Rasco čistilice, europski hit, prepoznali i hrvatski komunalci

Autor: Darko Bičak , 09. ožujak 2022. u 05:33
Foto: PD

Strojevi isporučeni u Nizozemsku ispunili sva očekivanja.

U trenutku kad cijene energije divljaju, a sve se češće postavlja pitanje da li će nafte i plina uopće biti, električna vozila dobivaju sve više na važnosti koja iz ekološke prelazi u uporabnu vrijednost.

Iako Hrvatska nema masovne proizvodnje vozila, sve se više na globalnom tržištu pozicioniraju domaće tvrtke koje nude nove tehnologije bazirane na e-mobilnosti i autonomnosti. Široj javnosti je najpoznatiji Rimac, no već godinama jedan od lidera u proizvodnji električnih i autonomnih strojeva za rudnike i razminiranje je zagrebački Dok-Ing.

Polako na tržište ulazi i Rasco koji je lani predstavio električnu verziju svoje uspješne čistilice Lynx Charge. Dobar dio razvoja te tvrtke upravo je usmjeren na e-mobilnost i nove tehnologije.

U fokusu buka i zagađenje
Kako nam kaže Marko Kolar, direktor razvoja, s pojavom razvoja električnih vozila, jačanjem trenda “zelenih” vozila koja smanjuju emisije stakleničkih plinova u gradovima, krenulo se i s razmišljanjem o komunalnim vozilima na električni pogon jer su mnogi gradovi zabranili ulazak u svoja središta bilo kakvim vozilima na fosilna goriva.

“U samim gradskim središtima, posebice u velikim gradovima, pitanje buke i zagađenja koje donosi promet dolazi u sve veći fokus. Lynx Charge ima gotovo sve sustave koje ima i električni automobil, što ga čini izrazito složenim proizvodom.

Na njegovom smo razvoju radili tri godine i on je zajedno s dizelskom verzijom Lynxa kruna 30-godišnjeg rada kompanije. Namijenjen je prije svega izvozu”, navodi Kolar, koji je proteklih dana proglašen za najboljeg menadžera iz segmenta Istraživanja i razvoja (R&D) u izboru nacionalne udruge menadžera CROMA-e.

3000

vozila godišnje moglo bi progutati europsko tržište

Dodaje da Rasco ima razvijenu distributivnu mrežu na više od 40 tržišta te su, od predstavljanja Lynx Charga lani u listopadu, do danas isporučili prva dva vozila u Nizozemsku. Prve povratne informacije su optimistične jer su vozila ispunila sva očekivanja kupaca.

“No svakako da bi nam bilo drago da prednosti električnog vozila prepoznaju i hrvatske komunalne tvrtke, interesa ima i veselimo se potencijalnim suradnjama”, ističe Kolar. Rasco, tvrtka iz Kalinovca u Podravini, izvozno je orijentirana kompanija koja više od 80 posto prihoda ostvaruje na stranom tržištu.

“Trenutno smo fokusirani na europska tržišta, no naše proizvode danas možete pronaći i na autocestama i ulicama kanadskih, izraelskih, kineskih i australskih gradova. Europska tržišta su trenutno najaktivnija po pitanju zamjene vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem alternativnim pogonima, tako i većina narudžbi za Lynx Charge trenutno dolazi iz Europe.

Ne zanemarujemo niti ostala svjetska tržišta s kojih dolazi sve više i više upita za vozila s električnim pogonom. Upravo je Lynx Charge idealan proizvod za ulazak na tržišta Sjeverne i Južne Amerike te Azije jer ga ne prate ograničenja vezana uz homologaciju motora s unutrašnjim sagorijevanjem”, navodi Kolar.

Marko Kolar (lijevo), direktor razvoja Rasca, nedavno je proglašen za najboljeg menadžera iz segmenta Istraživanja i razvoja/PD

Primjetan rast interesa
Iz Rascoa pojašnjavaju da Lynx i Lynx Charge spadaju u klasu kompaktnih vakuumskih čistilica. Procjena veličine europskog tržišta ovog tipa strojeva je na razini 3000 komada godišnje.

Veliku većinu tržišta još uvijek čine čistilice s dizelskim pogonom, no primjetan je rast interesa za čistilice na električni pogon. Lynx Charge, navode, tu ima prednost pred konkurentima jer je Lynx od samih početaka koncipiran kao vozilo s dvije vrste pogona, bez kompromisa u efikasnosti, udobnosti i autonomiji.

Naglašavaju da je nezahvalno prognozirati daljnje trendove elektrifikacije, no misle da nije pitanje da li će električne čistilice preuzeti dominaciju nad ostalim vrstama pogona u ovoj klasi komunalnih vozila, već da li će se to dogoditi za tri, četiri ili pet godina.

No, Rasco će tu svakako imati što za reći jer, kako sami ističu, njihovi razvojni projekti su odraz usklađenosti prilika na tržištu, visoke fleksibilnosti, brze prilagodbe i to im daje mogućnost za odgovore na vrlo dinamične uvjete na tržištu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close