Platforma za brza istraživanja dobila 2,25 milijuna kn, služit će i za širenje u UK

Autor: Lucija Špiljak , 28. srpanj 2021. u 08:00
Marin Mrša (prvi slijeva)/PD

Ideja za novi proizvod rodila se u lockdownu, omogućava klijentima da mišljenja potrošača dobiju za 24-48 h.

Peekator, hrvatski startup koji se bavi istraživanjem potrošača, nakon tri je godine testiranja i rada na lokalnom tržištu razradio vlastiti istoimeni proizvod kojim su privukli, prvu, odnosno seed investiciju od 300.000 eura od angel investitora.

Prva je to investicija za ovu mladu kompaniju koju je 2017. godine osnovao mladi šibenski poduzetnik Marin Mrša koji je tada priču brzo “preselio” u Zagreb, gdje je danas i sjedište toga startupa.

“Peekator je ad-hoc platforma za brza istraživanja gdje naši klijenti mogu dobiti mišljenja svojih potrošača u roku od 24 do 48 sati. Naše dvije primarne skupine su brendovi potrošačkih dobara i trgovački lanci. Poslujemo tri i pol godine unutar kojih smo isprobali 5-6 različitih pristupa. Cijelo vrijeme smo tražili onaj pravi smjer za nas i čekali da se dogodi pravi ‘market-fit’.

On se dogodio početkom ove godine, a na tome smo počeli raditi još na početku pandemije koronavirusa”, pojašnjava Mrša. U Peekatorov proizvod investirali su poslovni anđeli okupljeni oko Omnia ulaganja iz Zagreba.

“Ovo je prva investicija u Peekator, ali zasigurno nije zadnja”, kaže Mrša, dodajući da će investiciju od, preračunato, oko 2,25 milijuna kuna, iskoristiti za daljnji razvoj proizvoda, formiranje prodajnog tima, širenje na tržište Ujedinjenog Kraljevstva (UK) i jačanje razvojnog tima.

Već zaposlili nove snage

Zahvaljujući investiciji već su zaposlili i petero novih kolega s obzirom na to da su s investitorima postigli inicijalni dogovor još prije mjesec dana. Uz kolege koji će im se tek priključiti imat će tim od desetero ljudi.

100

milijuna potrošača na 130 tržišta svijeta od kojih Peekator može prikupiti podatke

“Tri su mini tima u Peekatoru – razvojni tim; inženjeri koji rade na kontinuiranom razvoju naše platforme. Tim za istraživanja; sociolozi koji pomažu klijentima postaviti istraživanje i izvući što više korisnih uvida iz njega, te prodajni tim; ekipa koja je zadužena za zadržavanje i dovođenje novih klijenata u Peekator”, pojašnjava nam direktor tvrtke.

Kao i brojne druge kompanije i industrije, i Peekator je osjetio posljedice pandemije koronavirusa i lockdowna pa su tako lani pali u prihodima za 20 posto, s obzirom na to da su njihovi klijenti u prvom lockdownu odgodili sve planove i projekte.

Međutim, Mrša kaže da su u Peekatoru to razdoblje iskoristili za rad na novom proizvodu i procesima.

“Tu se ustvari i rodila platforma za brza istraživanja jer smo htjeli doskočiti naglim promjenama u trendovima potrošača. Istraživanja su naravno nastavila raditi, ali u drugačijem obliku i dinamici. Sve više je toga prešlo online i brzina je postala jako bitna. Tu vidimo našu poziciju na tržištu”, ističe direktor.

Veliki korporativni klijenti

Lani su, kaže, uspjeli zadržati cijeli tim, izbrusili su proizvod do kraja i posložili temelje za dobar rast ove godine, stoga očekuju povećanje u prihodima za 2-3 puta.

Danas njihove klijente čini više od 20 korporativnih klijenata, a samo neki od njih su dm, Kaufland, Zagrebačka banka, Coca-Cola HBC, HEP Opskrba i Maistra.

Dosad su uglavnom bili prisutni u regiji, točnije u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji, a premda su prodajno orijentirani na domaće tržište, trenutačno imaju partnere za prikupljanje podataka u više od 130 zemalja na svijetu, uz pristup više 100 milijuna potrošača.

“To bi značilo da možemo raditi na skoro svim ekonomski bitnim tržištima na svijetu. Ipak, želimo se fokusirati tržište po tržište, tako da nakon naše regije fokus je na UK tržištu. Uz to su planovi za ovu godinu posložiti do kraja tim i sve procese, rast u prihodima 2-3 puta te bacanje ‘sadnica’ i dolazak do prvih klijenata.

Sljedeću godinu želimo kapitalizirati na UK tržištu sve ono što ćemo raditi u razvoju proizvoda i prodajnim aktivnostima na tom tržištu”, zaključuje Marin Mrša.

Komentirajte prvi

New Report

Close