Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Problemi za najvažnije kupce AD Plastika

Autor: Poslovni.hr
11. veljača 2013. u 11:48
Podijeli članak —
Thinkstock

Francuski proizvođač automobila PSA Peugeot Citroen odlučio je otpisati 4,1 mlrd USD vrijednosti imovine zbog pogoršanog stanja na tržištu automobila, objavili su u petak europski mediji. Otpis imovine najavljen je prije objave rezultata za 2012. sljedeći tjedan, u kojima se očekuje značajan gubitak, budući da je kompanija prodala 16% manje vozila 2012. u usporedbi s godinom ranije, stoji u analizi  „IC Daily – Equity Espresso“ investicijskog i edukativnog portala iCapital.hr (preporučamo da u dokumentu obvezno pročitate navedeni disclaimer).

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Analizu, uz napomenu da svakako pročitate disclaimer, prenosimo u cijelosti i bez izmjena:

Francuski proizvođač automobila PSA Peugeot Citroen odlučio je otpisati 4,1 mlrd USD vrijednosti imovine zbog pogoršanog stanja na tržištu automobila, objavili su u petak europski mediji. Otpis imovine najavljen je prije objave rezultata za 2012. sljedeći tjedan, u kojima se očekuje značajan gubitak, budući da je kompanija prodala 16% manje vozila 2012. u usporedbi s godinom ranije, stoji u analizi  „IC Daily – Equity Espresso“ investicijskog i edukativnog portala iCapital.hr (preporučamo da u dokumentu obvezno pročitate navedeni disclaimer).

Analizu, uz napomenu da svakako pročitate disclaimer, prenosimo u cijelosti i bez izmjena:

Renault Grupa je također zabilježila par prodaje od 18% u 2012., koju je tek donekle spasio rast prodanih vozila izvan Europe od 9,1%, pri čemu je prvi put u povijesti kompanije udio u prodaji vozila izvan Europe prešao 50% ukupne prodaje. U ovako negativnom okruženju, Renault Grupa je ipak uspjela ostvariti značajan iskorak na rastućem ruskom tržištu gdje je ostvarila rekordni rast prodaje (+22,7%) i tržišni udio (6,5%).

Europska industrija automobila pretrpjela je snažan udarac u 2012., budući da je broj novoregistriranih automobila pao preko 8% u odnosu na 2011., pri čemu su Estonija, Mađarska i UK jedine zemlje sa značajnijim rastom prodaje. Istočna tržišta i dalje bilježe rast, pri čemu prednjači Rusija u kojoj je prodaja automobila porasla 11% u 2012. Ipak, i tamo se očekuje usporavanje, nakon tri uzastopne godine rasta od preko 10% godišnje. Prema istraživanju Russia’s Association of European Businesses, u 2013. bi kretanje prodaje automobila trebalo biti u rasponu od -5% do +5%, dok IHS Automotive predviđa rast prodaje od 2,3%, što je značajno slabije u odnosu na zadnje 3 godine.

Unatoč ovim negativnim pokazateljima, pozitivna indikacija za AD Plastik dolazi iz partnerske tvrtke Faurecia, koja je u 2012. ostvarila rast prodaje od 6,9% (2% s isključenim efektima ekspanzije kapaciteta). Značajan pad prodaje u Europi za 19,2%, Faurecia je uspjela nadoknaditi na tržištima Sjeverne Amerike (+16,7%) i Azije (+13,7%). Ipak, također moramo naglasiti da je u H2 2012, prodaja Faurecia-e ostvarila nešto niži rast nego na razini cijele godine, što je značajno za AD Plastik koji je u 9M12 ostvario rast prodaje od svega 1,3%, uz pad EBITDA od čak 11,1% i teško može očekivati značajnije poboljšanje na razini cijele godine.

 

Autor: Poslovni.hr
11. veljača 2013. u 11:48
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close