Od maloprodaje u Hrvatskoj očekujemo dobre rezultate, noviteta neće nedostajati

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 19. listopad 2016. u 12:00
Luigi Simonetta, predsjednik Uprave kompanije Julius Meinl Hrvatska

Mislim da će se cijena sirove kave konstantno podizati u slijedećim godinama tako da će se prije ili kasnije reflektirati i na svakoj šalici kave.

Julius Meinl, austrijska kompanija i jedan od najpoznatijih brendova za kavu s tradicijom duljom od 150 godina te najstarija profesionalna pržionica kave u Europi, u svibnju je napravila iskorak prema hrvatskim kupcima ušavši prvi put na police maloprodajnih lanaca, a sada je punudu obogatio predstavivši Inspresso kapsule za kućnu upotrebu. O očekivanjima vezanim za jačanje ukupne tržišne pozicije u Hrvatskoj, ali i izazovima s kojima se globalno suočavaju proizvođači kave, u intervjuu za Poslovni dnevnik govori Luigi Simonetta, predsjednik Uprave kompanije Julius Meinl Hrvatska 

U odnosu na ostala europska tržišta, koje su najveće prednosti hrvatskog i kakve rezultate ove godine očekujete?  
Hrvatsko tržište kave dosta je aktivno. Kupci i krajnji konzumenti su među najzahtjevnijima u Europi jer traže kvalitetu i novitete. Ove godine očekujemo još jedan izvrstan rezultat u Hrvatskoj. To je dokaz da strategija bazirana na maksimalnoj razini usluge i kvalitete može donijeti odlične rezultate. Hrvatska je jedna od glavnih uzdanica unutar korporacije Julius Meinl, a ostatak Adriatic regije također je izutetno važan, budući da smo jedan od lidera u HoReCa kanalu u južnoj Europi.

 

40tisuća

klijenata diljem svijeta ima Julius Meinl

Što očekujete od poslovanja s HoReCa kanalom i planirate li daljnje proširenje distribucijskih kanala? 
Naša korporativna vizija je postati lider među premium brandovima na svjetskoj razini u HoReCa kanalu, prema tome planiramo daljnje širenje i na ovim prostorima. Činjenica je da u nekoliko zemalja ili regija imamo više od 30 posto tržišnih udjela i da će biti sve teže dalje se razvijati, međutim mi smo optimistični jer imamo puno prostora za novitete i za daljnje poboljšanje razine naših usluga. Ostali kanali su sigurno jako interesantni i za nas relativno nerazvijeni, pa planiramo ulagati u njih. Nedavno smo krenuli s projektom u maloprodajnim lancima pa očekujemo i ovdje dobre rezultate.

Koliko kava prati trendove u tehnologiji, koliko su kućanstva spremna za kapsule ili je i dalje riječ o proizvodu koji je rezerviran uglavnom za ugostiteljstvo? 
Kapsule su segment kave koj se najviše razvija na svjetskoj razini. U posljednjih pet godina brojke su dosta impresivne i pokazuju kako tehnologija utječe na globalne trendove. Julius Meinl ima svoj sistem kapsula za kućanstva, Inspresso kapsule, koje smo ovih tjedana lansirali i u Hrvatskoj. Radi se o jednostavnom proizvodu koji nam omogućava pravi espresso u vlastitom domu u roku od 30 sekundi. Također, imamo i sustav kapsula za ugostiteljstvo, ali u ovom segmentu potrebno je i iskustvo ugostitelja, kako bi rezultat u šalici bio izvrstan.

Možemo li uskoro očekivati nove, inovativne proizvode? Čime se, u njihovu kreiranju vodite?
Julius Meinl je kompanija koja konstantno ulaže u nove projekte. Pratimo i razmatramo nove metode i ideje koji su vezane uz kavu i čajeve pa svake godine lansiramo nove proizvode i koncepte. 

Kakva je budućnost kave – što se na globalnom tržištu u sljedećih nekoliko godina može očekivati? Mijenjaju li se navike ispijanja kave?
Tržiste kave nije isto kao prije desetak godina. Fondovi sve češće ulažu na našem tržištu i destabiliziraju normalni tijek ponude i potražnje. Uz to, velike zemlje poput Kine, Indije ili Rusije pojačavaju svoju potrošnju kave. Mislim da će se cijena sirove kave konstantno podizati u slijedećim godinama tako da će se prije ili kasnije reflektirati i na svakoj šalici kave. Možda neće imati veliki efekt na krajnjeg konzumenta, ali trend rasta  cijena sirove kave će pokrenuti lančanu reakciju.   

Postoji li neko tržište koje smatrate posebno izazovnim? Da li je kultura bečke kavane prenosiva i u druge dijelove svijeta? 
Naši planovi su dosta jasni: postati lider na svijetu u premium segmentu. Zahtjevan je posao pred nama i vezano za zemlje koji kreću tek sada, primjerice Sjedinjene Amerčke Države, Dubai i Kina, ali i za naš core business koji se bazira u Europi i to u četiri jaka stupa: Austrija, Italija, Rusija i Adriatic regija. Kultura bečke kavane je sigurno prenosiva u drugim dijelima svijeta. Želim napomenuti da je Unesco uvrstio 'Viennese Coffee House Culture' kao dio svjetske baštine kulture. Julius Meinl je kava koji je uvijek bila prisutna u tom okruženju i nastavlja biti izvor inspiracije. Ovih godina smo išli korak dalje jer želimo širiti poeziju i način komuniciranja među ljudima zahvaljući inicijativama poput 'Plati kavu stihom' ili 'Jutarnji spoj uz kavu i stih'. 

Koliko je intenzivna konkurencija na tržištu kave i čime ste učvrstili vlastitu poziciju? 
Kao u svakom segmentu poslovanja, a naročito u segmentu hrane i pića, konkurencija je intenzivna i agresivna. Nastavljamo raditi kako znamo, na bazi kvalitete i inovacija. Razina rezultata i visoko zadovoljstvo kupaca, dokazuju da smo na dobrom 
putu. 

Hrvatski debi davne 1905. godine

Od Jelačić placa do 5000 klijenata
Priča tvrtke Julius Meinl počinje 1862. godine otvaranjem prodavaonice u centru Beča. Ubrzo nakon toga, Julius Meinl I. razvija, među prvima na svijetu, mehaničku pržionicu kave. Danas broje više od 40.000 klijenata u cijelom svijetu koji koriste proizvode iz pogona u Beču i Vicenzi. U Hrvatskoj je Julius Meinl prisutan od 1905. godine kada su otvorili prvu prodavaonicu mješovite robe na Jelačićevu trgu. U tom su razdoblju smo u Hrvatskoj imali 28 prodavaonica, a s 16 dućana te tvornicom kave i čaja u Vodnikovoj ulici Zagreb je već tada bio centar njihovih aktivnosti za cijelu regiju. Tijekom II. svjetskog rata sve su izgubili, ali početkom ovog stoljeća, u Hrvatskoj ponovo započinju s poslovanjem, ali ovoga puta u HoReCa sektoru. Godine 2006. preuzeli su tvrtku Bonfanti i danas uslužuju više od 5000 domaćih klijenata.

Komentirajte prvi

New Report

Close