Plan za pretovar ukupno dva milijuna tona roba lani nisu ostvarile četiri hrvatske riječne luke. Najveći gubitak, za oko 11 posto, upisala je Luka Vukovar zbog smanjenog pretovara željezne rudače iz rudnika Omarska u susjednoj BiH, koji su brodovima prevozili u Rumunjsku te odluke WTO-a koja je “odnijela” oko 100.000 tona šećera. Istodobno se povećao pretovar žitarica, ali i opeke koju tvrtka Opeka izvozi u Rumunjsku i Bugarsku. Ondje bi se ove godine trebalo plasirati oko 150.000 tona, ali, kako je istaknuo Tomislav Mihaljević, direktor vukovarske luke, Opeka nema dovoljno svojih proizvoda, pa su zbog toga Vukovarci stupili u kontakt s karlovačkim Wienerbergerom i ciglanom u Sladojevcima da zadovolje potrebe tamošnjega tržišta i popune svoje kapacitete.
Kombajni iz Županje
Riječnim brodovima počeli su se izvoziti i kombajni iz županjske tvornice Same Deutz Fahr žetelice za Bugarsku, a uskoro bi trebali krenuti i put Rusije. Samo ove godine ondje planiraju proizvesti više od 260 kombajna od čega će 97 posto biti izvezeno na svjetska tržišta. Iako Vukovarci ne mogu nadoknaditi gubitak rudače, do kraja ove godine planiraju ostvariti oko pola milijuna tona pretovara različitih vrsta roba. Velike nade polažu i u Željezaru Zenica u BiH koju je kupio Mittal Steel jer očekuju, kada ona proradi punim kapacitetom, da će imati “pune ruke” posla, ne samo oni nego i Osječani iako im je glavna izvozna Luka Ploče na Jadranu. U prvih pet mjeseci ove godine najveći promet upisala je i najveća riječna Luka tranzit Osijek, kao članica našičke Nexe grupe. Osječani su realizirali 172,3 tisuće tona, u stopu ih slijede Vukovarci s ostvarenih 150,5 tisuća tona prometa, a potom Pristanište i skladište Sisak (120,3 tisuće tona) te RTC Slavonski Brod (63,5 tisuće tona). Kako se moglo čuti na posljednjem sastanku Zajednice za promet na unutarnjim vodama pri osječkoj Hrvatskoj gospodarskoj komori, riječne luke procjenjuju kako će do kraja godine ostvariti promet od 1,58 milijuna tona različitih roba što je gotovo za pola milijuna manje nego što su planirali lani. Dopredsjednik zajednice Tomislav Mihaljević istaknuo je kako je Hrvatska dobila još jednoga brodara – Dunavsku plovidbu, sa sjedištem u Sisku, ali koji ima svoju poslovnicu u Vukovaru i koji za sada raspolaže s dva broda koji mogu poloviti i po riječnim kanalima što do sada nisu mogli hrvatski brodovi.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu