Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Novi Pravilnici o evidenciji o radnIcima i obračuna plaća

Autor: Poslovni.hr
20. travanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Riješene dvojbe u odnosu na prethodne pravilnike

U Narodnim novinama broj 37 objavljeni su novi pravilnici: Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima i Pravilnik o sadržaju obračuna plaće, naknade plaće ili otpremnine, a stupaju na snagu 1. svibnja. Stupanjem na snagu novih pravilnika prestaju vrijediti prethodni pravilnici: Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (NN 66/10) i Pravilnik o sadržaju obračuna plaće, naknade plaće ili otpremnine (NN 81/10). Bitna novina u odnosu na prethodni Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (u nastavku – Pravilnik) jest u tome što je riješena dvojba iz prethodnog Pravilnika u kojem prostoru je poslodavac dužan imati evidenciju o radnom vremenu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prema novom Pravilniku poslodavac je obvezan imati evidenciju o radnom vremenu u svom sjedištu, a ako šest ili više radnika obavlja poslove izvan sjedišta poslodavca, poslodavac je dužan imati evidenciju o radnom vremenu u izdvojenoj poslovnoj jedinici, odnosno prostoru. Također evidentiranje početka i završetka rada radnika, što je najviše stvaralo problema poslodavcima, u primjeni je promijenjeno tako da je poslodavac dužan voditi evidenciju ako je obveza evidentiranja tih podataka ugovorena kolektivnim ugovorom, sporazumom sklopljenim između poslodavca i radničkog vijeća, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu. Ako je tako ugovoreno, poslodavac je obvezan evidentirati radnike na završetku sljedećega radnog dana za prethodni radni dan te ako podatak nije poznat, odmah nakon saznanja. Također bitna novina u odnosu na prethodni Pravilnik o sadržaju obračuna plaće, naknade plaće ili otpremnine jest ta što je unesena odredba da poslodavac u obračun plaće za radnika nije obvezan navoditi podatke koji u mjesecu za koji se plaća ili naknada plaće isplaćuje ne postoje. Time je riješena dvojba u odnosu na prethodni Pravilnik koja je mnogim poslodavcima stvarala problema zbog drugačijeg postupanja inspekcije rada u odnosu na mišljenje mjerodavnog ministarstva.

U Narodnim novinama broj 37 objavljeni su novi pravilnici: Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima i Pravilnik o sadržaju obračuna plaće, naknade plaće ili otpremnine, a stupaju na snagu 1. svibnja. Stupanjem na snagu novih pravilnika prestaju vrijediti prethodni pravilnici: Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (NN 66/10) i Pravilnik o sadržaju obračuna plaće, naknade plaće ili otpremnine (NN 81/10). Bitna novina u odnosu na prethodni Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (u nastavku – Pravilnik) jest u tome što je riješena dvojba iz prethodnog Pravilnika u kojem prostoru je poslodavac dužan imati evidenciju o radnom vremenu.

Prema novom Pravilniku poslodavac je obvezan imati evidenciju o radnom vremenu u svom sjedištu, a ako šest ili više radnika obavlja poslove izvan sjedišta poslodavca, poslodavac je dužan imati evidenciju o radnom vremenu u izdvojenoj poslovnoj jedinici, odnosno prostoru. Također evidentiranje početka i završetka rada radnika, što je najviše stvaralo problema poslodavcima, u primjeni je promijenjeno tako da je poslodavac dužan voditi evidenciju ako je obveza evidentiranja tih podataka ugovorena kolektivnim ugovorom, sporazumom sklopljenim između poslodavca i radničkog vijeća, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu. Ako je tako ugovoreno, poslodavac je obvezan evidentirati radnike na završetku sljedećega radnog dana za prethodni radni dan te ako podatak nije poznat, odmah nakon saznanja. Također bitna novina u odnosu na prethodni Pravilnik o sadržaju obračuna plaće, naknade plaće ili otpremnine jest ta što je unesena odredba da poslodavac u obračun plaće za radnika nije obvezan navoditi podatke koji u mjesecu za koji se plaća ili naknada plaće isplaćuje ne postoje. Time je riješena dvojba u odnosu na prethodni Pravilnik koja je mnogim poslodavcima stvarala problema zbog drugačijeg postupanja inspekcije rada u odnosu na mišljenje mjerodavnog ministarstva.

Ivan Sarić, dipl. iur., pravni savjetnik

Autor: Poslovni.hr
20. travanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close