Posloprimcima je važnija mogućnost edukacije i razvoja nego visina plaće

Autor: Borivoje Dokler , 05. prosinac 2017. u 14:09
A. Bekavac/ Tomislav Miletić/PIXSELL

Digital kao medij nije budućnost već sadašnjost i premda nam ‘nagriza’ dio posla, predstavlja i potencijal rasta, kaže Bekavac.

Izvršna direktorica Ureda za strategiju i unaprjeđenje poslovanja Hrvatske pošte Andreja Bekavac objašnjava koliko je ulaganje u edukaciju zaposlenika važno za uspješnost poslovanja, zašto je pokrenuta Akademija Hrvatske pošte, kako se Pošta priprema za digitalno doba i koja je uloga Digitalnog poštara u tome. 

U poslovnoj strategiji Hrvatske pošte inovacije i digitalizacija zauzimaju centralnu poziciju. Na koji način osiguravate njihov razvoj i koje su vam dugoročne ideje u tom smjeru?
Korisnicima prva pomisao na Hrvatsku poštu znači poštanski ured, pismo i paket. Da bi ti pojmovi, ali i usluge koje pružamo bile suvremene i pratile tržišne trendove, iznimno je važno strateški razvijati poslovanje. Strategija Pošta2022. se, kao što ste sami zaključili, uvelike oslanja na inovacije i digitalizaciju, jer to i je tržišni smjer za većinu branši. Digital kao medij nije budućnost, on je sadašnjost i premda nam dugoročno 'nagriza' jedan dio posla, primjerice pisma, u drugom nam segmentu predstavlja potencijal rasta. Pošta je već neko vrijeme aktivna na području digitalnih usluga prije svega s našim servisom ePošta, a i u posljednje vrijeme s novom internetskom trgovinom Žuti klik te uvođenjem Digitalnog poštara. Upravo projektom Digitalni poštar stvaramo platformu za uspostavu šireg spektra digitalnih usluga na dostavi. Cilj je zadovoljiti želje digitalnog korisnika novog doba. Na takvim i sličnim projektima i uslugama rade prije svega naši interni timovi, a na što smo iznimno ponosni. Osim što znamo obavljati svoje temeljno poslovanje, imamo i brojna druga znanja kojima se sve više koristimo i u njih ulažemo. 

Često ističete da su najveća snaga tvrtke njezini zaposlenici. Koliko ulažete u njihov razvoj i kako se to odražava na uspješnost poslovanja?
Kontinuirano ulažemo u edukacije zaposlenika. I interno, a i eksterno. Ured za upravljanje ljudskim resursima ima kvalitetan tim edukatora koji pokrivaju većinu edukacija za operativni dio poslovanja, dok, naravno, za specifičnim znanjima posežemo i na tržištu edukacija. Ono što mogu primijetiti je da kada kvalitetan kadar s tržišta pokazuje interes za zaposlenjem, više se ne postavlja pitanje onoga što zovem osnovnim uvjetima koje pruža poslodavac, već bitan faktor čini upravo prostor za edukaciju i razvoj. Osobito smo ponosni i na Akademiju Hrvatske pošte, koju smo pokrenuli ove godine u cilju jačanja kompetencija našeg rukovodećeg kadra. Akademija je prije svega fokusirana na širenje znanja i prenošenje dugogodišnjeg iskustva o našem temeljnom poštanskom poslovanju, ali isto tako i na ovladavanje novim aspektima poslovanja te jačanje menadžerskih znanja i vještina.

Na glasu ste kao dobar poslodavac. Znači li to da nemate problema s pronalaskom kvalitetnog mladog kadra?
U istoj smo poziciji kao i većina poslodavaca na našem tržištu. Nije lako brzo doći do specifičnih znanja jer nemamo tako konkurentne plaće kao neke privatne tvrtke, no oni koji prepoznaju priliku, doista imaju interes raditi s nama. Svakodnevno radimo na intenzivnoj internoj i eksternoj komunikaciji Strategije, naših projekata i vrijednosti. Mladi ljudi to prepoznaju i zbog toga me osobno jako veseli što se vrlo često sami javljaju za zaposlenje. Osim toga, ocijenjeni smo i kao poslodavac partner te ponosno nosimo CEP certifikat. 

Surađujte li i na koji način sa srednjim školama i fakultetima?
Surađujemo i to upravo preko našeg Ureda za upravljanje ljudskim resursima. Naš je prirodni partner Fakultet prometnih znanosti za čije smo studente raspisali i natječaj za praksu te stipendiranje. Osim toga, nerijetko pozivaju s određenih obrazovnih ustanova i neke od nas kao gostujuće predavače, a često smo prisutni i na različitim konferencijama. Jedna takva suradnja i mene je dovela k vama. 

Bili ste član žirija na završnom žiriranju projekta Hrvatska pamet Hrvatskoj gdje su studenti predstavljali svoje projekte. Kako su vam se činili njihovi radovi i prezentacije? 
Kao vašeg dugogodišnjeg partnera tvrtka me je nominirala i ove godine za žiri što sam prihvatila s velikim zadovoljstvom. Ne samo što smatram da je sudjelovanje u ovakvom projektu dobro za imidž, već nosi istinsku vrijednost. I prošle, ali i ove godine članica sam žirija za kategoriju inovacija i ponosna sam što mladi ljudi koji stasaju u našem društvu imaju široku sliku koja im otvara brojne mogućnosti da budu izvrsni i fokusirani lideri u branšama koje na njih čekaju. Volim što svoje ideje prikazuju na kreativan način, ne boje si istraživati i nisu okovani preprekama zašto nešto ne bi bilo moguće. Kad vidim takve pojedince, ponosna sam na naše mlađe generacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close