Miru Krnetu, voditeljicu područnog ureda HBOR-a u Splitu od poduzetničkih ideja u sklopu sajma Saso, dojmila su se dva projekta – kamene montažne kućice i projekt zagrebačke tvrtke Pulis “Mali slasni zalogaji” koji je, kaže, vrlo interesantan jer promiče kulturu domaćeg proizvoda (maslinovo ulje) i povezuje tržište. Martini Klepić-Novalija to nije jedina podrška kao vodilji projekta koji se sastoji od proizvodnje različitiha namaza kao i slanih i slatkih zalogaja koji bi povezali proizvođače mediteranskih kultura. Kaže da će poslovni plan biti gotov za oko 2 mjeseca i sadržavati će podatke o nastanku i viziji projekta, opis poslovanja, strukture ulaganja u zaposlenike, tržišnoj opravdanosti, analizi tržišta nabave i prodaje te finacijske elemente.Tvrtka Pulis se bavi inače sa tri različita područja. Posredovanje nekretninama i poslovno savjetovanje nastalo je jedno iz drugoga, dok je obrada tržišta za prodaju maslinovog ulja nastala iz 15 godina iskustva u prodaji. Martina Klepić-Novalija kaže: “Kada sam prije dvije godine osnovala tvrtku zajedno sa suprugom želja mi je bila da napokon mogu izraziti sve svoje zamisli. Prodaja je vrlo jednostavna i osobno sam prošla sve oblike prodaje, računovodstva, pregovaranja sa velikim i jakim kupcima, rukovođenja nabavom te ne vidim poteškoće u tome da netko koji se bavi nekretninama i poslovnim savjetovanjem, ne može započeti i nešto treće. Potvrdu svoga šireg djelovanja dobili smo početkom lipnja ove godine kada nam je APIU ( Državna agencija za promicanje izvoza i uvoza) dodijelila Certifikat investicijskog savjetnika. Pulis promiče interese PZ Marina, zadruge koja otkupljuje domaće proizvode i nastoji ih plasirati većinom na domaće tržište, ali pri čemu su se nametnuli neki problemi.
Prvo, trgovci traže minimalne cijene a kada proizvod uspije i doći na policu kako krajnjeg potrošača uvjeriti da uzme baš taj ako niste, tumači Novalija, potrošili milijune kune na marketing. Male zadruge taj novac nemaju te moraju najprije kupca informirati o sebi i proizvodu kako bi se probili. Zato je Pulis počeo s obrazovanjem kupaca, provođenjem degustacije maslinovog ulja i proizvoda od maslina po trgovačkim kućama, vinotekama, vrtićima i slično.“ U projektu ”Mali ali slasni zalogaji od maslina i inih stvari“ maloprodaja nije osnova uspjeha nego više veleprodaja, odnosno distribucija u cijeloj zemlji. To znači, kaže Novalija, treba se povezati s lokalnom zajednicom, turističkim uredima, agencijama za putovanja, vjenčanja i hotelima kako bi te proizvode što više proširili, pa primjerice umjesto konfeta u tilu mi nudimo mali slasni zalogaj. Uzor za namaze supružnicima Novalija bila je zalogajnica Trzesniewski u Beču koja se poslom namaza bavi već 100 godina. Imaju otvorenih nekoliko zalogajnica isključivo sa namazima i paštetama oko 20 vrsta, a razlika između njih i Pulisovog projekta je što su u Beču orijetirali na maloprodaju, dok oni teže veleprodaji. Svojedobno je i u Zagrebu najavljivan ”autohtoni” lanac brze hrane sa sardelama, ali koliko je poznato on nije saživio. Martina Klepić-Novalija smatra kako projekt mora voditi osoba koja će to i dalje raditi i brinuti se o projektu. Projekt mora saživjeti i trajati desetljećima da bi postao dio svakodnevnog života.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu