Niti Zagreb, niti Jadran. Osijek 2025. dobiva prvi automatizirani hotel u Hrvatskoj vrijedan 8 milijuna eura

Autor: Darko Bičak , 31. kolovoz 2023. u 09:21
Hotel HOP IN bit će smješten uz osječki Avenue Mall Foto:PD

Projekt tvrtki HOP IN i Cras s iskustvom u automatizaciji zgrada

U europskim gradovima već je neko vrijeme prisutan trend automatiziranih hotela, gdje klasična recepcija i uobičajene hotelske usluge ustupaju mjesto inovativnim tehnološkim rješenjima. Hrvatska će prvi automatizirani hotel, nazvan HOP IN, dobiti početkom 2025. godine, a biti će smješten u Osijeku. Ovaj inovativni koncept ne samo da će pružiti jedinstveno iskustvo gostima, već će staviti naglasak na održivost i vrhunsku funkcionalnost.

Iza ovog ambicioznog projekta stoji tvrtka Cras d.o.o., specijalizirana za automatizaciju zgrada, s posebnim naglaskom na hotelijerstvo. Hotel HOP IN biti će rezultat njihovog sinergijskog znanja, tehnologije i iskustva koje su stekli tijekom godina.

Krešimir Bajamić i Jožef Viszmeg na prezentaciji projekta na Ekonomskom fakultetu u Osijeku/PD

Prema riječima Jožefa Viszmega, direktora tvrtke Cras d.o.o., projekt ima procijenjenu vrijednost od osam milijuna eura, a njegova razvojna faza započela je prije godinu dana. Projekt je trenutačno prijavljen na EU projekte i iščekuje se rješenje o njegovu sufinanciranju. Hotel će biti smješten u preuređenom prostoru bivšeg objekta Panonija, uz trgovački kompleks Avenue Mall. HOP IN će raspolagati s 47 luksuzno uređenih soba i 2 prostrana apartmana, pružajući kvalitetan smještaj za nešto više od stotinu gostiju. Ovakva unikatna ponuda je ciljano usmjerena prema poslovnim putnicima, aktivnim turistima te strastvenim sportskim entuzijastima. Ovdje se nudi više od klasičnog smještaja – osmišljeno je da gosti dožive potpuno iskustvo boravka. Objekt će također sadržavati konferencijsku dvoranu te rekreacijske prostorije s bazenom i saunama.

Poslovni ljudi, sportaši..

Za poslovne putnike, konferencijska dvorana koja će biti opremljena najnovijom tehnologijom omogućiti će gostima praktičan prostor za održavanje poslovnih sastanaka i konferencija. Također, za aktivne turiste i sportske entuzijaste, rekreacijska zona koja uključuje bazen i saune omogućiti će gostima da se opuste i obnove nakon aktivnog dana ili treninga.

Kako bi pojasnio razliku automatiziranog hotela od klasičnog, Jožef Viszmeg navodi da se razvoj automatiziranog hotela poput HOP IN-a razlikuje od klasičnih prvenstveno zbog duboke integracije tehnologije. Dok se arhitektonske smjernice zadržavaju, glavna razlika leži u automatizaciji operativnih procesa i njihovoj međusobnoj usklađenosti. Ključni fokus je na tehnološkoj integraciji kako bi se postigla efikasnost i udobnost za goste uz minimalne ljudske intervencije. Smanjenje potrebe za osobljem, prilagodba prostora te precizno planiranje postaju ključne komponente procesa razvoja.

Iako je naglasak ovog projekta na automatizaciji, a izravan kontakt s gostima minimiziran, osoblje također ima ključnu ulogu. Prilagodba pripreme, planiranja i usluge prema potrebama gostiju ostaje neophodna. Također, automatizirani sustav eliminira čekanje na recepciji. Prijava se vrši već prilikom rezervacije i dolaska, a sustav omogućuje glatku prijavu i odjavu, pružajući brzu i učinkovitu uslugu.

