Prodajom Garudi Croatia Airlines gubi dio slotova u EU

Autor: Darko Bičak , 04. rujan 2013. u 09:27
CA bi mogao izgubiti pogodnosti Star Alliancea/PIXSELL

Hrvatski prijevoznik i Turkish Airlines dio su grupacije Star Allianz, a Indonežani i Kinezi vežu se uz Sky Team.

Croatia Airlines (CA) će do kraja godine dobiti strateškog partnera, a Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa, najavio je će izgledni interesenti biti turski Turkish Airlines, indonezijska Garuda te kineski China Southern Airlines.

Jedan od bivših menadžera CA smatra da bi Turkish, koji ima flotu od 233 zrakoplova, bio najprirodniji partner jer su i CA i Turkish dio Lufthansina Star Alliancea. Turkish, objašnjava, ima grandiozni plan do 2038., 100. godišnjice smrti "Oca domovine" Mustafe Kemala Atatürka, postati aviokompanija s najviše linija na svijetu. No, dodaje, problem bi se mogao pojaviti jer Turkish nema običaj preuzimati tvrtke, već svoj razvoj temelji na organskom rastu. Iz samog Turkisha su na upit Poslovnog dnevnika odgovorili da ne postoji nikakva odluka Uprave vezana uz preuzimanje CA. Našem izvoru, koji je želio ostati anoniman, razumljiv je i potencijalni interes kineske i indonezijske tvrtke za Croatia Airlines zbog naše pozicije na tržištu Europske unije.

S druge strane, postavlja se pitanje koliko su danas slotovi CA zaista i njezino vlasništvo, a koliko je to posjed grupacije Star Alliance. Naime, Southern China jest članica, a Garuda Indonesia je pred ulaskom u Sky Team, konkurentsku grupaciju koju predvodi Air France. Ako bi CA prešao u Sky Team, izgubio bi pogodnosti Star Alliancea. Darko Prebežac, zrakoplovni stručnjak i član Nadzornoga odbora Croatia Airlensa, ističe kako je logično da se priča oko strateškog partnerstva okreće prema Aziji jer tamo ima interesa i novca. Za Ivana Dadića s Prometnog instituta manje je bitno odakle će doći kupac CA, čak smatra nevažnim koliko će novca odmah ponuditi, no izrazito važnim drži plan o strateškom razvoju tvrtke. 

Komentirajte prvi

New Report

Close