‘Očekuje nas puno posla, hrvatskom i tržištu regije treba predstaviti sve mogućnosti koje pružaju novi brendovi. Njihovo nam povjerenje otvara puteve novim ulaganjima’

Autor: Darko Bičak , 01. kolovoz 2021. u 22:00
Viktor Bijelić, direktor osječke tvrtke Bijelić CO/DUBRAVKA PETRIĆ/PIXSELL

Novi inozemni partneri su nas prepoznali kao pouzdanog strateškog partnera koji daje najkvalitetniju distribucijsku mrežu njihova bogatog portfelja.

Kako je započela poslovna priča koja spaja Kinu i Hrvatsku, kakvi su trendovi u potrošačkoj i funkcionalnoj elektronici u našoj zemlji i globalno, koliko je pandemija Covida-19 poremetila razvoj i planove razvoja tehnologije te generalnog poslovanja tvrtki, govori Viktor Bijelić, direktor osječke tvrtke Bijelić CO koja je regionalni distributer za veliki broj tehnoloških brendova iz Kine.

Koji su trenutačno trendovi na tržištu tehnoloških gadgeta na tržištu i razlikuje li se fokus u Hrvatskoj od onog u Europi?

Ono što će zacijelo obilježiti naredno razdoblje bit će ubrzani razvoj proizvoda koji se temelje na razvoju 5G tehnologije te koji zahvaljujući njoj otvaraju nove prostore u daljnjoj digitalizaciji privatnog i poslovnog života te ga, pravilnim korištenjem, uvelike čine lakšim i jednostavnijim, brišući fizičke granice. Očekuje se da će 5G mreža na svoj način ostvariti revoluciju u različitim sektorima te dati novu i dodatnu dimenziju mobilnim odnosno pametnim uređajima.

Svi mi prije samo desetak godina nismo mogli zamisliti mogućnosti koje danas nude npr. pametni satovi, fitness narukvice, slušalice i različiti zvučnici te punjači, a jednako tako ni ono što nam nude uređaji poput danas itekako dostupnih – i korisnički i cjenovno – kamera, pametnih zvona, pametne rasvjete, različitih uređaja za kućanstvo, poput pametnih/robotskih usisivača, kuhala itd.

Svime time jednostavno možemo upravljati našim mobilnim uređajem, neovisno o tome gdje se nalazimo te planirati vrijeme i aktivnosti unaprijed i s jasnim ciljevima.

Dakle, digitalizacija u još jačem tempu uz korištenje prednosti visokih tehnologija ostaje imperativ koji će se razvijati još jačom dinamikom pri čemu Hrvatska prati trendove Europe i svijeta, dok korištenje mogućnosti ostaje sukladno razini znanja svakog pojedinog korisnika – fizičke ili pravne osobe i želji da napravi korak dalje.

54

posto prihoda iz 2019. ostvarila osječka tvrtka u prvih šest mjeseci 2021., a najjači prodajni mjeseci tek slijede

Koliko je pandemija korone poremetila neke tehnološke trendove i planove?

Vjerujem da ćemo se svi složiti da danas na tržištu gotovo i ne postoji brend koji situacija uzrokovana pojavom koronavirusa nije okrznula i na njega utjecala. U situaciji koju teško da smo mogli zamisliti, svi smo bili primorani prilagoditi svoje poslovanje i procese, kako bismo zadržali stabilnost i povjerenje na tržištu, odnosno kako bismo se prilagodili izazovu koji se našao pred svima nama.

Kad govorimo konkretno o Bijelić CO moram istaknuti da pandemija naše planove zapravo nije poremetila, no svakako ih je preusmjerila, dovodeći nas na neke druge kolosijeke, na kojima smo uporno nastavili širiti svoju distribucijsku mrežu.

Pritom smo nastavili osluškivati potrebe i zahtjeve naših kupaca i tržišta, prateći trendove koje nameće trenutak u kojem svi živimo.

Znamo da naši kupci od nas kao distributera s pravom očekuju da gledamo korak, dva unaprijed, stoga se, svjesni da je stalna inovacija ključ uspjeha, nastojimo kretati u tom smjeru i tržištu kontinuirano dovoditi nove brendove i proizvode.

Koji su vaši glavni brendovi koje zastupate?

Naglasak naše poslovne strategije i njene provedbe je na dovođenju i etabliranju novih brendova na naše tržište, brendova koji su itekako globalno poznati, a kojih u Hrvatskoj još nema, no koji su postigli značajan uspjeh uz veliku prihvaćenost među korisnicima u europskim zemljama poput Španjolske i Njemačke.

Konkretno, riječ je o sljedećim brendovima: 360 Smart Life, Amazfit te IMILab. Kako stalno tražimo i otvaramo nove prostore, u planu je dolazak još nekih brendova, a koje ćemo hrvatskoj javnosti otkriti u skorijoj budućnosti odnosno po finalizaciji svih potrebnih radnji.

Ono što nam dolazi već prvog dana rujna jest predstavljanje brenda 360 Smart Life, kada ćemo hrvatskoj javnosti u suradnji s našim partnerom Emmezetom predstaviti potencijal i proizvode koji stoje iza ovog sve traženijeg brenda, koji proizvodnim programom prilagođen odraslima i djeci, svakodnevicu čini zanimljivijom, lakšom i jednostavnom.

Svjesni smo koliko su npr. Robot Vacuum usisavači postali omiljeni kućni pomagači, a ovaj je brend išao korak ispred i dodatno unaprijedio proces usisavanja i brisanja, dajući još veću vrijednost za novac, štedeći pritom vrijeme onih koji ga koriste.

Proteklih godina svjedočimo meteorskom uzletu sportskih satova i narukvica?

Da, u tom segmentu je i Amazfit, svjetski brend poznat po prodaji pametnih satova, narukvica te usmjeren na fitness segment potrošača, a koji od početka 2021. prolazi process rebrandinga te ime mijenja u Zepp.

Podsjetimo, u siječnju 2020. Amazfit je prisustvovao na CES 2020 u Las Vegasu gdje je predstavio nove proizvode pametnih satova čime se popeo na ljestvicu najpoznatijih brendova pametnih satova i fitness narukvica.

IMILab je sljedeći brend koji ćemo s mnogo entuzijazma nuditi hrvatskom tržištu, a uključuje nadzorne kamere opremljene najmodernijom tehnologijom umjetne inteligencije, koja prepoznaje objekte koji stvaraju toplinu pa tako razlikuje kućnog ljubimca, čovjeka ili neki treći pokretni objekt. Pruža izvrsnu noćnu i dnevnu kvalitetu slike, dok uspješno podnosi razne vremenske uvjete i promjene temperature.

Je li korona poremetila ozbiljnije logističke dobavne pravce iz Kine (odakle vaši brendovi uglavnom dolaze), a u odnosu na neke drugo dobavljače iz Europe ili Sjeverne Amerike?

Epidemija korone svakako je utjecala na brzinu isporuke uređaja, kao i na stabilnost logističkih procesa. To nas nije obeshrabrilo, već smo se u svakom trenutku nastojali prilagoditi trenutačnoj situaciji koja nas je sve zatekla. Treba naglasiti da se cijena uvećala za i do 5 puta, a brzina isporuke je bila izuzetno smanjena.

Primjera radi, u 12. mjesecu 2020. godine dobavljivost je bila gotovo nemoguća, a ista se situacija protegla do ožujka 2021., kada je napokon krenula stabilizacija logističke nabavke i kada smo ponovo mogli zapravo nešto sa sigurnošću i planirati.

Kakva je sadašnja pozicija vaše tvrtke na tržištu?

Sadašnja pozicija tvrtke Bijelić Co rezultat je 25-godišnjeg kontinuiranog, predanog i sustavnog rada na području distribucije, vođenog načelima visokih standarda poslovanja, redovitog i pomnog praćenja tržišta te prilagođavanja potrebama i promjenama koje se svakodnevno događaju na nacionalnim i međunarodnim tržištima.

Navedenom svjedoči i podatak da se tvrtka Bijelić Co nalazi na ljestvici 1000 najvećih uz kontinuiran rast. Uzimajući u obzir potrebe, kao i želje hrvatskog tržišta potrošačke elektronike, a vjerujući u snagu naše distribucije te dosadašnja znanja i vrijedna iskustva, proširili smo portfelj brendova. Unatoč krizi uzrokovanoj pojavom koronavirusa, s ponosom mogu reći kako je naše poslovanje u usponu.

