Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Poslovna zona Zapad čeka autocestu i velike investitore

Autor: Biserka Ranogajec
16. listopad 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Iako i sadašnji kapaciteti poslovne zone stoje prazni, u Virovitici idu korak dalje i namjeravaju upeterostručiti poslovnu površinu

Virovitica je odlučila podići najveću poduzetničku zonu u Hrvatskoj, tvrdi Matija Mustač, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i razvoj grada. Virovitica je još 2005. osnovala Poduzetničku zonu Zapad na 80 hektara, a sad je planira povećati na ukupno 400 hektara zemljišta uz buduću autocestu A-13. Nova autocesta jedan je od najvažnijih preduvjeta za razvoj zone koja ni na sadašnjim površinama nema uređenu infrastrukturu niti su poduzetnici na njoj sagradili neke objekte.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Autocesta A-13 dio je Podravsko-bilogorskog ipsilona i povezivat će Vrbovec, Bjelovar, Viroviticu i granični prijelaz Terezino polje. Radove je otvorio još bivši premijer Ivo Sanader. Tajnik Županijske gospodarske komore Milan Vanđura žali se da potencijalni, posebice veliki investitori gube interes kad saznaju da je grad od autoceste u Varaždinu udaljen 110 kilometara, od spoja u Kutini 75, od Osijeka 130, a od Gradeca 92 kilometra. Koliko je pametno, pitaju se neki Virovitičani, otvarati nove zone kad ni stare još nisu u funkciji, niti su popunjene. Matija Mustač tumači da osnivanje zone ne znači i popunjavanje te da je 2007. tek započela izrada urbanističkog plana uređenja. Pročelnik uvjerava da je zona Zapad spremna za investitore te kaže: “Sva infrastruktura prolazi uz samu zonu, no ona nije namijenjena za cijepanje na male parcele. Za manje investitore imamo druge zone, s manjim parcelama i komunalno potpuno opremljene.”

Virovitica je odlučila podići najveću poduzetničku zonu u Hrvatskoj, tvrdi Matija Mustač, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i razvoj grada. Virovitica je još 2005. osnovala Poduzetničku zonu Zapad na 80 hektara, a sad je planira povećati na ukupno 400 hektara zemljišta uz buduću autocestu A-13. Nova autocesta jedan je od najvažnijih preduvjeta za razvoj zone koja ni na sadašnjim površinama nema uređenu infrastrukturu niti su poduzetnici na njoj sagradili neke objekte.

Autocesta A-13 dio je Podravsko-bilogorskog ipsilona i povezivat će Vrbovec, Bjelovar, Viroviticu i granični prijelaz Terezino polje. Radove je otvorio još bivši premijer Ivo Sanader. Tajnik Županijske gospodarske komore Milan Vanđura žali se da potencijalni, posebice veliki investitori gube interes kad saznaju da je grad od autoceste u Varaždinu udaljen 110 kilometara, od spoja u Kutini 75, od Osijeka 130, a od Gradeca 92 kilometra. Koliko je pametno, pitaju se neki Virovitičani, otvarati nove zone kad ni stare još nisu u funkciji, niti su popunjene. Matija Mustač tumači da osnivanje zone ne znači i popunjavanje te da je 2007. tek započela izrada urbanističkog plana uređenja. Pročelnik uvjerava da je zona Zapad spremna za investitore te kaže: “Sva infrastruktura prolazi uz samu zonu, no ona nije namijenjena za cijepanje na male parcele. Za manje investitore imamo druge zone, s manjim parcelama i komunalno potpuno opremljene.”

Ulagačima se nudi zemljište po kunu za kvadratni metar uz posebne pogodnosti velikim investitorima. Stručne službe grada potrudit će se izdati sve dokumente i dozvole u najkraćem roku, a kao posebnu prednost ubrajaju upravo buduću autocestu A13, mada ni oni ne znaju kad se planira izgraditi. Tko će i na koji način financirati proširenje zone na 400 hektara, Mustač odgovara:“ Sve ovisi o interesu investitora, ali o njima još ne možemo govoriti. Grad može financirati infrastrukturu iz komunalnog doprinosa, a očekujemo i pomoć Ministarstva. Bilo bi suludo opremati 400 ha zone infrastrukturom i neozbiljno nuditi investitorima zemljište koje nemate. Zato nam treba to proširenje”. U planiranom proširenju zone u vlasništvu Virovitice je 112 ha, dok je ostalo u vlasništvu RH i upravo se traži prijenos vlasništva na Grad.

Podravski Ipsilon

Sve ide po planu?
Iz Ministarstva prometa poručuju da se “dinamika izvođenja radova na Podravskom ipsilonu odvija sukladno četverogodišnjem Programu građenja javnih cesta 2009. – 2012”. HAC u 2011. planira u izgradnju uložiti 270 milijuna kuna. Na autocesti A13, na dionici Vrbovec – Bjelovar, u dijelu trase gdje su riješeni imovinsko pravni odnosi, izvođači radova uvedeni su u posao, kaže glasnogovornica Marina Halužan te dodaje “završetak radova bit će predviđen novim četverogodišnjim Programom građenja.”

Autor: Biserka Ranogajec
16. listopad 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Hrvatsko gospodarsko čudo – autoceste koje ne vode nikud i za koje se ne zna kad će biti gotove, a uz njih već niču megalomanske “gospodarske zone”, zapravo prostrane pustopoljine za koje se ne zna ni kad će dobiti struju, a kamoli investitore.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close