Više od 2,1 milijun četvornih metara novih šoping-centara otvoreno je u Europi u prvom polugodištu 2011. godine, što je skromno povećanje od 1,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prema istraživanju Cushman&Wakefielda iz rujna ove godine, Hrvatska se prema broju šoping-centara (konkretno četvornih metara na tisuću stanovnika) s brojkom nešto većom od 200.000 metara četvornih nalazi na 17. mjestu u Europi.
Najviše pozicionirane na toj ljestvici su skandinavske i sjevernoeuropske države: Norveška (blizu 700.000), Švedska (blizu 400.000), Estonija (380.000), zatim Irska, Luksemburg, Nizozemska… Visoko su pozicionirani i naši susjedi Slovenci koji se nalaze na sedmome mjestu s oko 320.000 četvornih metara šoping-centara na tisuću stanovnika. Zanimljivo je da Hrvatska iza sebe ostavlja Italiju, Švicarsku, Češku, Poljsku, pa čak i Njemačku, ali i Rusiju i Tursku – dvije zemlje prema kojima su najviše uprte oči investitora kad su u pitanju trgovački centri. Srbija zauzima 33. mjesto, a BiH 34. poziciju. “Hrvatska je prema broju kvadrata trgovačkih centara blizu europskog prosjeka. Specifično je da se šoping-centri kod nas nalaze u velikim urbanim središtima. U budućnosti se mogu očekivati dva trenda. Prvo, postojeći će se centri morati restrukturirati i ponuditi sve više dodatnih i zabavnih sadržaja. Drugo, investitori će početi graditi nešto manje trgovačke centre u manjim gradovima u kojima ih za sada nema”, kaže nam Damir Ivan Anić s Ekonomskog instituta u Zagrebu. Prema podacima o novotovorenim centrima u prvom polugodištu 2011., prvo i drugo mjesto u Europi očekivano drže upravo Rusija i Turska, zatim slijede Poljska, Italija i Španjolska, dok smo mi na visokome sedmome mjestu. Istraživanje navodi i najvažnije investicije koje se planiraju u Europi, pa se tako među centrima u izgradnji navodi i zagrebački šoping-centar Supernova, površine 80.000 metara četvornih čiji se dovršetak očekuje 2012. godine. Po metraži svježe izgrađenih kvadrata vodi u rujnu otvoreni londonski Stratford City, površine 177.000 četvornih metara. Od ukupno planiranih šoping-centara u 2012. godini, čak 41 posto ih otpada na tržišta Rusije i Turske.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu