Od malog obrta ‘ispekli’ lanac s 35 poslovnica, i ne misle u izvoz

Autor: Darko Bičak , 20. rujan 2021. u 05:33
Foto: Tomislav MiletiĆ/PIXSELL

Iako im je korona lani promet srezala za 20%, uspjeli su sve radnike sačuvati (sad ih je 429). I ubuduće će biti samo na širem području Zagreba.

U proteklom razdoblju svjedoci smo velikog rasta tržišta pekarskih proizvoda u Hrvatskoj, a što je praćeno velikim brojem novootvorenih trgovina, kako malih obrta, tako i velikih lanaca pekarnica pa sve do samih lanaca čiji supermarketi su uglavnom opremljeni i kao pekarnice.

Jedan od ozbiljnih igrača na tržištu, barem na području Zagreba i okolice, jest Pekara Dubravica koja ima lanac od 35 poslovnica u Zagrebu, Zaprešiću i Zaboku i zapošljava 429 ljudi.

Drastične promjene

Ovih dana ova je obiteljska tvrtka, kojoj su na čelu Damir, Franjo i Krunoslav Mikelec, obilježava 60. godišnjicu djelovanja. Tvrtka je iz malog obrta u ovih više od pola stoljeća postala brend koji godišnje uprihodi 156 milijuna kuna, koliko su imali rekordne 2019. godine, dok im je lani zbog korone prihod, ne kriju, značajnije pao.

Iz Dubravice nam o stanju tržišta kažu da su velike trgovine definitivno postale značajna konkurencija zbog niskih cijena pekarskih proizvoda kojima oni ne mogu konkurirati.

“Veliki dio tih proizvoda je smrznut te dolazi iz uvoza. Kada pričamo o kruhu koji mi pečemo svaki dan te za njega koristimo velike količine kiselog tijesta, kvaliteta našeg kruha je neusporedivo veća. Mi ne uvozimo niti jedan pekarski proizvod koji plasiramo u naše pekarnice, svi naši proizvodi su iz vlastite proizvodnje.

Prije 20 godina smo naše prve poslovnice otvorili na tržnicama te u to vrijeme nije bilo trgovačkih lanaca kao danas, niti trgovačkih centara. Tržnice su bile mjesto okupljanja i nabavke.

Danas se to drastično promijenilo i trgovačkim lancima je bitno da privuku svakodnevne kupce te to dijelom čine kroz niske cijene kruha i pekarskih proizvoda”, kažu nam u Dubravici.

‘Držimo svoj smjer’

Iako su u proteklom razdoblju neki igrači s ovog tržišta krenuli u veliku izvoznu ili, pak, franšiznu ekspanziju, iz Dubravice poručuju da su oni usmjereni na vlastite poslovnice, a veleprodaja im čini vrlo mali udio u prihodima.

“Logistika i operativa su vrlo različiti radimo li maloprodaju ili veleprodaju. Poslovanje smo posložili na način da nemamo velike skladišne kapacitete te nam izvoz nije u planu, a niti otvaranje franšiza ili vlastitih poslovnica u inozemstvu.

156

milijuna kuna rekordni su prihodi ove obiteljske tvrtke iz 2019.

Naša proizvodnja je specifična, imamo puno ručnoga rada u proizvodnji, kao i dorade u samim poslovnicama gdje se peče veliki dio naših proizvoda. U biti se samo kruh i neka sitna peciva peku u proizvodnji.

I dalje ćemo držati smjer u kojem ne planiramo širenje na strana tržišta”, ističu u ovoj zagrebačkoj tvrtki. Kako su njihovi glavni kupci namjernici koji idu na posao, školu ili, pak, turisti, korona im je zadala popriličan udarac te priznaju da im je 2020. godina bila posebno teška.

“U toj godini smo imali pad prometa od 21,1% i pad broja kupaca od 28,5%. Smanjio se broj kupaca jer su ljudi masovno radili od doma ili uopće nisu radili, škole su bile zatvorene, turista nije bilo i sve je to utjecalo na naše poslovanje.

Ujedno je i potres doveo do iseljenja velikog broja ljudi iz centra grada te se i to odrazilo na poslovanje. Uspjeli smo sačuvati radna mjesta, a to nam je u tom trenu bilo najbitnije”, navode iz Pekare Dubravice.

Najavljuju da im je plan u narednom razdoblju zadržati prepoznatljivost i inzistirati na kvaliteti proizvoda, inovativnosti i svježini. Zasad, kažu, ostaju na širem zagrebačkom području i rade na otvorenju novih poslovnica dinamikom 1-2 poslovnice godišnje. Smatraju da još uvijek tu mogu pronaći odlične lokacije za svoje pekarnice.

Komentirajte prvi

New Report

Close