Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Intervju s Lejlom Dautović

‘Održivost je za Atlantic Grupu ključni pokretač prilika, do 2028. dio ukupne električne energije imat ćemo iz vlastitih solarnih izvora’

ESG ciljevi usklađeni su s poslovnim strategijama, a njihova realizacija prati se kroz KPI-jeve i indeks održivosti.

Autor: Siniša Malus
30. kolovoz 2025. u 11:59
Lejla Dautović, direktorica istraživanja i razvoja strateškog poslovnog područja Pića u Atlantic Grupi/PD

Atlantic Grupa smatra kako je održivost proces stvaranja novih razvojnih mogućnosti za poslovanje i bolju budućnost za nove generacije. U Atlantic Grupi se, uz nadzor višeg rukovodstva i odjela za Korporativno upravljanje održivošću, kontinuirano unapređuju svi procesi i provode inovacije kako bi se ostvarili definirani ciljevi o kojima se izvještava.

Prepoznaju izazove, ali i prilike održivosti te djeluju u više smjerova: razvoju novih proizvoda, tehnološkim procesima, razvoju zaposlenika, komunikaciji s kupcima i potrošačima, odnosima s investitorima te upravljanju lancem nabave. O svemu razgovaramo s Lejlom Dautović, direktoricom istraživanja i razvoja strateškog poslovnog područja Pića u Atlantic Grupi.

Koliko je Atlantic Grupa prilagodila poslovne procese novim standardima do postizanja održivosti u cjelokupnom lancu opskrbe?

Atlantic Grupa značajnoje prilagodila poslovne procese ESG standardima. Od 2020. aktivno smanjujemo emisije stakleničkih plinova u sva tri opsega, pri čemu emisije iz lanca vrijednosti (opseg 3) čine čak 94 posto ukupnih emisija. Uveli smo i nove projekte koji uključuju digitalne alate za praćenje učinka dobavljača te organizirali radionice za kolege kako bi se osnažilo razumijevanje izvora emisija i identificirale poluge za smanjenje emisija u nabavnom lancu.

Kako vidite ulogu održivosti u svojoj dugoročnoj strategiji i poslovanju?

Održivost je integrirana u korporativnu strategiju Atlantic Grupe kao ključni pokretač dugoročnih prilika, otpornosti i rasta. ESG ciljevi usklađeni su s poslovnim strategijama, a njihova realizacija prati se kroz jasno definirane KPI-jeve i indeks održivosti. U 2024. postignut je indeks održivosti od 105 posto. Aktivnosti vezane uz održivost i ESG ne smatramo troškom, već prilikom za profitabilan rast uz preuzimanje odgovornosti za buduće generacije. Upravo je iz takvog pristupa proizašao Green Wave, strateški projekt ESG opismenjavanja koji održivost pretvara iz apstraktnog pojma u svakodnevnu praksu svih zaposlenika. Kroz edukacije, konferencije i komunikacijske inicijative projekt podiže svijest o ESG temama i potiče aktivno sudjelovanje u zelenoj transformaciji poslovanja.

Dok u velikim organizacijama EU-a manje od deset posto direktorskih pozicija zauzimaju žene, u Atlantic Grupi one čine 53 posto menadžmenta.

ESG inicijative često dolaze s visokim početnim troškovima. Kako kompanija osigurava da ulaganja u održivost pridonose dugoročnoj financijskoj stabilnosti?

Atlantic Grupa primjenjuje pristup koji uključuje mjerenje učinka kroz ESG KPI-jeve i indeks održivosti. Ulaganja se usmjeravaju u projekte s jasnim povratom, poput energetske učinkovitosti i smanjenja potrošnje resursa. Primjerice, nova oprema za pakiranje u Izoli troši 38,94 posto manje električne energije po jedinici proizvoda. Također, ESG ciljevi uključeni su u sustav nagrađivanja menadžera, čime se osigurava njihova operativna provedba.

Koji vam je najveći izazov u dekarbonizaciji cijelog lanca vrijednosti?

Upravo opseg 3 GHG emisija koje čine 94 posto ukupnih emisija. Budući da te emisije dolaze izvan direktne kontrole kompanije (dobavljači, transport, distribucija), ključni izazov je odabir partnera koji dijele održive prakse. Atlantic Grupa radi na prikupljanju podataka od dobavljača i podršci njihovim tranzicijskim planovima.

Kako potičete dobavljače da slijede održive prakse?

U 2025. godini Atlantic Grupa formalizirala je Kodeks ponašanja, koji je postao obvezan za sve dobavljače. Uz pomoć digitalnog alata za praćenje ESG performansi dobavljača bolje upravljamo informacijama iz nabavnog lanca, prepoznajemo rizike i, prema potrebi, uvodimo mjere poboljšanja, Također, pripremamo edukacije i radionice za dobavljače kako bi se osnažilo njihovo razumijevanje ESG zahtjeva. Aktivno radimo i na uključivanju dobavljača u održive prakse posebno osmišljenim projektima. Primjer je kava s certifikatima koji potvrđuju održive prakse poljoprivrede bez deforestacije (Rainforest alliance certifikat).

Kakvi su konkretni rezultati u području recikliranja i korištenja reciklirane plastike?

U sklopu KPI-jeva koji se prate u Atlantic Grupi, recikliranje je jedan od pet temelja te se od 2020. prati udio reciklirane plastike u ukupnoj količini plastike, kao i korištenje reciklabilnih materijala. Naime, danas je 93 posto ambalaže proizvoda Atlantic Grupe reciklabilno. Ostatak čine fleksibilne folije koje je izazovno mijenjati jer materijali nisu još razvijeni i testirani, a promjena zahtjeva i uvođenje novih tehnologija pakiranja.

No, u skladu s našim ciljevima, Barcaffè i Grand kafa već intenzivno rade na prelasku na nove inovativne reciklabilne folije. Donat koristi 100 posto reciklirane PET boce, a Cedevita je zamijenila PVC folije koje nisu bile reciklabilne s materijalima koji to jesu te smanjila upotrebu plastike i uvela kartonska pakiranja.

Koliko sada energije dobivate iz solarnih elektrana, a koliko planirate do 2028.?

Završili smo investicije u četiri solarne elektrane: Vukovina, Cedevita, Donat i Apatovec. Plan je da do 2028. 18 posto ukupne električne energije dolazi iz vlastitih solarnih izvora.

Što nam možete reći o programima usmjerenima na diverzitet i inkluziju te njihovu utjecaju na inovacije i dugoročne ESG strategije?

Atlantic Grupa ima nešto više od polovice žena u strukturi zaposlenih, 58 posto ih je u razvojnim programima, a putem internih natječaja zapošljava ih se 52 posto. Kompanija je potpisnica Povelje raznolikosti i nositelj priznanja “Equal Pay Champion”. Dok u Europskoj uniji žene u prosjeku zarađuju 12,7 posto manje po satu, u Atlantic Grupi taj je jaz sveden na svega 1,09 posto, i to zahvaljujući sustavu nagrađivanja koji se već više od 30 godina temelji isključivo na učinku.

Dok u velikim organizacijama EU-a manje od deset posto direktorskih pozicija zauzimaju žene, kod nas one čine 53 posto menadžmenta uključenog u presudne odluke o kompaniji. Svi ti programi pridonose stvaranju inovativne i inkluzivne kulture, što je ključno za uspješnu provedbu ESG strategije.

Autor: Siniša Malus
30. kolovoz 2025. u 11:59
Podijeli članak —

New Report

Close