“Osnažujemo mlade, recikliramo 99% otpada, pospješujemo lokalni razvoj”

Autor: Darko Bičak , 22. prosinac 2020. u 22:00
Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cola HBC Adria

Coca-Cola HBC Hrvatska uspješno slijedi i ispunjava ciljeve održivosti postavljene na razini skupine, a u određenim područjima ih i nadmašuje.

Održivost je sve važniji postulat suvremene industrije te su priznanja koja se na tom području dodjeljuju top menadžerima sve vrednija.

Jedno od takvih je Global Compact Network Croatia SDG Pioneer, dio globalnog UN Global Compact SDG Pioneera. Ove godine je nacionalno priznanje SDG dobila Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cola HBC Adria.

Što točno priznanje predstavlja, zašto joj je važno te koliko je održivost poslovanja bitna za velike tvrtke poput Coca-Cole, razgovarali smo s dobitnicom.

Možete nam pojasniti o kakvom priznanju se radi i koja je njegova važnost?

Nagrada UN Global Compact Mreže Hrvatska i Hrvatske udruge poslodavaca dodjeljuje se uspješnim poslovnim liderima i pokretačima promjena predanima postizanju ciljeva održivoga razvoja te primjerom inspiriraju druge da čine isto. Ponosna što sam dio tvrtke koja je primjer dobre prakse u tome, a osobito na napredak koji smo ostvarili, gradeći na temeljima koje su postavile generacija prije. Vrijedno priznanje potvrda je naše čvrste opredijeljenosti održivom poslovanju, meni veliki poticaj i još veća odgovornost da, s cijelim našim timom, nastavim jednako, potičući na to i sve dionike u našem lancu vrijednosti.

Za što ste vi primili priznanje?

Nagrada predstavlja priznanje svim zaposlenicima Coca-Cole HBC Hrvatska, koji radom i predanošću doprinose odgovornom i održivom poslovanju tvrtke, jednako kao i meni osobno kao lideru. Tijekom više od 50 godina na hrvatskom tržištu, ostvarili smo izniman i širok utjecaj, no svjesni smo kako je jednako bitno i kako tvrtka dolazi do takvog uspjeha.

Uvijek podržavamo vrijednosti održivosti, te se s posebnom brigom odnosimo prema kupcima, potrošačima, dobavljačima, zaposlenicima, resursima kojima se koristimo i cjelokupnoj zajednici čiji smo dionici.

615

milijuna potrošača obuhvaća Coca-Cola HBC u 28 država (uključujući Hrvatsku) na tri kontinenta

Održivost je u središtu našeg poslovanja, a takav održivi i odgovorni pristup prenosimo na naš cjelokupni lanac vrijednosti, te ga nastojimo promovirati kroz dijeljenje primjera dobre prakse, redovito izvještavanje kroz Izvješća o održivome poslovanju i Studije o socioekonomskom utjecaju, brojnih projekata u zajednici, ali i suradnje s relevantnim dionicima.

Naša zajednička nastojanja i napretke u području održivosti prepoznala je i stručna zajednica kroz ovo priznanje. Za mene je ova nagrada poticaj da na predanost takvom poslovanju nastavim motivirati naše zaposlenike i dionike, kako bismo bili još ambiciozniji na putu prema ispunjenju i nadmašivanju ciljeva održivog razvoja.

Kako Coca-Cola HBC Hrvatska, tako i šire, stoji s ciljevima održivosti?

Coca-Cola HBC europski je lider u održivosti prema Dow Jones indeksu održivosti za 2020. godinu, vodećem svjetskom pokazatelju uspješnosti u održivome poslovanju. Sedmi je put u osam godina tvrtka dospjela na vodeće mjesto u Europi, a deseti je put zaredom među tri vodeća proizvođača pića u svijetu zauzevši drugo mjesto s dosad najboljim rezultatom. Održivost je integralni dio svih poslovnih strategija i procesa naše tvrtke. Kontinuirano pratimo napretke vezane uz zdravlje i sigurnost, utjecaj na okoliš, kvalitetu proizvoda, zadovoljstvo i dobrobit zaposlenika, te regulatorno okruženje i korporativno upravljanje. Mjerenje ključnih pokazatelja u području održivosti pomaže nam u izradi planova razvoja za budućnost. Osobno sam posvećena ostvarenju i nadmašivanju postavljenih ciljeva u području održivosti, stalnom dijalogu sa zaposlenicima i ključnim dionicima, koji nam daju vrijedne i važne povratne informacije, te unapređenju našeg poslovanja kroz otvorenost inovativnim idejama i uvođenje naprednih poslovnih praksi. Čvrsto vjerujem kako uspjeh proizlazi iz kreativne, sretne i poticajne radne sredine i posvećena sam stvaranju ravnopravnog radnog mjesta na kojem naši zaposlenici mogu u potpunosti ispuniti svoje potencijale, a svi zajedno biti najbolji mogući partner našim kupcima i zajednici.

