Hrvati za mobitel najradije biraju Nokiju, koju ujedno i najčešće kupuju. Kako doznaje Poslovni dnevnik, čak 40 posto korisnika mobilne telefonije u Hrvatskoj razgovara preko mobitela marke Nokia kojoj je prvi rival Sony Ericsson. Rezultat je to najnovijeg istraživanja agencije Puls o preferencama hrvatskih korisnika mobitela.
Pet marki
Puls je došao do podatka da tržištem mobilnih aparata u Hrvatskoj gospodari pet tržišnih marki. Prva je Nokia s najvećim tržišnim udjelom od 40 posto, zatim Sony Ericsson i Samsung sa 19 posto udjela, pa Siemens sa 14 posto i Motorola sa 13 posto tržišnog udjela. Također je zanimljivo da 14 posto korisnika ni ne zna koji mobitel posjeduje. Građani u pravilu mobitel kupuju izravno od mobilnih operatera. Prema podacima Pulsa 60 posto od ukupne prodaje mobitela u Hrvatskoj ostvari se kroz mrežu poslovnica T-Mobilea, Vipneta i Tele2. Kod nekih marki, poput Motorole, taj je postotak visokih 90 posto. No, kako doznajemo od zastupnika vodećih mobilnih marki, drugi važan prodajni kanal su specijalizirane trgovine. “Sony Ericsson svoje modele, osim kroz prodajnu mrežu sva tri hrvatska operatera, plasira i kroz vlastitu mrežu ovlaštenih distributera u Hrvatskoj među kojima su MSAN, Microline i Intelkom, kao i kroz mrežu njihovih prodajnih partnera”, izjavila je Lahorka Cvitković, glasnogovornica Sony Ericssona za Hrvatsku. Kad biraju mobitel, građani, prema istraživanju Pulsa, na prvo mjesto stavljaju izdržljivost. Za čak 67 posto muškaraca i 66 posto žena to je odlučujući čimbenik pri kupnji novog mobitela. Na drugom mjestu je cijena koju kao važan faktor izdvaja više od 60 posto ispitanika. Privlačan dizjan uređaja, preferirani brend i veličina ekrana potencijalnim kupcima su podjednako bitni. Žene, njih 50 posto, u pravilu će izabrati mobitel koji im ljepše izgleda, dok muškarci preferiraju veličinu ekrana, što kao važan čimbenik izdvaja 42 posto ispitanika. Dodaci kao što su kamera i MP3 player mnogo su važniji ženskom djelu populacije nego muškarcima. Naime, 40 posto žena radije će odabrati mobitel koji ima kvalitetniju kameru. Puls je također došao do zaključka da su žene pri odabiru mobitela sklonije poslušati savjet svojih bližnjih i prijatelja, što čini njih 47 posto, pa čak i preporuku prodajnog osoblja u trgovini što će rado saslušati njih 34 posto. Adrijan Vazdar, direktor Motorole za Hrvatsku, Sloveniju i BiH kaže da se kod nas još bolje prodaju jeftiniji modeli mobitela. No dodaje da u posljednje vrijeme bilježe sve bolje rezultate u prodaji skupljih modela, naročito onih namijenjenih poslovnim korisnicima. “Većina prodanih modela može se svrstati u niži srednji cjenovni razred. Ipak, u posljednje vrijeme primjećujemo porast prodaje i nešto skupljih mobitela s naprednijim funkcijama, što je najčešći izbor poslovnih ljudi. Naime, sve je jači trend pametnih mobitela koji ne omogućuju samo telefoniranje i slanje SMS-a i MMS-a već i provjeravanje e-mailova”, kaže Vazdar.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu