Employer Branding
PROMO

Programi edukacija zaposlenika Fortenova grupe stvaraju ambasadore promjena

Za sve menadžere izrađeni su individualni planovi razvoja, a za zaposlenike različiti trening procesi.

Promo
09. lipanj 2022. u 22:00
U programima DRIVE sudjeluju menadžeri iz svih kompanija grupe/Toni Lugarov

U samo dvije godine od osnivanja, Fortenova grupa je uspostavila modernu funkciju ljudskih potencijala s ciljem stvaranja poticajnog radnog okruženja, pozicioniranja Fortenova grupe kao najpoželjnijeg poslodavca u regiji te uspostavljanja dugoročne strategije razvoja zaposlenika koja će podržati cjelokupnu strategiju Fortenova grupe.

Sve HR aktivnosti koje se odnose na razvoj zaposlenika fokusirane su na izvrsnost zaposlenika u svemu što rade, na razvoj vještina rukovođenja, interne promocije te angažiranost zaposlenika. Pritom je sustav napredovanja i upravljanje karijerama ključnih zaposlenika jedan od temeljnih stupova HR strategije.

Da bi se uspostavio efikasan sustav upravljanja karijerama, a s obzirom na veličinu Grupe koja na razini regije zapošljava više od 45.000 zaposlenih te različite djelatnosti u okviru kojih posluju operativne kompanije grupe (maloprodaja, prehrana i poljoprivreda), prije svega je u svim kompanijama bilo potrebno provesti evaluaciju radnih mjesta.

U tom je procesu ukupno evaluirano više od 4.500 pozicija u 27 kompanija Grupe: Konzum plus, Konzum BiH, Tisak plus, Mercator Slovenija, Mercator Emba, Mercator IP, M Energija, Mercator Srbija, Mercator BiH, Mercator Crna Gora, Pik Vrbovec plus, Jamnica plus, Sarajevski kiseljak, Mg Mivela, Nova Sloga, Ledo plus, Frikom, Ledo Čitluk, Zvijezda plus, Dijamant, Roto dinamic plus, Belje plus, Pik Vinkovci plus, Vupik plus, Agrolaguna, mStart plus, Fortenova grupa

Evaluacija radnih mjesta omogućila je identificiranje svih menadžerskih pozicija u Grupi, te je krajem 2020. za više od 1000 menadžera grupe uveden Talent management proces koji je kroz dvosmjernu komunikaciju procjene učinka, identificiranja potencijala i aspiracija identificirao područja za razvoj.

Time je, standardiziranom metodologijom, kompanija po prvi puta dobila sveobuhvatnu analizu leadership potencijala na razini svih operativnih kompanija.

Na temelju analize, za sve menadžere izrađeni su individualni planovi razvoja koji su predstavljali temelj za uvođenje jedinstvenog programa razvoja leadership kompetencija, te je nakon šest mjeseci pripreme i detaljne razrade programa nastao je DRIVE Beyond Excellence program koji se sastoji od tri različita “tailor made” programa za menadžere Fortenova grupe.

Navigate program je započeo u svibnju 2021. godine i pohađa ga 35 senior menadžera Grupe, Accelerate e započeo u svibnju 2021. godine i pohađa ga 98 menadžera Grupe dok je Discover započeo u rujnu 2021. godine i pohađa ga 140 menadžera Grupe.

U programima sudjeluju menadžeri iz svih kompanija grupe, što je ujedno i izvrsna prilika za međusobno upoznavanje, razmjenu ideja i dijeljenje najboljih praksi. Programi traju 18 mjeseci, a temeljem povratnih informacija od polaznika, projekt već ima snažan utjecaj na osjećaje pripadnosti Grupi, zaposlenici iskazuju zadovoljstvo sudjelovanjem u programima i na taj način postaju ambasadori promjena koje DRIVE donosi u Fortenova grupu.

Istodobno, operativne kompanije Fortenova grupe provode programe edukacije svojih zaposlenika pa su u različitim trening procesima u 2021. zaposlenici iz 40 kompanija Grupe proveli ukupno 366,588 sati ili prosječno, 8,2 sata po zaposleniku.

Nagrade i priznanja za best employer prakse

U ožujku 2022. Fortenova grupa d.d. i operativne kompanije Jamnica, Konzum, PIK Vrbovec i mStart dobile su Certifikat Poslodavac Partner kao potvrdu najviše kvalitete upravljanja u pet ključnih područja ljudskih resursa - Strategiji, Regrutiranju i selekciji, Upravljanju učinkom, Usavršavanju i razvoju te Odnosu prema zaposlenicima. 'Kompanije predstavljaju pravi primjer uspješnog upravljanja ljudskim resursima koje se kontinuirano razvija u svim područjima. Aktivnosti regrutacije i selekcije su na vrhunskoj razini, dok su se onboarding procesi istaknuli inovativnim praksama i pristupom. Pohvalna je interna komunikacija na svim razinama organizacije koja osigurava dobru informiranost u timovima, a zanimljivo je istaknuti da su pojedine prakse primjer izvrsnosti i na globalnoj razini' – istakli su iz Selectio grupe pri dodjeli CPP-a. Ujedno su kompanije kao poslodavci osvojile nagrade na Best Employer Brand Awards u Adria regiji. Jamnica je pobijedila je u kategoriji Napredak u razvoju i implementaciji aktivnosti brendiranja poslodavca. Fortenova Grupa d.d. je, zajedno s Jamnicom i Zvijezdom osvojila nagradu za najbolju robnu marku poslodavca u FMCG sektoru, istaknuvši se projektima edukacije i razvoja ljudi te izgradnje organizacijske kulture, inovativnih aktivnosti i interne komunikacije. Također, Mercator Slovenija je dobio Grand Prix Slovenije i nagradu za najbolju robnu marku poslodavca u sektoru maloprodaje. Sarajevski kiseljak, pak, je zauzeo treće mjesto na listi najpoželjnijih poslodavaca u Bosni i Hercegovini u sektoru prehrane.

H20 u Jamnici

U Jamnici i kompanijama Grupe pića Fortenova grupe osmišljen je strukturirani onboarding program za nove zaposlenike pod nazivom H2O (Hello to New Opportunities). Program je namijenjen svim novozaposlenima – s tim da se setovi aktivnosti razlikuju ovisno o kategoriji zaposlenika. Ono po čemu se ovaj Program izdvaja jest činjenica da je namijenjen i onima koji se vraćaju na posao s dugotrajnog bolovanja i roditeljskog dopusta. Pod sloganom Ready.Steady.Grow., H2O olakšava prilagodbu zaposlenika na novi posao i osigurava da dobiju prave informacije na samom početku karijere u novoj tvrtki, pomažući im da u potpunosti razumiju svoju ulogu i steknu iskustva koja će potaknuti njihov daljnji rast. Istodobno, pod sloganom 'Vaš izvor znanja i inspiracije' sredinom 2021. u kompanijama Grupe pića je lansiranaj WoW! akademija, obrazovni program s 23 interna trenera koji su svoja znanja i iskustva podijelili s drugim kolegama.

Konzumov onboarding kroz akademiju i KaBeCeDu

Konzum svoju Konzum akademiju započeo 2005. godine – s preko 180.000 zaposlenika koji su od tada sudjelovali na preko 14.500 edukacija i edukacija, a u okviru Akademije Konzum je 2010. otvorio Centar za selekciju i edukaciju. Akademija je 2021. godine ponudila desetke različitih edukacija (uključujući stručne edukacije, zakonski propisane teme, informatičke tečajeve, obuku vezanu uz razvoj profesionalnih i međuljudskih vještina, razvoj talenata, seminare, konferencije, coaching i druge relevantne meke i tvrde vještine). Istodobno, svi novozaposleni na centralnim funkcijama (voditelji, rukovoditelji, pripravnici, asistenti, analitičari, specijalisti, referenti i sl.) koji rade u kompaniji do 6 mjeseci prolaze strukturirani program onboarding programa KABeCeDa. Prva KABeCeDa, zamišljena kao interdisciplinarni edukacijski program održana je u ožujku 2007. godine te je u 15 godina provođenja, program prošlo 29 generacija polaznika odnosno više od 400 novih zaposlenika Konzuma. Program priprema i provodi interni tim, a provodi se u razdoblju od dva tjedna.

New Report

Close