Riječne luke najavljuju četvrtinu tereta manje od planiranog

Autor: Ivana Barišić , 16. lipanj 2008. u 06:30

U vukovarskoj i osječkoj luci nadu polažu u Željezaru Zenica koja će uskoro početi raditi punim kapacitetom

Plan za pretovar ukupno dva milijuna tona roba lani nisu ostvarile četiri hrvatske riječne luke. Najveći gubitak, za oko 11 posto, upisala je Luka Vukovar zbog smanjenog pretovara željezne rudače iz rudnika Omarska u susjednoj BiH, koji su brodovima prevozili u Rumunjsku te odluke WTO-a koja je “odnijela” oko 100.000 tona šećera. Istodobno se povećao pretovar žitarica, ali i opeke koju tvrtka Opeka izvozi u Rumunjsku i Bugarsku. Ondje bi se ove godine trebalo plasirati oko 150.000 tona, ali, kako je istaknuo Tomislav Mihaljević, direktor vukovarske luke, Opeka nema dovoljno svojih proizvoda, pa su zbog toga Vukovarci stupili u kontakt s karlovačkim Wienerbergerom i ciglanom u Sladojevcima da zadovolje potrebe tamošnjega tržišta i popune svoje kapacitete.

Kombajni iz Županje
Riječnim brodovima počeli su se izvoziti i kombajni iz županjske tvornice Same Deutz Fahr žetelice za Bugarsku, a uskoro bi trebali krenuti i put Rusije. Samo ove godine ondje planiraju proizvesti više od 260 kombajna od čega će 97 posto biti izvezeno na svjetska tržišta. Iako Vukovarci ne mogu nadoknaditi gubitak rudače, do kraja ove godine planiraju ostvariti oko pola milijuna tona pretovara različitih vrsta roba. Velike nade polažu i u Željezaru Zenica u BiH koju je kupio Mittal Steel jer očekuju, kada ona proradi punim kapacitetom, da će imati “pune ruke” posla, ne samo oni nego i Osječani iako im je glavna izvozna Luka Ploče na Jadranu. U prvih pet mjeseci ove godine najveći promet upisala je i najveća riječna Luka tranzit Osijek, kao članica našičke Nexe grupe. Osječani su realizirali 172,3 tisuće tona, u stopu ih slijede Vukovarci s ostvarenih 150,5 tisuća tona prometa, a potom Pristanište i skladište Sisak (120,3 tisuće tona) te RTC Slavonski Brod (63,5 tisuće tona). Kako se moglo čuti na posljednjem sastanku Zajednice za promet na unutarnjim vodama pri osječkoj Hrvatskoj gospodarskoj komori, riječne luke procjenjuju kako će do kraja godine ostvariti promet od 1,58 milijuna tona različitih roba što je gotovo za pola milijuna manje nego što su planirali lani. Dopredsjednik zajednice Tomislav Mihaljević istaknuo je kako je Hrvatska dobila još jednoga brodara – Dunavsku plovidbu, sa sjedištem u Sisku, ali koji ima svoju poslovnicu u Vukovaru i koji za sada raspolaže s dva broda koji mogu poloviti i po riječnim kanalima što do sada nisu mogli hrvatski brodovi.

Na granici isplativosti
Prema njegovim riječima, taj brodar planira prevesti oko 10.000 tona roba. HRB Dunavski Lloyd iz Siska lani je pak prevezao 450.000 tona roba, a ove godine planiraju povećanje za 50.000 tona. “Krenut ćemo i u pregovore s dvije tvrtke, Ingrom i Konstruktorom, kako bismo za njih vadili pijesak i šljunak iz rijeke Save radi potrebe gradnje autoceste. Problem je što uspješan razvoj ne prate cijene goriva tako da su nam se sada rashodi povećali za oko 20 posto, pa radimo na granici isplativosti i nismo sigurni kakav ćemo prihod na kraju ostvariti”, rekao je novoimenovani direktor sisačkog Lloyda Velibor Gaci koji je izabran i za novoga predsjednika Zajednice za promet na unutarnjim vodama. Na obje je funkcije zamijenio svojega prethodnika Željka Đeverliju.




Komentirajte prvi

New Report

Close