Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Merkur u 2006. želi 700 milijuna kuna prihoda, sedam puta više nego 2001.

Autor: Božica Babić
17. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Na razvojni program tvrtke koja u Hrvatskoj ima 5000 poslovnih partnera utjecali su oživljavanje brodogradnje i izgradnje autocesta. Prihod u prva četiri mjeseca ove godine bio je gotovo za četvrtinu veći nego u istom razdoblju prošle godine

Merkur International danas u riječkom Kukuljanovu otvara najsuvremeniji centar metalurgije na hrvatskom tržištu u kojemu će kupcima ponuditi široki spektar proizvoda iz tradicionalnoga metalurškog programa te odabrani program namijenjen brodogradnji. Merkur je odlučio investirati u metalurški centar iz kojega će, s obzirom na zemljopisnu atraktivnost lokacije i dobru razvijenost logističke infrastrukture (blizina luke, autoceste, željeznice), postizati efikasnu opskrbu hrvatskog i tržišta regije, od Italije, preko Slovenije do BiH i Srbije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Pun pogodak
Ključni razlog za takav investicijski projekt, otkriva Bojan Vidmar, predsjednik Uprave Merkur Internationala, jest što se od samog dolaska Merkura na hrvatsko tržište, 1991. godine, metalurški program pokazao punim pogotkom. Razdoblje Domovinskog rata ostavilo je negativnog traga i na taj segment pa se kompanija tek prije dvije godine odlučila za agresivniji razvoj. Oživljavanje brodogradnje, uz očekivani daljnji rast brodskog prijevoza na relaciji Europa – Daleki istok, te program izgradnje autocesta utjecali su na razvojni program Merkura. Hrvatsko tržište unutar grupe Merkur, koja uz maticu u Sloveniji ima ukupno osam tvrtki, raste najbrže što svjedoče i podaci o prihodu. Tako su 2001. zaključili s 94 milijuna, a u 2005. realizacija je premašila 500 milijuna kuna. Prva četiri mjeseca ove godine bila su 23 posto bolja od učinka u istom razdoblju lani te optimistično najavljuju da bi aktualna godina mogla dosegnuti prihod od 700 milijuna kuna. Nema mnogo tvrtki koje se poput Merkura mogu pohvaliti da su u samo pet godina prihod povećale pet puta. Taj izniman trend u cijelosti opravdava već uloženih 350 milijuna kuna, ali i nova ulaganja koja će premašiti 400 milijuna kuna, a koja su zacrtana u ambicioznom razvoju tvrtke do 2010. godine. U tri profitna centra s metalurškim asortimanom, Rijeku gdje danas starta prva faza, te uskoro Zagreb i Osijek, investirat će više od 200 milijuna kuna. Samo u centar u Kukuljanovo sljedeće tri-četiri godine Merkur namjerava uložiti oko 150 milijuna kuna, a broj zaposlenih povećati sa sadašnjih 20 na 70. “Nema područja bez konkurencije, ovdje je samo manje javno eksponirana jer se 95 posto posla obavi veleprodajom. Stoga je modernizacija metalurških centara imperativ kojim žele zadovoljiti interes sve zahtjevnijih kupaca. U ovom resoru ne pomažu reklamni oglasi”, napominje Vidmar. Prihvatljiva cijena, ponuda kvalitetnih profila proizvoda koje tržište traži i educirano osoblje tri su ključna elementa koja moramo pridobiti te zadržati poslovne partnere.

Merkur International danas u riječkom Kukuljanovu otvara najsuvremeniji centar metalurgije na hrvatskom tržištu u kojemu će kupcima ponuditi široki spektar proizvoda iz tradicionalnoga metalurškog programa te odabrani program namijenjen brodogradnji. Merkur je odlučio investirati u metalurški centar iz kojega će, s obzirom na zemljopisnu atraktivnost lokacije i dobru razvijenost logističke infrastrukture (blizina luke, autoceste, željeznice), postizati efikasnu opskrbu hrvatskog i tržišta regije, od Italije, preko Slovenije do BiH i Srbije.

