Nova usluga Hrvatske pošte, produkt solidarnosti, za sad samo za umirovljenike koji su klijenti HPB-a

Autor: Suzana Varošanec , 08. travanj 2020. u 15:18
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Ni jedna druga poslovna banka nije nam se obratila sa zahtjevom da i njihovim umirovljenicima isplatimo sredstva s njihovih računa na adresi, pojašnjavaju iz Hrvatske pošte.

Očekuje se da će zbog epidemije korona virusa u cilju čuvanja svoje zdravstvene sigurnosti, ali u mjeri koju je trenutno nezahvalno procjenjivati, sve više rasti broj umirovljenika koji će biti životno zainteresirani za primanje mirovine na svojoj kućnoj adresi.  Riječ je o tradicionalnoj usluzi Hrvatske pošte poznatoj brojnim umirovljenicima i trenutno tako svoja sredstva zaprima oko 80.000 umirovljenika, uglavnom onih kojima je mogućnost dostave mirovine poštom ostavljena jer su umirovljeni prije 2014.  Ipak, to znači da je koristi  oko 7% od ukupno 1,24 milijuna umirovljenika.

No, njihov broj izgleda da tek blago počinje rasti s aktualnom isplatom mirovina za ožujak korisnicima računa otvorenih u bankama, odnosno u skladu s najavama Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (HZMO) s dva dana ranijom isplatom (8. travnja), po svemu sudeći zbog dovoljno vremena za organizaciju zdravstveno sigurnog šopinga uoči Uskrsa.

Za razliku od poslovične usluge koja se ugovora uz naknadu, neovisno o poslovnoj banci preko koje se isplaćuje, posrijedi je nova usluga Hrvatske pošte koju grade s Hrvatskom poštanskom bankom na korporativnoj solidarnosti sa starijom populacijom: korisnicima mirovina koji svoja sredstva inače primaju na  tekući račun kod HPB-a, ako se odluče sigurnije zaprimiti svoja sredstva ne izlazeći iz svojih domova, HP je pružio mogućnost  primanja  na svojoj kućnoj adresi, bez naknade.

O novoj mogućnosti iz HP-a su izvijestili tijekom proteklog tjedna kako bi zainteresirani umirovljenici stigli predate svoje zahtjeve, što je izgleda tek mali broj i učinio iz redova ove skupine klijenata HPB-a. Na naš upit u vezi konkretne usluge, kako suradnje s HPB-om, ali isto  i  glede potencijalne suradnje s drugim poslovnim bankama,  iz  Pošte pojašnjavaju kako obavljaju poslove platnog prometa, pa tako i isplate po računima klijenata Hrvatske poštanske banke na temelju Okvirnog ugovora o strateškom partnerstvu i eksternalizaciji dijela poslova iz domene platnih i ostalih usluga HPB-a.

“Hrvatska poštanska banka eksternalizirala je Hrvatskoj pošti obavljanje poslova isplata novca u gotovini na teret transakcijskih računa koje klijenti, fizičke osobe, imaju otvorene u HPB-u. U suradnji s HPB-om omogućili smo umirovljenicima koji mirovine primaju putem računa u HPB-u isplatu mirovinskih primanja na njihovoj adresi. Isplata se obavlja kao da je klijent, odnosno umirovljenik na šalteru u poštanskom uredu, uz autorizaciju isplate s HPB-om te sve ostale provjere potrebne za obavljanje isplate s računa.

Ni jedna druga poslovna banka nije nam se obratila sa zahtjevom da njihovim umirovljenicima isplatimo sredstva s njihovih računa na kućne adrese,  vjerojatno zbog činjenice da je za realizaciju istog potrebno eksternalizirati ove poslove Hrvatskoj pošti. Za eksternalizaciju je potrebno odobrenje HNB-a”, navodi se u odgovoru HP-a.

Kako se čini  nakon što se  izjalovio zahtjev  Sindikata umirovljenika Hrvatske i Matice umirovljenika Hrvatske da se  mirovine dostavljaju poštom – u cilju zdravstvene  zaštite, na kućne adrese svih korisnika,  tako će nova usluga kao produkt solidarnosti privremeno izgleda biti  ‘rezervirana’ samo za umirovljenike koji su klijenti HPB-a, ili kako neki primjećuju, moguće i za one koji se eventualno odluče to postati.

Komentirajte prvi

New Report

Close