Coca-Cola HBC Hrvatska uspješno slijedi ciljeve održivosti za 2025. postavljene na razini Skupine Coca-Cola HBC te ih kontinuirano ispunjava, a u određenim područjima i nadmašuje. Predvodimo trendove u rodnoj ravnopravnosti i dajemo značajan doprinos poboljšanju položaja žena u društvu i poslovanju u Hrvatskoj. U Coca-Coli HBC Hrvatska trenutačno je 34% žena na rukovodećim položajima i 50% na višoj upravljačkoj razini (vodstvo tvrtke). Podržavajući preporuku Svjetske zdravstvene organizacije o ograničenom unosu dodanih šećera, neprestano razvijamo našu ponudu proizvoda kako bismo potrošačima omogućili znatno širi izbor napitaka s niskim udjelom ili bez kalorija, poput Coca-Cole i Fante zero. Mnogi su naši proizvodi preoblikovani da sadrže manje šećera i kalorija, a tijekom posljednjih godina ukupan broj kalorija u 100 mililitara gaziranih napitaka smanjili smo za 15,2%.

Naša ponuda uključuje gazirane i negazirane napitke, čajeve i vode, kao i neke za nas potpuno nove kategorije kao što su kava i biljni napici. Hrvatska je jedno od prvih tržišta Skupine Coca-Cola HBC na kojem je uvedena robna marka Costa Coffee. Ulaskom u tržišnu kategoriju kave potvrdili smo našu predanost viziji da postanemo vodeći partner u prodaji pića, nudeći kupcima i potrošačima najjaču, najširu i najprilagodljiviju ponudu proizvoda.

Posebne napore ulažemo u zaštitu okoliša, te smo kontinuiranom brigom u posljednje tri godine povećali količinu reciklirane vode za 17%, smanjili utrošak vode za 6,3%, doveli razinu recikliranja otpada na čak 99%, kroz brojne inovacije radili na povećanju udjela recikliranog PET materijala u ambalaži gaziranih pića, koji smo podigli s 10 na 20%, te smanjili emisiju CO2 za 14%, a utrošak energije za 7%.

Razlikuju li se ti ciljevi s obzirom na pojedinu zemlju i regiju – vi ste dio globalne tvrtke pa imate uvid u to?

Coca-Cola HBC Hrvatska dio je Skupine Coca-Cola HBC koja posluje u 28 država na 3 kontinenta i opskrbljuje 615 milijuna potrošača. Želimo dati doprinos rješavanju ključnih globalnih izazova koji utječu na naše poslovanje, kupce, potrošače, zaposlenike, dobavljače i zajednice u kojima poslujemo te okoliš. Svjesni smo kako tu odgovornost ne može preuzeti samo jedna tvrtka. Stoga na razini Skupine Coca-Cola HBC udružujemo snage, znanja i ideje te surađujemo sa svim relevantnim dionicima.

Od 2018. zajednička vizija obuhvaćena je kroz ciljeve održivosti Skupine Coca-Cola HBC za 2025., a predstavlja i dodatni doprinos ciljevima održivog razvoja UN-a (SDG). Do 2025. planiramo postići da se 100% naše ambalaže može u potpunosti reciklirati, te pridonijeti prikupljanju 75% naše prodane ambalaže. S našim strateškim partnerom The Coca-Cola Company radimo na ostvarenju globalnog višegodišnjega plana Svijet bez otpada pa do 2030. želimo pomoći prikupiti i reciklirati ekvivalent svake boce ili limenke koju prodamo. Nastojimo prepoznati i ključne izazove u lokalnim zajednicama te pridonijeti njihovu rješavanju. Na razini Skupine 2017. prepoznali smo problem nezaposlenosti mladih, koji je snažno pogodio i mlade u Hrvatskoj te pokrenuli program Youth Empowered.

Inačica tog programa, Coca-Colina podrška mladima, provodi se i u Hrvatskoj te je u prve tri godine edukacijama u ključnim vještinama traženim na tržištu rada obuhvatila 2500 nezaposlenih mladih. Pružanjem temeljnih životnih i poslovnih vještina, razvijanjem samopouzdanja te stvaranjem dugotrajnih mreža želimo doprinijeti suzbijanju problema nezaposlenosti mladih. Imajući u vidu kako je Hrvatska zemlja uvelike ovisi o turizmu i ugostiteljskom sektoru te izazove kupaca u prodajnom kanalu za ugostiteljstvo, 2019. pokrenuli smo obrazovni program Raise the Bar s ciljem povećanja kvalitetno obrazovane radne snage u ugostiteljstvu i turizmu. Program se sastoji od Akademije za konobare, barmene i bariste, stipendija kuharima, slastičarima i osoblju za posluživanje u restoranima, te suradnje sa srednjim školama – centrima kompetentnosti. Cilj programa je pomoći kupcima, podići ljestvicu hrvatskoga turističkog i ugostiteljskog sektora, te uskladiti vještine i znanja radnika u ugostiteljstvu s potrebama poslodavaca.

Predstavite nam ukratko svoju dosadašnju karijeru i postignuća.

Prije preuzimanja ove dužnosti 15 godina sam obavljala različite ključne dužnosti u području Prodaje i Marketinga u CCHBC. Coca-Cola HBC uistinu pruža jednake mogućnosti svim zaposlenicima u profesionalnom razvoju, a to potkrepljuje moj primjer. Imala sam veliku podršku mnogih stručnjaka – mentora koji su mi pružili mnoge mogućnosti za napredak. Svojim najvećim postignućima smatram dosljednost u izgradnji suradnika i timova, otkrivanjem i razvijanjem talenata u cijeloj organizaciji, jačanje unutarnje kulture usmjerene na naše kupce i istinsku konsolidaciju poslovne jedinice Adria, te njeno prepoznavanje kao najbolje u Coca-Coli HBC.

Tijekom 18 godina izuzetno sam posvećena osnaživanju članova svog tima. Većina je njih na vodećim položajima u Coca-Coli HBC. Iako je naša poslovna jedinica formalno osnovana 2015., postizanje zajedništva nije bilo moguće dok naša Prodaja nije potpuno konsolidirana. Stvoren je jedan Adria tim koji radi i osjeća kao jedno. To je rezultiralo većom agilnošću, boljom izvedbom na terenu, boljim i novim karijernim prilikama za članove tima i boljim poslovnim rezultatima. Izuzetno sam ponosna i da je Adria već godinama HoReCa centar izvrsnosti, kao i na osvajanje Andrew David Cupa 2018., najprestižnije nagrade za Adria tim za najbolju izvedbu u Coca-Coli HBC.

Kako se Coca-Cola HBC Hrvatska snašla, a time i vi kao menadžment, tijekom još aktualne pandemije?

Sigurnost naših zaposlenika, kupaca, potrošača i proizvoda naš je najveći prioritet. Preventivne mjere zaštite u skladu s najboljim svjetskim praksama uveli smo još krajem veljače, prije odluke o proglašenju epidemije u RH. Svi su naši sigurnosni protokoli otad pojačani i aktivni, a uključuju organizaciju rada na daljinu za one u administraciji, obveznu primjenu zaštitne opreme, redovitu dezinfekciju prostora i sl. Sretni smo što, osim nekoliko slučajeva, unutar tvrtke nije bilo širenja zaraze. Zahvaljujući preventivnim zdravstvenim i sigurnosnim praksama koje smo uveli, te angažiranosti svih naših zaposlenika, osobito prodajnih, proizvodnih, skladišnih i logističkih timova, naši su proizvodi redovito stizali do kupaca i potrošača.

Suočeni s izvanrednim okolnostima u pandemiji Covid-19 te štetom od potresa u Zagrebu, odlučili smo, snažnije no ikad, poslovanjem i donacijama pridonijeti što bržem oporavku zajednice i pružiti podršku onima koji se bore protiv pandemije na prvoj liniji i našim kupcima koji služe zajednici. S tvrtkom The Coca-Cola Company Crvenom križu donirali smo 375.000 dolara za borbu protiv Covid-19 i pomoć nakon potresa. U sklopu projekta Raise the Bar pružili smo financijsku podršku barmenima koji imaju minimalna primanja te novčanom donacijom od 100.000 kn podržali i rad četiri pučke kuhinje u Hrvatskoj. Uz financijsku pomoć, donirali smo i 6500 l vode i pića medicinskom osoblju i Crvenom križu.

Komentirajte prvi

New Report

Close