Projekcija sobe u novom hotelu /PD

Krešimir Bajamić, izvršni direktor Crasa, nadopunjuje da će svaka soba biti personalizirana prema željama gosta, pružajući priliku za personalizirane ponude i usluge putem naprednog TV sustava u sobi. Sustav se fokusira na prikupljanje informacija od gosta prilikom rezervacije kako bi osigurao personalizirane sadržaje poput prehrane, događanja, wellnessa i drugih interesa. Marketing tim HOP IN-a svakodnevno će pratiti sva događanja u Osijeku i okolici kako bi gostima uvijek osigurao najnovije i relevantne informacije prilagođene njihovim interesima. Ovo omogućuje gostima da budu u tijeku s najnovijim zbivanjima u gradu te da iskoriste sve što destinacija nudi. Ideja je privući poslovne putnike koji već koriste slične tehnološke aplikacije u svojim svakodnevnim aktivnostima, stvarajući tako prepoznatljiv i privlačan koncept automatiziranog hotela.

Dvadesetak zaposlenih

Važno je naglasiti da HOP IN ima duboko ukorijenjenu viziju postati prvi automatizirani hotel u Hrvatskoj te pri tome iznjedriti inovativni model koji povezuje lokalne proizvođače namještaja i ostalih elemenata od važnosti za hotelski ambijent. Konkretno, svaki dobavljač ima priliku urediti više prostora u raznolikim stilovima, čime će ekskluzivno prezentirati svoje kreacije koristeći sobe kao svoj izložbeni prostor. Proizvodi će imati QR kodove za brz pristup informacijama o proizvođačima, potičući domaću proizvodnju.

Ovim revolucionarnim konceptom, želimo osnažiti lokalne proizvođače i pružiti im platformu za promociju njihovih proizvoda. „Često se dogodi da se gosti zaljube u komad namještaja, no ne znaju odakle dolazi. Naš pristup je stvoriti označene veze između gostiju i proizvođača, pružajući im potpunu informiranost i povezanost.“, ističe Krešimir Bajamić.

Iskustva s automatiziranim hotelima širom svijeta variraju od izvrsnih do manje uspješnih. Kvalitetna priprema i provjerena rješenja za upravljanje ključni su za uspješno funkcioniranje automatiziranih hotela. “Bitna je dobra priprema i provjereni sustavi upravljanja kako bi se maksimalno izbjegli mogući problemi i smanjile potrebe za intervencijama”, naglašava Viszmeg.

Uobičajeno je da manji hoteli imaju minimalno jednog zaposlenika po sobi, uz dodatne osobe za različite sadržaje. Zahvaljujući automatizaciji, projekcija HOP IN-a tu brojku svodi na maksimalno 20 zaposlenih. “Naš stručni tim ponosi se značajnim i dugogodišnjim iskustvom u projektiranju i implementaciji raznovrsnih instalacija u sektoru hotelijerstva. Koncept hotela je temeljito osmišljen kako bi optimalno iskoristio električnu energiju za svoje potrebe, uključujući grijanje, hlađenje te druge pogodnosti. Ta energija će biti generirana putem solarne elektrane postavljene na samim objektima hotela. Dodatno, za održivu uporabu vode, predviđeno je korištenje akumulacije kišnice za potrebe ispiranja sanitarnih čvorova.”, objašnjava Jožef Viszmeg.

Tehnički izazov

Integracija raznolikih informacijskih sustava i tehnoloških rješenja predstavlja specifičan izazov. Ovaj zadatak uključuje upravljanje termo tehničkim instalacijama, nadzor nad hotelskim sobama i drugim pratećim sadržajima, kontrolu proizvodnje i potrošnje energije te efikasno upravljanje rezervacijama i financijskim aplikacijama.

Hotel HOP IN nije samo tehnološki iskorak za Osijek, već i korak prema budućnosti hrvatske hotelske industrije. Očekuje se da će automatizirani koncept privući modernog putnika te pružiti novo iskustvo smještaja koje je prilagođeno zahtjevima današnjeg poslovnog svijeta.

Komentirajte prvi

New Report

Close