U vrijeme kada je osnovan 1992. godine, Pan-pek je bio prvo privatno poduzeće za proizvodnju pekarskih i slastičarskih proizvoda. Pekaru su registrirala tri partnera u obiteljskoj kući u predgrađu Zagreba u naselju Borčec s ambicijom da osiguraju svoj dio tržišnog kolača među obrtima i tadašnjim velikim pekarama koje još nisu imale jasnu vlasničku strukturu. Jedan od njih je i direktor Ivan Parać po struci diplomirani inženjer tehnologije.
Počeli s Unikonzumom
Parać govori kako mu se oduvijek sviđao onaj dio zapadnoeuropske kulture koji je njegovao slastice i peciva, ali kad je prvi put 1992. posjetio jednu pekaru u Austriji kraj Salzburga, razočarao se. Mislio je naime da pekara kao i prodavaonica moraju izgledati poput apoteke. Prve proizvode Pan-pek je prodavao ondašnjem Unikonzumu, staračkim domovima i trgovinama u susjedstvu. Kako su odmah uveli nove proizvode, tvrtka se počela ubrzo razvijati i 1994. partneri kupuju bivšu tvornicu kože Derma u Vukovarskoj ulici u Zagrebu gdje podižu novi proizvodni pogon sa već stotinjak zaposlenih. U 2001. godini prodaju objekte i počinju graditi suvremenu i potpuno automatiziranu tvornicu pekarskih i slastičarskih proizvoda u Planinskoj ulici površine 10.000 kvadratnih metara u koju se useljavaju iduće godine.Prošle godine Pan-pek je kupio Đakovštinu u stečaju gdje se sada proizvode tanka tijesta i pekarski proizvodi. Parać kazuje kako su tamo bili prvo u najmu i tek su kasnije kupili tvornicu Tena od Hypo banke koja je bila najveći vjerovnik Đakovštine. Zadržali su 100 radnika koji danas rade u sestrinskoj tvrtki Pan-pek Đakovo, trude se i možda ove godine poslovanje bude pozitivno. U Đakovo je premiještena i cjelokupna proizvodnja tijesta koja je bila u Zagrebu. Kad je ulazio u drugo desetljeće postojanja, Pan-pek je imao uvedeni sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001:2000 i HACCP. Vlastita maloprodajna mreža omogućila im je da na tržište plasiraju više od 200 pekarskih proizvoda od kojih se mnogi do početka devedesetih nisu u Hrvatskoj proizvodili.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.jo daj ne ser… te pokvarili ste se kao i svi proizvođaći niste ni sjena od onoga što ste bili napočetku
proizvodi su vam sve manj i manj a sve skuplji i skuplji
prestao kupovati prije dvije godine
lp
Tako je .
Male tvrtke su ko mačke , imaju 9 života .
Kako god ih baciš dočekaju se na noge .
Ako je prevelika kriza potiho rade u sivoj zoni .
Kao danas , na primjer .
Upravo obrnuto. Mnoge velike hrvatske firme ce propasti jer su ovisile o politici i drzavnoj potrosnji. Male firme ce uvijek imati mjesta na trzistu, kao sti imaju i u US i u EU svugdje.
Uključite se u raspravu