Pun pogodak
Ključni razlog za takav investicijski projekt, otkriva Bojan Vidmar, predsjednik Uprave Merkur Internationala, jest što se od samog dolaska Merkura na hrvatsko tržište, 1991. godine, metalurški program pokazao punim pogotkom. Razdoblje Domovinskog rata ostavilo je negativnog traga i na taj segment pa se kompanija tek prije dvije godine odlučila za agresivniji razvoj. Oživljavanje brodogradnje, uz očekivani daljnji rast brodskog prijevoza na relaciji Europa – Daleki istok, te program izgradnje autocesta utjecali su na razvojni program Merkura. Hrvatsko tržište unutar grupe Merkur, koja uz maticu u Sloveniji ima ukupno osam tvrtki, raste najbrže što svjedoče i podaci o prihodu. Tako su 2001. zaključili s 94 milijuna, a u 2005. realizacija je premašila 500 milijuna kuna. Prva četiri mjeseca ove godine bila su 23 posto bolja od učinka u istom razdoblju lani te optimistično najavljuju da bi aktualna godina mogla dosegnuti prihod od 700 milijuna kuna. Nema mnogo tvrtki koje se poput Merkura mogu pohvaliti da su u samo pet godina prihod povećale pet puta. Taj izniman trend u cijelosti opravdava već uloženih 350 milijuna kuna, ali i nova ulaganja koja će premašiti 400 milijuna kuna, a koja su zacrtana u ambicioznom razvoju tvrtke do 2010. godine. U tri profitna centra s metalurškim asortimanom, Rijeku gdje danas starta prva faza, te uskoro Zagreb i Osijek, investirat će više od 200 milijuna kuna. Samo u centar u Kukuljanovo sljedeće tri-četiri godine Merkur namjerava uložiti oko 150 milijuna kuna, a broj zaposlenih povećati sa sadašnjih 20 na 70. “Nema područja bez konkurencije, ovdje je samo manje javno eksponirana jer se 95 posto posla obavi veleprodajom. Stoga je modernizacija metalurških centara imperativ kojim žele zadovoljiti interes sve zahtjevnijih kupaca. U ovom resoru ne pomažu reklamni oglasi”, napominje Vidmar. Prihvatljiva cijena, ponuda kvalitetnih profila proizvoda koje tržište traži i educirano osoblje tri su ključna elementa koja moramo pridobiti te zadržati poslovne partnere.

Još pet centara
U Merkurovu registru evidentirano je 1500 aktivnih kupaca koji su tijekom četiri ovogodišnja mjeseca najmanje jedanput kupovali, a sveukupno u Republici Hrvatskoj imaju oko 5000 poslovnih partnera. Vidmar navodi da razvojna projekcija Merkura ima još jednu dimenziju. To su maloprodajni trgovački centri jer dugoročno namjeravaju jačati i veleprodaju tehničkih proizvoda. Uz osam već aktivnih centara takve vrste do polovice 2006. godine namjeravaju otvoriti još pet. Svi će oni po kvadraturi, ali i ponudi asortimana biti među najvećim prodajnim prostorima na hrvatskom tržištu. Treći segment poslovanja je izvoz u kojem uspješno surađuju i s tridesetak hrvatskih proizvođača. “Izvoz je složena utrka na duge staze”, slikovito ističe dok objašnjava kako bi htjeli još više roba iz ovdašnjih pogona plasirati na treća tržišta, no najčešći problem su nedostatne količine. Dok je prije pet-šest godina vrlo malo proizvoda zadovoljavalo zahtjevne uvjete zemalja u koje je Merkur izvozio hrvatske proizvode, situacija se untrag dvije-tri godine izmijenila iz korijena. Na svim tržištima gdje grupa Merkur posluje, a osim zemalja bivše Jugoslavije, to su Italija, Njemačka, Mađarska i Češka, zastupljeni su i brojni artikli porijeklom iz hrvatskih tvornica. Uglavnom je riječ o tehničkim i metalurškim proizvodima, odnosno artiklima iz prerade plastike.

Velika pozornost educiranju zaposlenika

Osigurati kupcu vrhunsku uslugu strateški je imperativ Merkura. U tom segmentu žele biti tržišno prepoznatljivi u odnosu na ukupnu konkurenciju i stoga se edukaciji zaposlenika poklanjaju velika pozornost. Predsjednik uprave Bojan Vidmar slikovito navodi: “Želimo izbjeći situacije u kojima kupci znaju više od naših prodavača”.

Autor: Božica Babić
17. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close