Od kolovoza im se ‘slijeva’ više ljudi, raste i izvoz

Autor: Marta Duić , 03. kolovoz 2020. u 14:45
Foto: Jens Kalaene/DPA/PIXSELL

Istarski posjed nije sišao s radara onih koji cijene eko proizvodnju, dobre etikete i atraktivnu i sigurnu destinaciju.

Marino Markežić, vlasnik istarske vinarije Kabola i u ovoj kriznoj godini uspješno privlači goste, a njegova vina osvojila su i brojna vanjska tržišta. Na imanju Kabola nadomak Momjana živi se u suglasju s prirodom, već više od deset godina proizvodnja je ekološka, a osim vina proizvode i ekstra djevičansko maslinovo ulje.

“Kao i svi proizvođači vina pandemiju smo dočekali potpuno nespremni. Trebala je ovo biti još jedna sjajna godina, vinarija Kabola prepoznata je kao jedna od najljepših u Istri; stranim i domaćim turistima, ljubiteljima vina i prirode nezaobilazna je destinacija, naša se vina piju u najboljim restoranima i hotelima. Sve je preko noći zaustavljeno, a nitko nije znao na koliko dugo. Trebali smo brzo reagirati i odmah smo se prebacili na online prodaju i pojačan marketing na društvenim mrežama pa smo uspjeli djelomično nadomjestiti gubitak”, kaže Markežić.

Vidjeli na slikama i poželjeli

Iako je Hrvatska njihovo najvažnije tržište, izvoz im posljednjih godina raste i iznosi oko 20 posto. Uglavnom izvoze u zemlje Europske unije – Austriju, Sloveniju, Njemačku, Italiju, Francusku, Belgiju, Nizozemsku; potom u Veliku Britaniju, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru, a dio vina dospijeva i u Sjedinjene Američke Države.

“Naša vinarija posebno je atraktivna gostima Europske unije. Najviše nas posjećuju gosti iz Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Francuske…, a veliki broj ih dolazi s azijskog tržišta. No, ove godine, zbog čitave situacije koja je snažno utjecala na industriju putovanja, ipak je najviše gostiju iz Hrvatske, istinskih vinoljubaca, ali i onih koji su vidjeli na fotografijama naše imanje pa ga svakako žele posjetiti. Iako smo na početku pandemije uistinu mislili da ove godine od turizma neće biti ništa, već prvih dana popuštanja mjera u svibnju dobili smo dosta upita. Ljudi su se zaželjeli normalnog života, putovanja, dobrih vina. Istra je atraktivna destinacija, automobilom se dolazi relativno brzo iz europskih gradova, vole nas gurmani i ljubitelji vina, a industrija putovanja vrlo je fleksibilna i brzo se oporavlja nakon kriza. Ipak, opseg gostiju u odnosu na prošlu godinu očekivano je u padu, a u našoj vinariji iznosi 50 posto prometa. No, optimisti smo pa u kolovozu i posezoni očekujemo porast posjeta i nadamo se da će se već iduće godine sve vratiti na staro”, objašnjava Kabola.

Neraskidivi dio

Inače, Vinarija Kabola ima 20 hektara vinograda i godišnje proizvede oko sto tisuća boca vina, a prve butelje napunio je Markežićev djed Ivan još 1891. Kako kaže Markežić, svi pokazatelji upućuju na to da će i ove jeseni biti još jedna dobra berba. “Iako još uvijek čuvamo jednu butelju Momjanskog muškata iz te godine, kao godinu utemeljenja našeg brenda smatramo 1981. godinu kada je moj otac počeo nuditi prve butelje svoga vina u obiteljskom restoranu u Kremenju. Malvazija, teran i muškat bila su stolna vina, jednostavnije proizvodnje – jer za nešto ozbiljnije trebali smo najmanje deset hektara vinograda za jednu sortu, a to je osamdesetih bilo za nas nemoguće. U našoj obitelji vino je stil života, s njim živimo, neraskidivi je dio naše istarske tradicije, duboko poštujemo prirodu, živimo u suglasju s njom i minimalno interveniramo u vinogradu i ponosni smo što smo još 2009. godine prešli na ekološku proizvodnju vina i maslinovih ulja.

Priroda nam to na neki način vraća iznimnom kvalitetom grožđa i maslina”, poručuje Markežić.

Komentirajte prvi

New Report

Close