Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Modernizacija tenka M-84 odlična preporuka za kuvajtski natječaj

Autor: Saša Vejnović
06. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

U Specijalnim vozilima na hrvatske tenkove otpada oko petine proizvodnje, ali budući da se računa na proizvodnju oklopnjaka i na modernizaciju kuvajtskih tenkova M-84, vojni i civilni sektor mogli bi se približiti planiranom omjeru 50:50

SLAVONSKI BROD – Tvrtka “Specijalna vozila”, koja posluje u sklopu holdinga “Đuro Đaković”, ove godine očekuje porast prihoda od najmanje 10 posto u odnosu na prošlogodišnjih 123 milijuna kuna. Predsjednik Uprave Bartol Jerković za optimistične prognoze ima osnove. Naime, u veljači je potpisan ugovor s Hrvatskim željeznicama vrijedan 252 milijuna kuna, očekuje se odluka Ministarstva obrane o modernizaciji tenkova M-84, a ove bi godine trebao biti potpisan i ugovor o proizvodnji 126 oklopnih vozila vrijedan, prema procjenama, oko 200 milijuna eura.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Novi sustavi
Modernizacija prvog tenka M-84 sustavima koji su razvijeni u projektu “Degman” završena je u pogonima “Specijalna vozila”, a sada je na potezu Ministarstvo obrane. Naime, hrvatske Oružane snage imaju šezdesetak tenkova M-84 koje bi trebalo modernizirati, a zeleno svjetlo za taj posao vjerojatno će se dati usvajanjem Dugoročnog plana razvoja Oružanih snaga. Prema nekim procjenama, modernizacija bi trajala idućih deset godina, no vrijednost tog posla još je javnosti nepoznata. Naime, dok se taj dokument ne usvoji u MORH-u, ne žele govoriti o cijeni posla, kao ni o broju tenkova koji će se modernizirati. Poslovni dnevnik prvi donosi slike prvoga moderniziranog tenka koji se nalazi u pogonima “Specijanih vozila”. Završeni tenk je u hali s još nekoliko tenkova M-84 koji se tamo nalaze na redovnom održavanju, a možda će upravo oni biti sljedeći modernizirani. Prema Jerkovićevim riječima, modernizacijom taj dvadesetak godina stari tenk dobiva nekoliko novih sustava poput reaktivnoga eksplozivnog oklopa, termovizijskog sustava, novoga komunikacijskog sustava i još nekih poboljšanja. “Poboljšanja ovog tenka razvijena su u projektu ‘Degman’ i uvjeren sam da smo dobro odradili svoj posao”, kazao nam je Jerković, demantirajući tvrdnje da je “Degman” propao projekt. Riječ je, naime, o razvoju novog tenka nazvanog Degman koji je trebao nastati na bazi M-84, no zaustavljen je nakon što je ministar obrane Berislav Rončević izjavio da MORH za taj tenk nije zainteresiran. Da čitav posao ne bi bio uzaludan, neki sustavi koji su razvijeni u tom projektu ugradit će se u M-84, što bi “Specijalnim vozilima” bila dobra preporuka za buduće poslove. Naime, uskoro će krenuti modernizacija kuvajtskih tenkova istog tipa, a modernizacija za MORH slavonskobrodskoj tvrtki bila bi odlična preporuka na kuvajtskom natječaju.

SLAVONSKI BROD – Tvrtka “Specijalna vozila”, koja posluje u sklopu holdinga “Đuro Đaković”, ove godine očekuje porast prihoda od najmanje 10 posto u odnosu na prošlogodišnjih 123 milijuna kuna. Predsjednik Uprave Bartol Jerković za optimistične prognoze ima osnove. Naime, u veljači je potpisan ugovor s Hrvatskim željeznicama vrijedan 252 milijuna kuna, očekuje se odluka Ministarstva obrane o modernizaciji tenkova M-84, a ove bi godine trebao biti potpisan i ugovor o proizvodnji 126 oklopnih vozila vrijedan, prema procjenama, oko 200 milijuna eura.

Novi sustavi
Modernizacija prvog tenka M-84 sustavima koji su razvijeni u projektu “Degman” završena je u pogonima “Specijalna vozila”, a sada je na potezu Ministarstvo obrane. Naime, hrvatske Oružane snage imaju šezdesetak tenkova M-84 koje bi trebalo modernizirati, a zeleno svjetlo za taj posao vjerojatno će se dati usvajanjem Dugoročnog plana razvoja Oružanih snaga. Prema nekim procjenama, modernizacija bi trajala idućih deset godina, no vrijednost tog posla još je javnosti nepoznata. Naime, dok se taj dokument ne usvoji u MORH-u, ne žele govoriti o cijeni posla, kao ni o broju tenkova koji će se modernizirati. Poslovni dnevnik prvi donosi slike prvoga moderniziranog tenka koji se nalazi u pogonima “Specijanih vozila”. Završeni tenk je u hali s još nekoliko tenkova M-84 koji se tamo nalaze na redovnom održavanju, a možda će upravo oni biti sljedeći modernizirani. Prema Jerkovićevim riječima, modernizacijom taj dvadesetak godina stari tenk dobiva nekoliko novih sustava poput reaktivnoga eksplozivnog oklopa, termovizijskog sustava, novoga komunikacijskog sustava i još nekih poboljšanja. “Poboljšanja ovog tenka razvijena su u projektu ‘Degman’ i uvjeren sam da smo dobro odradili svoj posao”, kazao nam je Jerković, demantirajući tvrdnje da je “Degman” propao projekt. Riječ je, naime, o razvoju novog tenka nazvanog Degman koji je trebao nastati na bazi M-84, no zaustavljen je nakon što je ministar obrane Berislav Rončević izjavio da MORH za taj tenk nije zainteresiran. Da čitav posao ne bi bio uzaludan, neki sustavi koji su razvijeni u tom projektu ugradit će se u M-84, što bi “Specijalnim vozilima” bila dobra preporuka za buduće poslove. Naime, uskoro će krenuti modernizacija kuvajtskih tenkova istog tipa, a modernizacija za MORH slavonskobrodskoj tvrtki bila bi odlična preporuka na kuvajtskom natječaju.

Opet odgoda
Omjer civilne i vojne proizvodnje daleko je od planiranih 50:50, u prvom redu zbog odgađanja projekta oklopnih transportera. Prema prijašnjim najavama, ugovor za oklopnjake trebao je biti potpisan najprije do kraja prošle godine, a odgodom je novi termin bio zakazan za lipanj ove godine, koji je ponovno pomaknut na kraj 2006. godine.“Ne znam zašto projekt nije pokrenut. Mi smo proizvodnju spremni početi u svakom trenutku u punoj snazi”, kaže Jerković, demantirajući tvrdnje da se kasni zbog toga što je neizvjestan ishod privatizacije njegove tvrtke. Kako kaže, prema sada važećim zakonima postojeći vojni programi ne mogu se zaustaviti bez suglasnosti MORH-a, a još je pitanje kakvu će država donijeti odluku o kontrolnom paketu u “Specijalnim vozilima” koji je sada u gotovo stopostotnom vlasništvu “Đuro Đaković” holdinga. Spekulacije o ulasku u vlasništvo tvrtki koje se sada natječu za posao opremanja HV-a borbenim oklopnim vozilima Jerković ne isključuje, no tvrdi da oni dosad nisu nagovještavali takve poteze.

Četrdeset vagona cisterni prije roka

U ukupnom programu “Specijanih vozila” modernizacija i održavanje hrvatskih tenkova iznosi tek dvadesetak posto, a 80 posto proizvodnje zasad je iz civilnog programa. Naime, većina kapaciteta posvećena je proizvodnji vagona za Hrvatske željeznice koja je krenula u veljači, a jedan manji dio civilnog programa odnosi se na komponente strojeva i velikih mobilnih dizalica koje se rade za izvoz u Austriju i Švicarsku. Dosad je proizvedeno četrdesetak vagona cisterni, što je, kaže predsednik uprave Jerković, napravljeno bržim tempom nego što je to ugovorom definirano. Posao za HŽ vrijedan je 252 milijuna kuna, a ukupno će se proizvesti 50 vagona cisterni te još 250 otvorenih teretnih vagona, a svi bi trebali biti završeni do sredine sljedeće godine.

Autor: Saša Vejnović
06. lipanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close