, otkriva Mrazek.

Od svake boce doniraju

Zadnja dva njihova predstavljena proizvoda usko su vezana uz gastronomiju. U suradnji sa zagrebačkim restoranom Noel napravili su specijalno kiselo pivo s marakujom, korijandrom i morskom soli koje se odlično slaže s masnijom ribom i peradi, a nakon lockdowna su s Matom Jankovićem odlučili napraviti pivo Papak, vrlo pitak češki pilsner. Svakom prodanom bocom doniraju 50 lipa za obrazovanje mladih ugostitelja u zakladi Budi Foodie chefa Rudolfa Štefana.

˝Trenutačno su naša piva dostupne u Konzumu, Kauflandu, Sparu, Vrutku, Prehrani, Trgocentru, ROTO-u i specijalnim gastro i pivskim dućanima.Surađujemo s mnogo ugostiteljskih objekata po cijeloj Hrvatskoj, a najviše u Zagrebu. Budući da nam je HoReCa najveći kanal prodaje imali smo ogromne gubitke za vrijeme lockdowna, no uveli smo dostave na kućni prag i otvorili webshop u rekordnom roku tako da nas je to uz retail održalo na životu”, kaže Mrazek. Kako tvrdi, zbog pandemije su u potpunosti i na brzinu promijenili poslovanje.

“U kratkom vremen pokrenuli smo svoju online prodaju i dogovorili ulistanja u više od 150 maloprodajnih lokacija u Hrvatskoj. Uspjeli smo izbaciti neke nove proizvode i zabilježiti značajan rast u prodaji naspram prošle godine. Još ne izvozimo, ali smo u pregovorima za neke europske i daleke zemlje, čeka se da se situacija s koronom malo stabilizira kako bismo mogli krenuti s poslom. Ubuduće ćemo definitivno staviti fokus na izvoz i proizvodnju novih stilova. Znatiželja nam nikad ne da mira, možete očekivati još puno pivskih stilova od nas”, poručuje Matija Mrazek.

Komentirajte prvi

New Report

Close