Smart Industry
Digitalizacija poslovanja u punom zamahu

PlatiMe je pokazao da tržištu trebaju inovativne fintech usluge

Do kraja godine servis mojeRačun predstavit će i dvije nove usluge: PIS – iniciranje plaćanja direktno iz računovodstvenog softvera i AIS – uslugu informiranja o transakcijama i stanju na računu.

PD VL native tim
15. rujan 2021. u 22:00
Josip Kovačec, savjetnik Uprave servisa mojeRačun/PD

Proteklih mjeseci jedna od najtraženijih digitalnih usluga na hrvatskom tržištu bila je platforma PlatiMe, čime su ostvarena predviđanja da bi mnoge domaće tvrtke spas likvidnosti mogle potražiti u trenutnoj prodaji nedospjelih potraživanja.

“Na zapadu su u velikom zamahu slične tzv. peer to peer platforme koje omogućuju izravno financiranje između pojedinaca, bez potrebe za sudjelovanjem financijskih institucija. Model omogućava brži i transparentniji postupak dolaska do izvora financiranja za korisnike, a na strani ulaganja pruža mogućnost veće očekivane zarade (kamatne stope) u usporedbi s depozitom u banci.

To je dobitna situacija za sve uključene pa nas pozitivan feedback na PlatiMe nimalo ne iznenađuje. Čak i u stabilnim gospodarstvima puno znači kad ne morate čekati dospijeće 30 ili 60 dana, a posebice u situaciji u kojoj se nalaze hrvatske tvrtke gdje je probijanje roka plaćanja jedan od najvećih generatora nelikvidnosti”, ističe Josip Kovačec, savjetnik Uprave servisa mojeRačun.

Nema ‘loših dugova’

Na platformi PlatiMe mogu sudjelovati pošiljatelji i primatelji eRačuna te otkupitelji koji nedospjele eRačune mogu otkupiti u samo nekoliko klikova, a jedan poslovni subjekt na platformi može sudjelovati u sve tri uloge.

Aktivnim korištenjem platforme, kako pojašnjava Kovačec, njeni sudionici ne samo da bolje upravljaju vlastitom likvidnošću, nego postaju stvarni pokretači gospodarske aktivnosti i rasta. „Generalni cilj platforme PlatiMe je povezati interese tvrtki koje imaju potrebu za brzim pronalaskom likvidnosti s onim tvrtkama koje s druge strane imaju višak likvidnosti koju su spremne, kroz ovakav vid investicije, plasirati u gospodarstvo.

Da preciziram, ovdje nije riječ o tome da pošiljatelj ne može naplatiti račun, već da ne želi čekati rok otplate koji je dao kupcu. Ovdje nema prostora za „loše dugove“ jer svaki otkupitelj može provjeriti bonitet primatelja kroz uslugu mojBI koja je integrirana u PlatiMe“, naglašava Kovačec.

Potpuna digitalizacija procesa

Prošle godine kada je servis mojeRačun najavio da s partnerima razvija platformu PlatiMe, istaknuli su kako je ovo tek prva fintech usluga koju planiraju ponuditi tržištu u narednom periodu. Druge dvije, kako najavljuje ovaj informacijski posrednik, tržištu bi trebale biti dostupne do kraja ove godine.

“Naš je poslovni cilj otpočetka da proizvode i procese vezane uz eRačun, u kojem smo tržišni lider, integriramo što dublje u vrijednosni lanac kako bismo korisnicima naših usluga osigurali maksimalnu korist.

Podsjetit ću da danas svaka tvrtka u Hrvatskoj može imati potpuno digitalizirani ured, odnosno prakticirati bespapirno poslovanje kroz mojDMS i mojeArhiv koji su softverski proizvodi namijenjeni digitalnoj transformaciji procesa likvidature, knjiženja i arhiviranja eRačuna, ali i porocesa vezanih za druge poslovne dokumente (npr. ugovore).

Na njih se naslanjaju i već spomenute platforme mojBI i PlatiMe, kao inovativne usluge digitalne transformacije cjelokupnih ekosustava naših korisnika. Logičan nastavak povezivanja sustava, automatiziranja poslovnih procesa i potpune digitalizacije poslovanja je omogućiti korisnicima izravno iz njihovih poslovnih sustava iniciranje i izvršavanje plaćanja, odnosno dohvat informacija o stanju računa direktno iz računovodstvenog softvera i to ne samo putem izvoda za prethodni radni dan, već u svakom trenutku unutar poslovnog dana”, ističe Kovačec.

Plaćanje jednim klikom direktno iz ERP-a

Riječ je o uslugama PIS (Payment Initiation Services), odnosno usluzi iniciranja plaćanja i AIS (Account Information Services), usluge informiranja o stanju i transakcijama na računu.

“Usluga iniciranja plaćanja je koncipirana kao proširenje na postojeće usluge izdavanja i zaprimanja eRačuna. Za korisnika to znači da, nakon što je preuzeo eRačun putem našeg servisa, automatski ga jednim klikom u poslovnoj aplikaciji šalje na plaćanje, bez potrebe za ulaskom u poslovno internetsko bankarstvo i ručnog preuzimanja platnih naloga iz poslovne aplikacije i ručnog učitavanja naloga u internetsko bankarstvo.

Iniciranja plaćanja iz ERP-a, osim za eRačuna, bit će omogućeno i za druge poslovne događaje i valjane knjigovodstvene isprave kojima je osnova plaćanje, a koje se evidentiraju i knjiže u poslovnom softveru naših korisnika”, pojašnjava Kovačec.

Razvojem i integracijom novih usluga u suradnji s proizvođačima ERP i računovodstvenih softvera koji, kako navode Kovačec, čine mojeRačun mrežu, ovaj informacijski posrednik nastavlja digitalnu transformaciju poduzeća u Hrvatskoj tako što iz jednog transformacijskog projekta već stvara preduvjete za sljedeći.

* Sadržaj omogućio mojeRačun

New Report

Close