S obzirom na to da smo već od kraja 2015. godine bili uključeni u razvojne projekte drugih subjekata u Kini na području virtualne tehnologije, uvođenje jednog od najpoznatijih brendova na tržište, Xiaomija, koji je ponosno preuzeo srebrnu medalju u svijetu po broju isporučenih telefona, novi inozemni partneri su nas prepoznali kao sigurnog i pouzdanog strateškog partnera koji osigurava najkvalitetniju distribucijsku mrežu svog bogatog portfelja.

Kako vam je tekao razvoj?

Kao i svaka druga tvrtka, imali smo uspona i padova. Ipak, misija koja nam se nekad možda činila nemogućom, danas je postala moguća. Našu poslovnu priču započeli smo kao distributer pića, a u svijet tehnologije koja nas je uvijek i osobno i poslovno zaokupljala, uplovili smo krajem 2015. godine distribucijom VR tehnologije kroz našu tvrtku 9D Reality d.o.o., odnosno konkretno VR naočala, ne znajući u potpunosti koje će sve izazove tržište postaviti pred nas.

Tada smo možda smatrali da je to veliki zalogaj za nas, no danas, zahvaljujući predanosti zaposlenika, ustaljenim poslovnim procesima, našim znanjima i iskustvima, kao i vrijednoj poslovnoj mreži, doista vjerujemo u snagu naše distribucijske mreže te znamo da je ta 2015. godina zapravo označila prekretnicu u našem poslovanju.

Povjerenje novih globalnih partnera dodatan nam je vjetar u leđa koji će otvoriti putove za nastavak ulaganja i daljnja poglavlja poslovanja.

Pogledamo li naše brojke, možemo reći da imamo kontinuiran rast poslovnih prihoda, koji su u 2020. u odnosu na 2019. narasli za 50,16 posto, dok u ovoj godini očekujemo nastavak tog trenda jer smo u prvih šest mjeseci ove godine, unatoč pandemiji, zadržali rast, odnosno ostvarili 54 posto ukupnih poslovnih prihoda prethodne godine, dok su najjači prodajni mjeseci u godini tek pred nama.

Kakvi su vam planovi za naredno razdoblje?

Naši daljnji planovi temeljit će se, prije svega na vrijednim dosadašnjim iskustvima, kao i na dosljednosti, upornosti i želji da tržištu učinimo dostupnim ono najbolje. U prilog tome govori činjenica kako nas ni ovo vrlo nestabilno vrijeme nije spriječilo da svojim korisnicima, čije potrebe kontinuirano osluškujemo, osiguramo brzu i efikasnu dostupnost novih brendova, u čiji potencijal vjerujemo.

Naša spremnost na suočavanje sa svakodnevnim izazovima, primjena zahtjeva s globalnog na lokalno tržište te visokoučinkovita distribucijska mreža bile su temeljni razlozi zbog kojih smo odlučili pomicati granice poslovanja.

Vjerujemo kako nas očekuje jako puno posla, jer hrvatskom tržištu treba predstaviti sve mogućnosti koje pružaju novi brendovi. Želimo obogatiti ne samo hrvatsko, već austrijsko, crnogorsko i slovensko tržište, na kojima smo već etablirani.

Sukladno zahtjevima naših potrošača, sve navedeno nastojat ćemo dodatno podržati i otvaranjem novog webshopa pod nazivom Venkon, a koji će pratiti i intenzivna komunikacija na društvenim mrežama poput Facebooka, Instagrama, Tik Toka i LinkedIna, jer smo temeljem trendova, praćenja industrije te razgovora s našim kupcima itekako svjesni da je ovaj segment ono što ni jedna ozbiljna kompanija ne smije zanemariti i u što je, s ciljem prvenstveno edukacije tržišta kod proizvoda poput onih koje nudimo, ali i s ciljem pozicioniranja kompanije kao kvalitetnog partnera i poslodavca, zapravo nužna infrastruktura poslovanja u 21. stoljeću.

Komentirajte prvi

New Report

Close