S Lonijom u portfelju, Studenac cilja pola milijarde eura prihoda i ulazak u Top 6

Autor: Jadranka Dozan , 07. lipanj 2022. u 11:00
Foto: PD

Napokon i službena potvrda akvizicije kojim postaju trgovac s najviše prodajnih mjesta.

Michal Senczuk, predsjednik Uprave Studenca, u ovo je doba prošle godine govoreći o ekspanziji tog maloprodajnog lanca rekao kako je plan da 2021. zaključe s prodajnom mrežom većom od 700 prodavaonica, a u sljedeće tri godine (dakle, 2024.) tisuću.

Da bi se brojka od 1000 mogla ostvariti i znatno prije dalo se naslutiti već s prvim naznakama pohoda na kutinsku Loniju, čije je finaliziranje jučer i službeno potvrđeno.

‘Proximity’ format
Prodajna mreža pod kontrolom Studenca tom je akvizicijom proširena za oko 300 prodavaonica na području šest županija i Grada Zagreba, a broj zaposlenih povećan je za više od 1400, čime je premašio 5500.

U nizu akvizicija koje je Studenac realizirao nakon što ga je prije četiri godine preuzeo private equity fond poljske grupacije Enterprise Investors (Istarski supermarket, Sonik, Bura, Pemo, Kordun, Duravit) Lonia je ujedno i uvjerljivo najveća.

Po broju prodajnih jedinica Studenac je na domaćem tržištu prednjačio i prije kupnje Lonije, a sad je atribut najbrojnije mreže – koji proizlazi iz orijentacije na manje prodavaonice nadohvat kupcima ili tzv. proximity formate – samo dodatno potvrđen.

O brzini širenja trgovačke kompanije pod vlasničkom palicom Poljaka dovoljno je reći da je u tri godine prodajna mreža gotovo utrostručena, a od dalmatinskog lanca pritom je prerastao u nacionalni, s prisutnošću u gotovo svim županijama.

Istovremeno, broj zaposlenih više je nego udvostručen. Ako je suditi prema najavama vodstva kompanije, tu se neće stati.

Senczuk

Nastavit ćemo snažno rasti i to ubrzanom digitalnom transformacijom, koristeći naprednu analitiku i upravljanje podacima u centru izvrsnosti Studenac Digital.

“Nastavit ćemo snažno rasti i to daljnjom ubrzanom digitalnom transformacijom poslovanja, koristeći naprednu analitiku i upravljanje podacima u novoosnovanom centru izvrsnosti Studenac Digital u sklopu kojeg će nam se u tim pridružiti podatkovni inženjeri i znanstvenici”, kaže Senczuk.

Financijske elemente najnovije transakcije u Studencu ne otkrivaju, ali istaknuli su da je Enterprise Investors fond u razvoj i rast Studenca od 2018. do danas uložio više od 260 milijuna eura, što uključuje ulaganja u razvoj poslovanja, kapitalna ulaganja i akvizicije koje su, kažu, same iznosile više od 120 milijuna eura.

Usporedbe radi, prije godinu dana Senczuk je vezano uz ukupna ulaganja u poslovanje Studenca govorio o “više od 500 milijuna kuna (dakle, 70-ak milijuna eura).

U međuvremenu je proteklih mjeseci (prije Lonije) realizirano još nekoliko manjih akvizicija, od dubrovačkog Pema do slunjskog Korduna i pulskog Duravita. Mimo preuzimanja u kompaniji su u proteklih godinu dana dio ulagačkih aktivnosti usmjerili i na jačanje prisutnosti u Zagrebu.

Digitalizacija kao imperativ
Nakon okončanja akvizicije Lonije, odmah počinje poslovna integracija dviju kompanija, a uslijedit će i promjena vizualnog identiteta lanca Lonia i uvođenje brenda Studenac.

S ciljem da ove godine dosegnu pro forma prihode od 500 milijuna eura i uđu u Top 6 maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj, iz Studenca posebno podcrtavaju kako će u idućem razdoblju posebnu pažnju usmjeriti na digitalizaciju poslovanja kako bi se što bolje odgovorilo na specifične potrebe kupaca i poboljšanje ponude, od personaliziranih promocija do potpuno lokaliziranog asortimana.

“Studenac već u svom inovativnom proximity formatu nema izravnu konkurenciju, a intenzivno ćemo nastaviti obogaćivati ponudu prema specifičnim potrebama kupaca”, kaže Dragan Baškarad, član Uprave za operativne poslove kompanije.

Komentirajte prvi

New Report

Close