Ivan Šikić, bivši novinar, odlučio se za poduzetništvo početkom devedesetih godina kada je ono bilo za mnoge mlade ljude mamac i nov izazov. Do 1988. radio je u Vjesniku, a potom u tjedniku Arena i kao fotoreporter često je putovao i pisao o ljudima koji su se bavili liječenjem na bazi bilja i koje je zanimala fitomedicina. Tada je bila i vrlo skromna ponuda proizvoda poput raznih biljnih preparata i dodataka prehrani, dok je otvaranje biljnih apoteka tek krenulo.
Šikić je otvorio malu prodavaonicu na zagrebačkoj Remizi, u kojoj je zaposlio sestru i mamu koja je radila sve do prošle godine kad je otišla u mirovinu. Tvrtku je osnovao 1992. i nazvao je Encian po poznatoj ljekovitoj biljci s plavim i žutim cvjetićima. U svijetu je to zaštićena biljka koja raste na planinskim proplancima i njezino ime Šikiću je bilo zvučno, a pored toga Encian simbolizira ljekovitost i prirodu. Šikić je u početku imao samo maloprodaju, ali ubrzo je njegova tvrtka Encian prva tržištu ponudila šumeće tablete, nekomercijalni jabučni ocat i kapsule. Tada su imali samo distribuciju, a poslije su počeli razvijati vlastitu robnu marku s kojom se krenulo 1995. godine. Tih godina tržištu su ponudili prve robne marke, a 2003. napravili su punu liniju asortimana dodataka prehrani u tabletama i kapsulama. Asortiman pod imenom “Snaga prirode” bila je prva linija s 40 proizvoda kojom se pokrio i kompletan prodajni asortiman. Encian je radio sa svim ljekarnama, običnima i biljnima, no biljne su se ubrzo počele zatvarati i zapravo nikada nisu na tržištu zaživjele. U prvo su se vrijeme zatvarale jer nije bila uređena zakonska regulativa, tumači Šikić. Poslije je pak bilo previše ograničenja koje ljekarne nisu mogle izdržati. Nakon toga je regulativa olabavila, ali tada su došli veliki trgovački lanci i drogerije, i to je bio kraj biljnih ljekarni. Danas ih se, procjenjuje Šikić, može nabrojiti na prste za razliku od nekada kad ih je samo u Zagrebu bilo između 50 i 60. Encian je veći iskorak napravio 2003. promocijom vlastita brenda u koji je uloženo puno truda i novca. Kako su, kažu, radili na novim proizvodima tako su usput učili iskorištavajući prilike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Bravo Encian!
Da je g. Šikić kojim slučajem farmaceut, a ne fotoreporter on bi 1992. godine unjesto male biljne apoteke otvorio malu Privatnu ljekarnu , a ona bi danas zbog “mrežnih ograničenja” na tržištu vrijedila puno više od 5,2 milijuna kuna. S druge strane očito je g.Šikić kao novinar pokazao proizvodnu inventivnost i poduzetnički rizik, koji u postojećem sustavu očito nedostaju farmaceutima.
Uključite se u raspravu