Poslovna 2022.
Ivan Kršić

Obnova i gradnja željezničke infrastrukture od Karlovca do mađarske granice

Predstojeća 2022. bit će dinamična, ali i izazovna jer cilj nam je uz redoviti tijek prometa paralelno izvoditi radove na obnovi i gradnji željezničke infrastrukture .

Ivan Kršić
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: PD

Unatoč tome što smo u prošloj, ali i u ovoj godini zbog koronakrize morali prilagoditi planiranu dinamiku provedbe infrastrukturnih projekata, vrlo smo zadovoljni time što smo ostvarili velik dio zadanih ciljeva za poslovnu 2021. godinu. Radovi na modernizaciji i elektrifikaciji pruge Zaprešić – Zabok, dugoj 24 kilometra, pri samome su kraju, baš kao i oni na teretnome dijelu kolodvora u Rijeci.

Predstojeća 2022. bit će dinamična, ali i izazovna jer cilj nam je uz redoviti tijek prometa paralelno izvoditi radove na obnovi i gradnji željezničke infrastrukture od Karlovca do mađarske granice.

Radovi na trenutačno najvećemu infrastrukturnom projektu u Republici Hrvatskoj, rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, dodatno će se intenzivirati u godini pred nama. Nastavljamo s radovima na dionici od Dugog Sela do Križevaca, a za dionicu Hrvatski Leskovac – Karlovac uskoro očekujemo odabir izvođača radova.

Osim toga u idućoj godini planiramo završiti radove na nadogradnji i elektrifikaciji pruge Vinkovci – Vukovar, koji su u punome jeku, kao i one na obnovi pruge od Savskog Marofa do zagrebačkoga Zapadnog kolodvora.

Projekti koje provodimo zahtjevni su i višegodišnji. Svjesni smo njihove kompleksnosti, no u revitalizaciju cjelokupne željezničke mreže duboko smo zakoračili i od nje ne odustajemo kao ni od prilike da uz pomoć bespovratnih europskih sredstava nastavimo raditi na stvaranju brze, sigurne i ekonomski konkurentne prometne usluge.

Većina naših infrastrukturnih projekata vezana je uz rekonstrukciju postojeće i izgradnju nove željezničke infrastrukture na koridorima RH1 i RH2. Trenutačno su u fazi projektiranja projekti u vrijednosti četiri milijarde eura, u postupku javne nabave za radove projekti u vrijednosti dodatnih 550 milijuna eura, dok vrijednost radova koji su u tijeku u ovome trenutku iznosi 850 milijuna eura.

Zaslužujemo imati željeznicu u rangu europske, a modernizacija cjelokupnoga hrvatskog željezničkog sustava trenutačno je jedna od najvećih investicija u prometnu infrastrukturu Republike Hrvatske.

Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ infrastrukture

New Report

Close